AnonymBruker Skrevet 12. april 2015 #1 Skrevet 12. april 2015 Jeg vurderer å kjøpe meg sykkel igjen, etter at jeg nylig solgte en som ikke fungerte for meg. Har problemer med nerveavklemminger i skuldre/armer/hender, og hendene sovner bare jeg holder litt hardt i bilrattet. Derfor ser jeg for meg at jeg har behov for en sykkel med godt oppreist sittestilling (i motsetning til den jeg hadde). Finnes disse klassiske damesyklene med mer enn 3-7 gir? Og finnes det med håndbrems både til fremhjul og bakhjul? (Jeg er ikke komfortabel med pedalbrems, fikk skrekken etter at sykkelkjedet hoppet av i en utforbakke i barndommen = null bremseeffekt bak) Jeg ønsker å bruke sykkelen til/fra jobb (et par kilometer, mye bakker, men jeg triller gjerne opp altså), på butikken og tilsvarende småsykling, ingen treningsfanatiker mao. Noen som har tips til meg? Anonymous poster hash: 36b9d...ee4
Wiggins Skrevet 13. april 2015 #2 Skrevet 13. april 2015 Jeg tror du må få en sykkel spesialbygget for å oppfylle alle dine ønsker. Det fins klassiske "cruiser"-sykler med buet styre der man sitter oppreist, men disse kommer med navgir (maks sju gir) og pedalbrems. Sykler med utvendig girveksler har som regel 21-27 gir og bremsespaker til både for-og bakbrems. Jeg har aldri sett en slik med buet styre, men en sykkelbutikk kan sikkert sette på et. I tillegg får du finne ei ramme med kort overrør, slik at du får mer oppreist sittestilling.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå