Gå til innhold

Det å prøve å skaffe seg et nytt hjem...

Anbefalte innlegg

Skrevet

hei!

Vi er et par som søker (desperat) etter et hus. Bor nå i leilighet med to hunder i et meget tett byggefelt, men noen naboer som hater hunder og er veldig glad i å komme for å kjefte på meg. Uansett.. Har sett lenge på Finn.no om det er noe aktuelt i området, men det er ingenting. Søker litt etter et hus med en stor tomt, litt landlig ala småbruk. MEN, det er det jo ingen som ska selge , og flesteparten av de husene står tomme.
Men hvordan går man fram? Hvordan får man informasjon om evt de husene som står tomme, eller om de evt skal selge? Har prøvd å forhørt meg uten noe hell..
Vet om noen som spurte en eldre kar i området om han ville selge, etter to år tok de kontakt igjen og mannen solgte det.

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Det varierer veldig, men følg med på finn og på eiendomsmeglernes sider. Og prat med lokale folk om dere helst vil i samme område som nå. Hvor i landet sånn ca bor dere? Noen landsdeler er nok enklere enn andre.

Anonymous poster hash: ce2e0...5a6

Skrevet

Det varierer veldig, men følg med på finn og på eiendomsmeglernes sider. Og prat med lokale folk om dere helst vil i samme område som nå. Hvor i landet sånn ca bor dere? Noen landsdeler er nok enklere enn andre.

Anonymous poster hash: ce2e0...5a6

Tusen takk for tips! Sitter å følger med på Finn, men begynner å få litt dårlig tid med tanke på skole.

bor i møre og romsdal

AnonymBruker
Skrevet

Noen meglere setter folk på lister og ringer når de får noe som kan passe. Spørs jo hvor iNorge dette er? Alle salgsannonser blir lagt ut på finn, når salg går gjennom megler.

Anonymous poster hash: 9dd8f...f20

Skrevet

Du kan kontakte de som eier småbruk direkte og si at du er interessert i å kjøpe.

Skrevet

Vist du finner et hus som er tomt.å ikke vet hvem som bor der,kan du kontakte kommunen.vi gjorde det.å fikk navnet til eieren :)

AnonymBruker
Skrevet

Vi så lenge etter hus. Var innom megler for å låne nøkler for å se på et hus som hadde stått tomt lenge. Dette huset viste seg å ikke være så interessant. Da vi leverte tilbake nøklene møtte vi en veldig ivrig megler som spurte hva vi så etter og fortalte om tre, fire eiendommer han jobbet med nå og som snart skulle ut på markedet. Ente med at vi kjøpte det ene.

Anonymous poster hash: e57e1...417
AnonymBruker
Skrevet

hei!

Vi er et par som søker (desperat) etter et hus. Bor nå i leilighet med to hunder i et meget tett byggefelt, men noen naboer som hater hunder og er veldig glad i å komme for å kjefte på meg. Uansett.. Har sett lenge på Finn.no om det er noe aktuelt i området, men det er ingenting. Søker litt etter et hus med en stor tomt, litt landlig ala småbruk. MEN, det er det jo ingen som ska selge , og flesteparten av de husene står tomme.

Men hvordan går man fram? Hvordan får man informasjon om evt de husene som står tomme, eller om de evt skal selge? Har prøvd å forhørt meg uten noe hell..

Vet om noen som spurte en eldre kar i området om han ville selge, etter to år tok de kontakt igjen og mannen solgte det.

Var å spurte rundt om hus som sto tomme før, om de skulle leies ut. Men de trodde vi var på utkikk etter å gjøre innbrudd, så det ga vi opp.

Anonymous poster hash: fe909...6da

Skrevet

Vi så lenge etter hus. Var innom megler for å låne nøkler for å se på et hus som hadde stått tomt lenge. Dette huset viste seg å ikke være så interessant. Da vi leverte tilbake nøklene møtte vi en veldig ivrig megler som spurte hva vi så etter og fortalte om tre, fire eiendommer han jobbet med nå og som snart skulle ut på markedet. Ente med at vi kjøpte det ene.

Anonymous poster hash: e57e1...417

Jøss! Da skal jeg prøve å ta kontakt med megler! tusen takk for tips :)

AnonymBruker
Skrevet

Spør naboer til de tomme husene, og kontakt eier direkte og spør. De jeg kjenner der oppe selger ikke via megler pga det er så dyrt, de bruker heller advokat til oppgjøret. Meglerne har mao kun oversikt over de husene de selv selger.

Slik ville jeg gjort det i alle fall :-)

Anonymous poster hash: ff41b...8f3

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Du kan kontakte de som eier småbruk direkte og si at du er interessert i å kjøpe.

Småbruk kan ha odel, og ikke selges på det åpne markedet. Det bør folk være obs på.

Skrevet

Spør naboer til de tomme husene, og kontakt eier direkte og spør. De jeg kjenner der oppe selger ikke via megler pga det er så dyrt, de bruker heller advokat til oppgjøret. Meglerne har mao kun oversikt over de husene de selv selger.

Slik ville jeg gjort det i alle fall :-)

Anonymous poster hash: ff41b...8f3

Tusen takk for tips! Ja får spørre oss frem å se om noen skal selge eller har lyst å selge :)

AnonymBruker
Skrevet

Småbruk kan ha odel, og ikke selges på det åpne markedet. Det bør folk være obs på.

Det kommer an på brukets størrelse. Det er nye regler og mange småbruk har ikke lenger odel.

Anonymous poster hash: 85a6c...02c

AnonymBruker
Skrevet

Jeg ville valgt å lage en fin notis eller annonse, trykket opp noen eksemplarer og levert i postkasser i ønskede områder. På den måten vil eiere bli informert om at dere leter etter en egnet bolig og kanskje noen sitter på gjerdet og vurderer å selge huset. Verdt å forsøke.

Anonymous poster hash: 85a6c...02c

Skrevet

Som folk sier her, ta kontakt med aktuelle kommuner, mange har programmer for å få "lys i tomme hus" og vet om eiendommer som aldri vil bli lagt ut, men som grunneiere vurderer å selge om noen vil bo der. Mange slike prosjekt her som jeg bor.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...