Freshmatters Skrevet 12. april 2015 #1 Skrevet 12. april 2015 Hei, dere. Jeg har hatt dette i bakhodet lenge og tenkt ut at tiden er inne for enklere mobiler på markedet, slik det var før. Samtidig som de er kvalitetsmessig på høyde med de typiske smart telefonene. Dette kan høres rart ut, men jeg er altså så utrolig lei alle mulighetene jeg har på min smart telefon. Det gjør at jeg bruker alt for mye tid på min telefon. Slikt blir det mye kvantitet og ikke kvalitet av. Mye dårlig bilder, mye lok på instagram og litt for pratesjuk på snapchat. Men kan du ikke bare slette disse appene, tenker kanskje du! Joda! Men jeg skulle gjerne hatt en mobil designet mer til mitt bruk, med et stort dose engasjament for å logge av internett og sosiale medier. Min ønskeligste på mobilfunksjoner: Ringe/sms Emojier er koselig middels til stor skjerm med god oppløsning God bildekvalitet for kvalitetsbilder Ikke ubegrenset app-muligheter Spotify/annen musikk-tjeneste Spotify skjønner jeg blir vanskelig uten internett eller app-telefon. Så det er ikke noe must, men det hadde vært fint med noen kreative idéer på hvordan løse musikk-problemet. Jeg har en gammel ipod som funker fett og er veldig liten. Lenge siden jeg har lastet ned musikk, men det er jo en mulighet. Det er ikke så lett å slå om fra smart telefon, men jeg har veldig lyst til å finne ut om det er mulig og allikevel være fornøyd. Jeg har hatt veldig enkle mobiler, til 200 kroner. De funker greit, men da savner jeg veldig å ta fine bilder for å ta vare på minner på veien. Jeg er ikke så oppdatert på hva som finnes, men jeg tror det er lite av den type mobil jeg ser etter. Jeg er veldig villig til å handle fra utlandet. Noen erfaringer, tips/tricks eller idéer?
AnonymBruker Skrevet 12. april 2015 #2 Skrevet 12. april 2015 Ha vanlig telefon Ha ipod til musikk Ha kamera til fine bilder Positive sider ved dette: 1) Vanlig telefon kan vare i flere dager uten å måtte lades opp, og de er svært billige i bruk (trenger ikke dyre abonnementer med 3g osv) 2) Du kommer til å bruke mye mindre tid på telefonen din 3) Du kommer til å få mye finere bilder ved å kun bruke kameraet 4) Musikkspilling blir noe helt annet (aldri avbrutt av sms, snap, innkommende samtale osv) Negative sider: 1) Du må kanskje kjøpe inn kamera/ipod? Vet ikke om du har det? 2) Mange syns det er stress å ha mange enheter i sekken/veska/lomma 3) Mange liker å kunne være på nett svært ofte (men hey, det kan man jo med ipod? eller?) 4) Du får ikke sett emojis tror jeg ikke... Anonymous poster hash: 31e75...edc
Freshmatters Skrevet 12. april 2015 Forfatter #3 Skrevet 12. april 2015 Ha vanlig telefon Ha ipod til musikk Ha kamera til fine bilder Positive sider ved dette: 1) Vanlig telefon kan vare i flere dager uten å måtte lades opp, og de er svært billige i bruk (trenger ikke dyre abonnementer med 3g osv) 2) Du kommer til å bruke mye mindre tid på telefonen din 3) Du kommer til å få mye finere bilder ved å kun bruke kameraet 4) Musikkspilling blir noe helt annet (aldri avbrutt av sms, snap, innkommende samtale osv) Negative sider: 1) Du må kanskje kjøpe inn kamera/ipod? Vet ikke om du har det? 2) Mange syns det er stress å ha mange enheter i sekken/veska/lomma 3) Mange liker å kunne være på nett svært ofte (men hey, det kan man jo med ipod? eller?) 4) Du får ikke sett emojis tror jeg ikke... Anonymous poster hash: 31e75...edc Takk for supre svar! Er egentlig veldig positiv til uavhengig ipod da den kan være kjempe liten og enkel å ha med. Godt poeng med at musikken ikke avbrytes! Ser ikke så mange grunner til å logge på nett! Så helt klar for å leve uten på dagtid! Så kan jeg komme hjem til pc på kvelden. Litt skeptisk til løst kamera. Jeg tror det vil gjøre det vanskeligere for meg å for brukt det, kjenner jeg meg selv rett. For jeg er litt ukomfortabel med instillinger på kamera som gjør at det blir alltid grunn i seg selv at jeg ikke tar det frem men gir opp bildene. Også trenger jeg litt hjelp til å faktisk dra opp kamera fra veska... Så det hadde vært veldig greit å ha den på mobilen! Da tror jeg at jeg hadde klart å ta bilder oftere! Dessuten - MMS er litt kjekt! Gleder meg til batteri som holder lenger!
Lutetium 71 Skrevet 13. april 2015 #4 Skrevet 13. april 2015 Kjøp en iPhone, og sett opp foreldrekontroll. Få noen du stoler på til å velge et vanskelig passord. Du får noe som heter "restricted profiles" på android (ver. 4.3 og nyere) som er enda bedre. Men idiotisk nok bare på nettbrett.
Neidu!! Skrevet 15. april 2015 #5 Skrevet 15. april 2015 Får vente til denne kommer i salg da, så får du pusle sammen det du vil ha selv. http://img.weburbanist.com/wp-content/uploads/2013/11/modular-upgradeable-phone-concept.jpg
Neidu!! Skrevet 15. april 2015 #6 Skrevet 15. april 2015 Kjøp en iPhone, og sett opp foreldrekontroll. Få noen du stoler på til å velge et vanskelig passord. Du får noe som heter "restricted profiles" på android (ver. 4.3 og nyere) som er enda bedre. Men idiotisk nok bare på nettbrett. Du får det til hvilken som helst tlf.
Lutetium 71 Skrevet 15. april 2015 #7 Skrevet 15. april 2015 Du får det til hvilken som helst tlf. Ikke androids egen "restricted profiles" nei.
Neidu!! Skrevet 16. april 2015 #8 Skrevet 16. april 2015 Ikke androids egen "restricted profiles" nei. Kanskje ikke, men det finnes haugevis med slike apper ;-)
Gjest O.G. Skrevet 16. april 2015 #9 Skrevet 16. april 2015 Blackberry Passport. Er ikke så mange apper til BB10 OS, så du vil ikke bli heftet bort.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå