AnonymBruker Skrevet 12. april 2015 #1 Skrevet 12. april 2015 Jeg har tenkt på dette lenge, men ønsker å unngå så lite slitasje som mulig og er redd for å få oransje hår. Har ikke lyst å gjøre noe dumt som jeg kommer til å angre på og måtte legge ut en masse penger på. Jeg har nå mørkebrunt hår, nesten svart, og har mini color i det. Men det er ikke farget med mini color på ca. 1 år. Kun i etterveksten. Så jeg lurer rett og slett på hvordan dere andre har gått frem for å gå fra brunette til blondine? Jeg ønsker å farge det helt kaldt, blondt. Lurer også på hvordan jeg går frem for å bli brunette igjen om jeg skulle angre? Greit å vite på forhånd! Takker for alle svar! Anonymous poster hash: 68269...dd5
FruHudson Skrevet 12. april 2015 #2 Skrevet 12. april 2015 Dra til frisør og få bleket striper Da blir det sakte men sikkert lysere. Du må nok gå mange ganger før det blir helt lyst da.
AnonymBruker Skrevet 12. april 2015 #3 Skrevet 12. april 2015 Kan noen anbefale en kur som jeg kan kure håret med noen uker før jeg farger det? Og eventuelt en kur som er greit å bruke etter man har blitt blondine? TS Anonymous poster hash: 68269...dd5
AnonymBruker Skrevet 12. april 2015 #4 Skrevet 12. april 2015 Det mest skånsomme er nok lyse striper hos frisøren, ja. Helbleking er noe av det som sliter aller mest på håret, men du må nok uansett regne med at håret ditt blir slitt, iom at du har nesten helt svart hår nå. Anonymous poster hash: 28652...573
AnonymBruker Skrevet 30. april 2015 #5 Skrevet 30. april 2015 Er det noen andre som har erfaringe/råd å dele? TS Anonymous poster hash: 68269...dd5
AnonymBruker Skrevet 30. april 2015 #6 Skrevet 30. april 2015 Jeg har selv gått gjennom prosessen fra å være helt mørk til å bli blond. Det er ikke lett, særlig for meg, da jeg har mye røde pigmenter i håret, noe som igjen fører til at håret har veldig lett for å bli gult/rødlig. For det første, vær sikker på at du har hår som tåler det. Har du hår som tåler lite ville jeg ikke anbefale det. Først bleket jeg striper i håret i mange runder med noen uker pauser mellom hver gang. Men uansett hva jeg gjorde, eller brukte, av lilla-Shampo eller toner-farge, for å gjøre håret kaldere, så det gult ut. Så jeg gikk tilslutt til det skrittet å bleke det. Det i kombinasjon med Fudge lilla-Shampo fungerte flott på meg. Nå er det i en fin kald blond farge. Men det har selvfølgelig slitt utrolig mye på håret. Så jeg er nøye med å bruke protein og fuktkur jevnlig. Jeg merker at håret trenger mye mer stell og pleie nå enn før. Men det var jeg forberedt på. Hvis du ikke har mulighet til å bruke mye tid på pleie og en del penger på det så ville jeg ikke anbefale deg å gjøre det. Selv må jeg nå til frisøren å ta ettervekst sånn ca hver 6 uke. Samt at jeg må bruke en del mer produkter enn tidligere. Protein kur som er fin etter bleking eller striper er Redken Extreme Strength Builder plus. Fukt kur som jeg bruker er Joico Hydrating treatment. Bruker også hårolje og forsøker å føne og glatte håret så lite som mulig. Anonymous poster hash: 4b0c4...a78
AnonymBruker Skrevet 30. april 2015 #7 Skrevet 30. april 2015 Jeg har selv gått gjennom prosessen fra å være helt mørk til å bli blond. Det er ikke lett, særlig for meg, da jeg har mye røde pigmenter i håret, noe som igjen fører til at håret har veldig lett for å bli gult/rødlig. For det første, vær sikker på at du har hår som tåler det. Har du hår som tåler lite ville jeg ikke anbefale det. Først bleket jeg striper i håret i mange runder med noen uker pauser mellom hver gang. Men uansett hva jeg gjorde, eller brukte, av lilla-Shampo eller toner-farge, for å gjøre håret kaldere, så det gult ut. Så jeg gikk tilslutt til det skrittet å bleke det. Det i kombinasjon med Fudge lilla-Shampo fungerte flott på meg. Nå er det i en fin kald blond farge. Men det har selvfølgelig slitt utrolig mye på håret. Så jeg er nøye med å bruke protein og fuktkur jevnlig. Jeg merker at håret trenger mye mer stell og pleie nå enn før. Men det var jeg forberedt på. Hvis du ikke har mulighet til å bruke mye tid på pleie og en del penger på det så ville jeg ikke anbefale deg å gjøre det. Selv må jeg nå til frisøren å ta ettervekst sånn ca hver 6 uke. Samt at jeg må bruke en del mer produkter enn tidligere. Protein kur som er fin etter bleking eller striper er Redken Extreme Strength Builder plus. Fukt kur som jeg bruker er Joico Hydrating treatment. Bruker også hårolje og forsøker å føne og glatte håret så lite som mulig. Anonymous poster hash: 4b0c4...a78 Tusen takk for svar! TS Anonymous poster hash: 68269...dd5
AnonymBruker Skrevet 30. april 2015 #8 Skrevet 30. april 2015 Har gått fra mørkbrun til platina flere ganger i livet (opprinnelig blond), og det var ikke før det fjerde året med denne prosessen (farget mørkt på vinter, bleket det platina til sommer) at håret ble svidd av. Og dette med hjemmefarging i tillegg, veiledet av frisør selvfølgelig. Har nordisk hår av natur, så det tåler med andre ord relativt stor bekjenning før det gir etter. Jeg har ikke kjørt på med gradvis striping for å bli helt blond, hår er allerede dødt og kan ikke reparere seg selv, så skaden ved første striping vil ikke akkurat repareres ved å kure det ihjel i noen uker før neste striping. Men dette kommer jo også heelt an på hvor blond du vil bli. Blond er jo i hundre forskjellige nyanser det óg. Vil du bli relativt lys er to runder med helbleking å anbefale, den første runden vil lyse opp men ikke drepe pigmenter, derfor blir håret oransje. Ved andre bleking vil også de røde pigmentene forsvinne. Avslutt med en askeblond farge over, og følg opp med blåshampoo for å opprettholde den kalde looken. Hvis du angrer og vil tilbake, må du føre pigmenter inn i håret igjen. Da legger du i en naturfarge i rødt, og deretter farger over med ønsket brunfarge. Men brunfargen kan naturligvis ikke være lysere enn rødfargen på skalaen. Anonymous poster hash: c8c52...c0d
AnonymBruker Skrevet 30. april 2015 #9 Skrevet 30. april 2015 Har gått fra mørkbrun til platina flere ganger i livet (opprinnelig blond), og det var ikke før det fjerde året med denne prosessen (farget mørkt på vinter, bleket det platina til sommer) at håret ble svidd av. Og dette med hjemmefarging i tillegg, veiledet av frisør selvfølgelig. Har nordisk hår av natur, så det tåler med andre ord relativt stor bekjenning før det gir etter. Jeg har ikke kjørt på med gradvis striping for å bli helt blond, hår er allerede dødt og kan ikke reparere seg selv, så skaden ved første striping vil ikke akkurat repareres ved å kure det ihjel i noen uker før neste striping. Men dette kommer jo også heelt an på hvor blond du vil bli. Blond er jo i hundre forskjellige nyanser det óg. Vil du bli relativt lys er to runder med helbleking å anbefale, den første runden vil lyse opp men ikke drepe pigmenter, derfor blir håret oransje. Ved andre bleking vil også de røde pigmentene forsvinne. Avslutt med en askeblond farge over, og følg opp med blåshampoo for å opprettholde den kalde looken. Hvis du angrer og vil tilbake, må du føre pigmenter inn i håret igjen. Da legger du i en naturfarge i rødt, og deretter farger over med ønsket brunfarge. Men brunfargen kan naturligvis ikke være lysere enn rødfargen på skalaen. Anonymous poster hash: c8c52...c0d nordisk hår er jo blant hårtypne som ikke tåler en dritt Anonymous poster hash: 41406...142 1
AnonymBruker Skrevet 30. april 2015 #10 Skrevet 30. april 2015 nordisk hår er jo blant hårtypne som ikke tåler en dritt Anonymous poster hash: 41406...142 Hører de sier det, men slektstreet mitt vitner kun om etniske nordmenn dessverre. Anonymous poster hash: c8c52...c0d
AnonymBruker Skrevet 30. april 2015 #11 Skrevet 30. april 2015 Hører de sier det, men slektstreet mitt vitner kun om etniske nordmenn dessverre. Anonymous poster hash: c8c52...c0d Da har du jo ikke "typisk nordisk hår". Jeg har typisk nordisk hår, søsteren min har ikke. Vi er like nordiske begge to Anonymous poster hash: 41406...142 1
