AnonymBruker Skrevet 12. april 2015 #1 Skrevet 12. april 2015 Jeg synes forskjellen har blitt veldig stor, fra 80- 90 tallet og nå. Jeg husker ikke helt i hvilken sammenheng jeg hørte diskuasjonen, men at det ikke lenger var "lov" å sende 90 tallets filmer til barn som vokser opp nå, fordi de ikke er pedagogisk bra nok. Har ikke sett så veldig mye på nåtidens filmer, så er ikke sikkert jeg helt vet hva jeg snakker om her. Men.. uansett om det er nå eller fortidens filmer, så er det ting som er "uakseptabelt" i virkeligheten, som kan ha litt uheldig påvirkning på barn, fordi filmene gjør det "akseptabelt"? Min datter på 5 tar nemlig etter rampestreker som utføres i filmer, og jeg måtte bare si at dette ikke var lov, siden hun gjorde dette i et selskap for ikke så lenge siden. Liksom sånne ting man bare ikke gjør da. Hvis vi ser på det med pegagogisk "bra nok" da.. på 90 tallet var det masse filmer hvor dyr kunne prate.. Er dette liksom feil? Anonymous poster hash: e6626...5fe
AnonymBruker Skrevet 15. april 2015 #2 Skrevet 15. april 2015 I Tom og Jerry gjorde de feks mye rart av "rampestreker" som ikke bør gjøres i virkeligheten. Og som jeg selv gjorde i virkeligheten... Søstera mi endte opp med en blåveis etter at jeg kopierte tegneserien...Anonymous poster hash: 7f3ae...27e
AnonymBruker Skrevet 15. april 2015 #3 Skrevet 15. april 2015 Er selv pedagog, kommer la barna mine se mer av Tom og Jerry, Ewoks, Looney Tunes, NinjaTurtles, He-man , Scooby Doo +++++ så mye de vil. Alt det dritet som går på barne TV, mye av det er rett og slett hjernedødt. Anonymous poster hash: dafc3...94b
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå