Gå til innhold

Ønsker tips til barnehagemat

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Vår datter på 1,5 år skal om 1 uke begynne i barnehagen.

De får servert følgende i barnehagen:

1. Frokost kl 0800 bestående av brød med enkelt pålegg eller grøt

2. Lunch kl 1100. Hovedsakelig bestående av brød med enkelt pålegg + oppskåret agurk, paprika etc. Innimellom omelett, eller andre enkle varmretter.

3.Frukt kl 1500.

Til fruktmåltidet har barnehagen anbefalt oss å ha med noe ekstra.

Middag hjemme hos oss kommer til å være ca kl 1700.

I utgangspunktet er jeg ikke overbegeistret for å gi for mye brød, så jeg vil gjerne unngå dette som supplement til frukten. Det blir absolutt mer enn nok brød til frokost og lunch. Jeg blir derfor veldig takknemlig for tips til hva vi kan sende med til fuktmåltiden kl 15, slik at vi får inn mest mulig variasjon.

Anonymous poster hash: cb3d2...e26
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Musli, yoghurt?

Skrevet

havregryn med biola, gjerne naturell (om dere kan ha en biolakartong stående der i kjøleskap)

oppkutta biter av ulike ting hun liker: Grønnsaker, pastaskruer, pølsebiter, ostebiter, egg. Trenger jo ikke være så enormt mange forskjellige ting hver gang, man kan variere fra dag til dag

AnonymBruker
Skrevet

Ja, yoghurt med musli er en av tingene jeg har tenkt til å variere med, men ikke så ofte. I tillegg omelett og pølsebiter. Hjemme spiser hun mye forskjellige grønnsakssupper og fiskesuppe på ettermiddagen. Men tror ikke de får tid til å hjelpe henne med dette i barnehagen.

Anonymous poster hash: cb3d2...e26

AnonymBruker
Skrevet

Bananlapper

Havregrynslapper

matmuffins

Omelett

Hjemmelagde knekkebrød

Middagsrester

Pølsebiter/fiskekaker el.

Jeg ville styrt unna yoghurt til en på 1,5 i barnehagen. For det første er det skikkelig gris og kliss, for der andre proppet med sukker. Hvis du absolutt vil servere yoghurt ville jeg valgt gresk naturell og heller lagt oppi noen bær og nøtter/havregryn el. :)

Anonymous poster hash: 99119...0ac

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...