AnonymBruker Skrevet 30. april 2015 #12 Skrevet 30. april 2015 Da har du jo ikke "typisk nordisk hår". Jeg har typisk nordisk hår, søsteren min har ikke. Vi er like nordiske begge to Anonymous poster hash: 41406...142 Har ikke påstått jeg har typisk nordisk hår heller. Alt jeg påpekte var at det er nordisk, og i det legger jeg tynt og flatt, men at det tålte relativt stor bekjenning. Anonymous poster hash: c8c52...c0d
1Cecilie Skrevet 30. april 2015 #13 Skrevet 30. april 2015 Jeg har tenkt på dette lenge, men ønsker å unngå så lite slitasje som mulig og er redd for å få oransje hår. Har ikke lyst å gjøre noe dumt som jeg kommer til å angre på og måtte legge ut en masse penger på. Jeg har nå mørkebrunt hår, nesten svart, og har mini color i det. Men det er ikke farget med mini color på ca. 1 år. Kun i etterveksten. Så jeg lurer rett og slett på hvordan dere andre har gått frem for å gå fra brunette til blondine? Jeg ønsker å farge det helt kaldt, blondt. Lurer også på hvordan jeg går frem for å bli brunette igjen om jeg skulle angre? Greit å vite på forhånd! Takker for alle svar! Anonymous poster hash: 68269...dd5 Jeg hadde svart hår og fikk blondt hår på TI minutter med en amerikansk hårfargings produkt. (har amerikansk familie som kjøpte det til meg man kan desverre ikke kjøpe over nett tror jeg). Det er helt sinnsykt dårlige produkter i Norge når det kommer til hjemme hårfarging. Fikk sjokk når jeg så forskjellen. Hvis man gjør det med norske produkter så får man orange hår, og med en amerikansk hjemme hårfarging, så får du blondt hår på 10 min, syk forskjell. Men ja, jeg har farget håret mitt snart 20 ganger, jeg har hår til rumpa, og jeg bruker gode balsamer for å opprettholde et myk og glansfullt hår. Hvis du skal drive med hjemme produkter osv. så bør du gå for en KPAK balsam som er bra for slitt farget hår (Fordi du vil slite på håret når du bleker det) men den balsamen jeg brukte fra KPAK funket syykt bra, du trenger typ 2-3 ganger i dusjen også har du kjempe fint mykt hår! Så det anbefaler jeg deg virkelig å prøve når du har har bleket håret. Du trenger KUN den ene flasken, det er ekstra deilig. Så hvis du innvisterer 350kr på denne type balsam ÈN gang og slipper å slite ut håret ditt; tottally worth it! Når jeg gikk til mørkt igjen og skulle tilbake igjen til blondt (som sagt, farger håret som en hobby) så gikk jeg til en frisør å fikk håret avfarget der. Du blir veeeldig lys etter første behandling, så hvis du kun avfarger hos frisøren og kanskje fortsetter å hjemme farge etterpå til en lysere farge så tror jeg du får det bra! Jeg ville ikke gjort begge deler hos frisøer fordi det blir utrolig dyrt, noe du sa du ikke ønsket! Tror tanta mi sa at vi nordmenn burde gå for askblond hårfarging for å unngå denne orange overgangs fargen, hvis vi skulle ta hjemmefargning! Så gå fra litt mørkere blond til en lysere blondt etterhvert, så unngår du dette rødskjæret! Men anbefaler virkelig å avfarge håret, ekstrem pang start for å si det mildt Lykke til! Sorry at det ble så mye
AnonymBruker Skrevet 30. april 2015 #14 Skrevet 30. april 2015 Har gått fra mørkbrun til platina flere ganger i livet (opprinnelig blond), og det var ikke før det fjerde året med denne prosessen (farget mørkt på vinter, bleket det platina til sommer) at håret ble svidd av. Og dette med hjemmefarging i tillegg, veiledet av frisør selvfølgelig. Har nordisk hår av natur, så det tåler med andre ord relativt stor bekjenning før det gir etter. Jeg har ikke kjørt på med gradvis striping for å bli helt blond, hår er allerede dødt og kan ikke reparere seg selv, så skaden ved første striping vil ikke akkurat repareres ved å kure det ihjel i noen uker før neste striping. Men dette kommer jo også heelt an på hvor blond du vil bli. Blond er jo i hundre forskjellige nyanser det óg. Vil du bli relativt lys er to runder med helbleking å anbefale, den første runden vil lyse opp men ikke drepe pigmenter, derfor blir håret oransje. Ved andre bleking vil også de røde pigmentene forsvinne. Avslutt med en askeblond farge over, og følg opp med blåshampoo for å opprettholde den kalde looken. Hvis du angrer og vil tilbake, må du føre pigmenter inn i håret igjen. Da legger du i en naturfarge i rødt, og deretter farger over med ønsket brunfarge. Men brunfargen kan naturligvis ikke være lysere enn rødfargen på skalaen. Anonymous poster hash: c8c52...c0d Jeg ønsker relativt lyst, kaldt blondt hår. Håret mitt er naturlig mørkeblondt/lysebrunt når det vokser ut, men jeg har ikke tålmodighet til å vente til alt vokser ut. Hvis jeg vil tilbake og må ta en naturfarge i rødt, vil håret da se rødt ut etter at jeg har farget over ønsket rødfarge?? Er så redd for rødlige nyanser, og får veldig lett det, så jeg bruker kun kalde brunfarger. Passer også det mye bedre. TS Anonymous poster hash: 68269...dd5
AnonymBruker Skrevet 30. april 2015 #15 Skrevet 30. april 2015 Jeg ønsker relativt lyst, kaldt blondt hår. Håret mitt er naturlig mørkeblondt/lysebrunt når det vokser ut, men jeg har ikke tålmodighet til å vente til alt vokser ut. Hvis jeg vil tilbake og må ta en naturfarge i rødt, vil håret da se rødt ut etter at jeg har farget over ønsket rødfarge?? Er så redd for rødlige nyanser, og får veldig lett det, så jeg bruker kun kalde brunfarger. Passer også det mye bedre. TS Anonymous poster hash: 68269...dd5 Over ønsket brunfarge skulle det så klart stå! :D TS Anonymous poster hash: 68269...dd5
AnonymBruker Skrevet 30. april 2015 #16 Skrevet 30. april 2015 Jeg hadde svart hår og fikk blondt hår på TI minutter med en amerikansk hårfargings produkt. (har amerikansk familie som kjøpte det til meg man kan desverre ikke kjøpe over nett tror jeg). Det er helt sinnsykt dårlige produkter i Norge når det kommer til hjemme hårfarging. Fikk sjokk når jeg så forskjellen. Hvis man gjør det med norske produkter så får man orange hår, og med en amerikansk hjemme hårfarging, så får du blondt hår på 10 min, syk forskjell. Men ja, jeg har farget håret mitt snart 20 ganger, jeg har hår til rumpa, og jeg bruker gode balsamer for å opprettholde et myk og glansfullt hår. Hvis du skal drive med hjemme produkter osv. så bør du gå for en KPAK balsam som er bra for slitt farget hår (Fordi du vil slite på håret når du bleker det) men den balsamen jeg brukte fra KPAK funket syykt bra, du trenger typ 2-3 ganger i dusjen også har du kjempe fint mykt hår! Så det anbefaler jeg deg virkelig å prøve når du har har bleket håret. Du trenger KUN den ene flasken, det er ekstra deilig. Så hvis du innvisterer 350kr på denne type balsam ÈN gang og slipper å slite ut håret ditt; tottally worth it! Når jeg gikk til mørkt igjen og skulle tilbake igjen til blondt (som sagt, farger håret som en hobby) så gikk jeg til en frisør å fikk håret avfarget der. Du blir veeeldig lys etter første behandling, så hvis du kun avfarger hos frisøren og kanskje fortsetter å hjemme farge etterpå til en lysere farge så tror jeg du får det bra! Jeg ville ikke gjort begge deler hos frisøer fordi det blir utrolig dyrt, noe du sa du ikke ønsket! Tror tanta mi sa at vi nordmenn burde gå for askblond hårfarging for å unngå denne orange overgangs fargen, hvis vi skulle ta hjemmefargning! Så gå fra litt mørkere blond til en lysere blondt etterhvert, så unngår du dette rødskjæret! Men anbefaler virkelig å avfarge håret, ekstrem pang start for å si det mildt Lykke til! Sorry at det ble så mye Tusen takk! TS Anonymous poster hash: 68269...dd5
79kreps Skrevet 30. april 2015 #17 Skrevet 30. april 2015 Så jeg gikk tilslutt til det skrittet å bleke det. Anonymous poster hash: 4b0c4...a78 Jeg ville ikke gått til skrittet for å bleke håret. Ville faktisk ikke blandet inn skrittet i det hele tatt. Anbefaler frisøren.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå