AnonymBruker Skrevet 12. april 2015 #1 Skrevet 12. april 2015 Mine matinntak: frokost kl 09 to skiver med brunost ett glass H melk gjerne en banan og. Lunsj: 2/3 skiver med skinke,ost, brunost 2 glass H melk Middag: kylling eller kjøttdeig noen ganger fisk. Med tilbehør, grønnsaker og poteter.1-2 porsjoner. Spiser en skive el to til kvelds med barna. Kveldsmat litt senere på kvelden varierer, alt fra hamburger, skiver, pasta. Har brukt kaloridagbok for oversikt over inntaket men endte med bare jag dersom jeg hadde inntatt for lite kalorier. Spiser godterier hver dag + boks cola. Jeg går bare ikke opp i vekt. Jeg er så jæ**** lei av " du er altfor tynn kommentarene" at jeg eksploderer snart. Noen som har ernæringstips til meg 😔 Jeg er 167 høy og 51 kgAnonymous poster hash: 61b45...7c0
Millimani Skrevet 12. april 2015 #2 Skrevet 12. april 2015 Godterier hver dag er ikke sunt Men jeg skjønner hvorfor hver dag....når du er så tynn. Det er bare sånn det er. Er det andre i din familie som er likedan, kan det være genetisk betinget tynnhet? Du spiser jo normalt ellers. Kanskje du likevel hadde hatt godt av en slags "kostholdsveiledning" med tanke på å gå opp i vekt, men jeg har ingen idéer da dette ikke er mitt "fagfelt".
FitnessIna Skrevet 12. april 2015 #3 Skrevet 12. april 2015 Spis mer sunt fett - oljer, nøtter, avocado og fet fisk Det inneholder mye kcal, og vil dermed hjelpe deg å havne i et overskudd.
AnonymBruker Skrevet 12. april 2015 #4 Skrevet 12. april 2015 Jeg heller oliven og rapsolje overalt jeg spiser nesten. TsAnonymous poster hash: 61b45...7c0
AnonymBruker Skrevet 12. april 2015 #5 Skrevet 12. april 2015 Godterier hver dag er ikke sunt Men jeg skjønner hvorfor hver dag....når du er så tynn. Det er bare sånn det er. Er det andre i din familie som er likedan, kan det være genetisk betinget tynnhet? Du spiser jo normalt ellers. Kanskje du likevel hadde hatt godt av en slags "kostholdsveiledning" med tanke på å gå opp i vekt, men jeg har ingen idéer da dette ikke er mitt "fagfelt". Min far er ganske tynn... Anonymous poster hash: 61b45...7c0
FitnessIna Skrevet 12. april 2015 #6 Skrevet 12. april 2015 Om du ikke går opp i vekt, er det rett og slett fordi du spiser mindre enn du bruker - derfor må du øke mengden mat. I noen tilfeller kan du ha for høy produksjon av et hormon som gjør at forbrenningen er skyhøy (min mor kjenner en som gikk ned 10kg pga dette) - og da må det undersøkes hos legen. Om du dog ikke går ned i vekt nå, er det nok bare inntaket som er lavere enn du tror.
Charlie. Skrevet 12. april 2015 #7 Skrevet 12. april 2015 Hvor gammel er du og hvordan/hvor mye trener du?
AnonymBruker Skrevet 12. april 2015 #8 Skrevet 12. april 2015 Hvor gammel er du og hvordan/hvor mye trener du? Er 35 har to barn, kroppen min ser ut som om den aldri har vært gravid. Trener ikke nå, er ikke stillesittende heller med to aktive småbarn. TsAnonymous poster hash: 61b45...7c0
Charlie. Skrevet 12. april 2015 #9 Skrevet 12. april 2015 Er 35 har to barn, kroppen min ser ut som om den aldri har vært gravid. Trener ikke nå, er ikke stillesittende heller med to aktive småbarn. TsAnonymous poster hash: 61b45...7c0 Tung styrketrening (knebøy og markløft) bygger mest masse. Hvis du har anledning til å trene disse øvelsene så bør du gjøre det. Styrketrening forbrenner ikke for mange kalorier og øker appetitten slik at du vil spise mer. Det må være tungt (5-15 repetisjoner). For å gå opp må du spise mer mat, i og med at du ikke kan være mindre aktiv med to små barn. Det er uansett ikke å anbefale å bevege seg minst mulig om man vil opp i vekt, selv om utholdenhetstrening ødelegger for muskelbygging. Så det er egentlig bare å gafle innpå. Ser at måltidene dine typisk ikke er lette å spise, så det kan være en fordel å se etter retter med høyt innhold av fett og proteiner som glir lettere ned 1
AnonymBruker Skrevet 12. april 2015 #10 Skrevet 12. april 2015 Tung styrketrening (knebøy og markløft) bygger mest masse. Hvis du har anledning til å trene disse øvelsene så bør du gjøre det. Styrketrening forbrenner ikke for mange kalorier og øker appetitten slik at du vil spise mer. Det må være tungt (5-15 repetisjoner). For å gå opp må du spise mer mat, i og med at du ikke kan være mindre aktiv med to små barn. Det er uansett ikke å anbefale å bevege seg minst mulig om man vil opp i vekt, selv om utholdenhetstrening ødelegger for muskelbygging. Så det er egentlig bare å gafle innpå. Ser at måltidene dine typisk ikke er lette å spise, så det kan være en fordel å se etter retter med høyt innhold av fett og proteiner som glir lettere ned Takk for tips og råd Charlie Ts Anonymous poster hash: 61b45...7c0
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå