AnonymBruker Skrevet 12. april 2015 #1 Skrevet 12. april 2015 Jeg har kastet meg på nettdatingen, og vet ikke helt hva som er vanlig ift. dette. Jeg har sendt et par meldinger til folk, men ikke fått svar. Hos de som ikke har vært pålogget heller er jo dette greit nok, men er det "teit" av meg å bli litt irritert når jeg ser at vedkommende har lest meldingen? Vet at det er en problematikk rundt dette med at kvinner får 100-vis av meldinger (noen ekle) og at det da gjerne bare er enklere å ignorere. Men jeg er på Gaysir, og føler på en måte at miljøet er litt mindre og mer lukket her, slik at denne overøst-av-meldinger-greien kanskje ikke helt slår til. Så kan det jo være at vedkommende ikke er interessert, og det må man jo tåle. Men jeg er litt der at jeg synes det er "ufint" å sende meldinger til 10+ jenter av gangen bare for å se om noen er interessert; jeg holder meg til maks 2-3 av gangen, og passer på at dette er noen jeg faktisk tror det kan bli seriøst med. Jeg er også høflig, og de som skriver litt info om seg selv i profilen leser jeg godt gjennom for å se om dette er noen jeg vil bli kjent med bedre. Så godt det lar seg gjøre skriver jeg også litt om hvorfor jeg fikk øynene opp for dem og slikt. Samtidig er jeg kanskje litt passiv ved at jeg foretrekker å spille ballen over til dem og be dem ta kontakt tilbake om det virker interessant, men dette gjør man vel egentlig uansett - skal det oppstå noe må jo den andre respondere. Vet ikke om det er jeg som har for store forventninger eller gjør noe feil, men føler liksom at man kan være ærlig og tydelig om man ikke er interessert, slik at den som sender meldingen kan "gå videre"... Anonymous poster hash: 2f5b7...ecc
AnonymBruker Skrevet 12. april 2015 #2 Skrevet 12. april 2015 Jeg synes det er ganske tydelig at man ikke er interessert hvis man har lest meldingen, men ikke svart. Så da kan du jo bare "gå videre". Anonymous poster hash: 57008...3da 3
Gjest Honeyblossom Skrevet 12. april 2015 #3 Skrevet 12. april 2015 Hvis de har lest meldingen og ikke har svart er det ganske tydelig at de ikke er interessert.
Polly Ester Skrevet 12. april 2015 #4 Skrevet 12. april 2015 Jeg er vel enig i at dersom man ikke får svar så er det svar nok i seg selv, men jeg syns det er en uting å ikke svare når man får en melding. Jeg svarer alltid på alle meldinger når jeg er aktiv på datingsider. Om ikke annet så sier jeg takk for melding, men er ikke interessert. 3
AnonymBruker Skrevet 12. april 2015 #5 Skrevet 12. april 2015 Jeg har kastet meg på nettdatingen, og vet ikke helt hva som er vanlig ift. dette. Jeg har sendt et par meldinger til folk, men ikke fått svar. Hos de som ikke har vært pålogget heller er jo dette greit nok, men er det "teit" av meg å bli litt irritert når jeg ser at vedkommende har lest meldingen? Vet at det er en problematikk rundt dette med at kvinner får 100-vis av meldinger (noen ekle) og at det da gjerne bare er enklere å ignorere. Men jeg er på Gaysir, og føler på en måte at miljøet er litt mindre og mer lukket her, slik at denne overøst-av-meldinger-greien kanskje ikke helt slår til. Så kan det jo være at vedkommende ikke er interessert, og det må man jo tåle. Men jeg er litt der at jeg synes det er "ufint" å sende meldinger til 10+ jenter av gangen bare for å se om noen er interessert; jeg holder meg til maks 2-3 av gangen, og passer på at dette er noen jeg faktisk tror det kan bli seriøst med. Jeg er også høflig, og de som skriver litt info om seg selv i profilen leser jeg godt gjennom for å se om dette er noen jeg vil bli kjent med bedre. Så godt det lar seg gjøre skriver jeg også litt om hvorfor jeg fikk øynene opp for dem og slikt. Samtidig er jeg kanskje litt passiv ved at jeg foretrekker å spille ballen over til dem og be dem ta kontakt tilbake om det virker interessant, men dette gjør man vel egentlig uansett - skal det oppstå noe må jo den andre respondere. Vet ikke om det er jeg som har for store forventninger eller gjør noe feil, men føler liksom at man kan være ærlig og tydelig om man ikke er interessert, slik at den som sender meldingen kan "gå videre"...Anonymous poster hash: 2f5b7...ecc Hvis du tar deg så nær og går rundt og irriterer deg pga folk ikke svarer deg på div datingsider så har du gått inn i dating verdenen helt feil... Hvis dette irriterer deg så vil jeg ikke tenke på reaksjonen din dem dagen du endelig får en date og daten mister interessen og slutter å svare deg. Du legger altfor mye følelser i det allerede, det sikrer deg en dårlig opplevelse av dating. Tror heller du må ha et mer avslappet forhold til dating og spesielt nettdating. Det er bra at du er seriøs og det er en lang prosess å luke ut de useriøse. Men ikke legg for mye i hva folk gjør og ikke gjør, du har ingen krav på å få svar fra noen av de du sender melding til uansett hvor gode intensjonene dine er. Det kan være mange grunner til at de ikke svarer. Et av de er at de ikke er interessert. Får du ikke svar så er ikke løsningen å irritere seg og poste om det på et forum, men å fortsette å lete videre. Lykke til videre, og som sagt, tror du må skjønne at ingen er pålagt å svare på meldingene dine.Anonymous poster hash: cb926...2f1
AnonymBruker Skrevet 12. april 2015 #6 Skrevet 12. april 2015 TS her Ser at det gjerne er en holdning om at man ikke svarer dersom man ikke er interessert, da. Helt greit det, for så vidt. Men hva tenker dere om å snakke med flere folk samtidig da? Jeg blir ikke sur om jeg ikke får svar sånn sett, men har vel tenkt at det er normal høflighet at man svarer folk. Men da er vel kutymen annerledes på nett. Er som sagt ganske ny, så er ikke helt inne i sosiale kodekser på denne arenaen. Men som sagt, å snakke med flere. Er det også OK da? Jeg føler vel at det blir litt galt å drive å date/bli kjent med mange jenter samtidig, tenker man gjerne er litt uærlig mot folk da. Litt som å være på byen å ha en sjekkedialog gående med 5 stk på samme nattklubb, på en måte. Anonymous poster hash: 2f5b7...ecc
Gjest Honeyblossom Skrevet 12. april 2015 #7 Skrevet 12. april 2015 TS her Ser at det gjerne er en holdning om at man ikke svarer dersom man ikke er interessert, da. Helt greit det, for så vidt. Men hva tenker dere om å snakke med flere folk samtidig da? Jeg blir ikke sur om jeg ikke får svar sånn sett, men har vel tenkt at det er normal høflighet at man svarer folk. Men da er vel kutymen annerledes på nett. Er som sagt ganske ny, så er ikke helt inne i sosiale kodekser på denne arenaen. Men som sagt, å snakke med flere. Er det også OK da? Jeg føler vel at det blir litt galt å drive å date/bli kjent med mange jenter samtidig, tenker man gjerne er litt uærlig mot folk da. Litt som å være på byen å ha en sjekkedialog gående med 5 stk på samme nattklubb, på en måte. Anonymous poster hash: 2f5b7...ecc I begynnelsen er det greit å snakke med flere samtidig bare for å se på mulighetene, men dersom du drar på date og får bedre kjemi med en så ville jeg ha kuttet ut de andre jeg evt. hadde snakket med og fokusert mer på den ene. Er ganske kjipt å tro man har noe på gang med noen for så å finne ut at de snakker med 3-4 andre også..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå