AnonymBruker Skrevet 12. april 2015 #1 Skrevet 12. april 2015 Hei. Jeg er en ung jente på 20år.. Har en datter som er 17måneder gammel, og barnefar har hatt historie med rus siden han var 16. Ble meldt inn til barnevernet da jeg var gravid og har gått i møte med de jevnlig siden, ingenting av møtene med barnevernet har handlet om meg so mor. Har alltid sammarbeidet med de, sagt fra om vi skulle reist vekk osv og vært imøtekommende for å få bevist for de at barnet har det fint. Jeg gikk fra barnefar når datteren min var 6måneder. på den tida fant jeg ut at barnefar hadde fått sparken pga rus, og at han hadde gjemt en hasjpipe i boden til husvertene våre. Jeg var i sjokk og valgte gå fra han. Hadde håpet han skulle skjerpe seg for barnet sin del, men dette gjorde han ikke. Etter noen måneder fikk jeg meg en ny kjæreste. Vi har vært bestevenner i mange år, og har visst at han også har hatt noen episoder med rus i russetiden hans.Dette trodde jeg var tilbakelagt nå. Han har en god jobb, tjener godt, og er kjempe flink med min datter, de har ett godt forhold. Nå har det seg sånn at barnefar er sjalu, og ringer inn til barnevern flere ganger i uka. Han klager på meg , på min kjæreste og har fått barnevernet til å ville ta hårprøve av min nåværende kjæreste, dette har han sagt seg villig til. Jeg ble innkalt til møte for 2uker siden, da barnevernet fortalte meg at min kjæreste var blitt tatt med amfetamin på en uteplass i januar. Dette kom som ett sjokk for meg å er veldig usikker på hva jeg skal gjøre videre. Nå har det seg sånn at vi har kjøpt leilighet sammen og hadde planlagt flytte ilag ganske snart. Barnevernet har rådet meg til å revurdere dette, de var veldig klare i anbefalingene sine. Jeg vil IKKE utsette min datter for fare, eller utsette meg selv i fare for å miste henne. Hun betyr alt for meg. Jeg har sagt til barnevern at jeg utsetter flyttingen til august, og at i mellomtiden må han rusteste seg. Uansett er jeg veldig redde for at de bare kan komme hente henne, enda rusprøvene hans er rene. Noen som har noen innspill? Jeg er også redd for at undersøkelssesaken skal bli til en tilsynssak og at det dermed skal bli mye styr for meg å min datter. Jeg er ikke interessert i å ha så mye oppstyr i mitt eget hjem pga min kjæreste, det er helt uaktuelt. Kan de gjøre dette? hyppige hjemmebesøk, osv osv. Er vel ikke lenge før de skal begynne teste meg også.. Noe som også plager meg er at barnevernet VET barnefar ruser seg, men de tester han ikke og har ikke vært på ett eneste hjemmebesøk. dette syns jeg virker veldig rart. De tok en overraskelses prøve av min kjæreste (denne var negativ) og tenker da de burde gjort det samme med barnefar? forstår ikke hvorfor han skal slippe billig unna. De sier at sålenge besteforeldrene til datteren min er tilstede når barnefar skal ha henne, så trenger de ikke holde oppsyn eller rustesting. Dette virker veldig rart i mine øyne, da foreldrene ikke klarer å bedømme om sønnen er ruset eller ei. kan jeg nekte samvær om jeg mistenker han er ruset? Farlig for min datter om de skal kjøre bil sammen Og han ikke er "edru" Anonymous poster hash: d9351...aa8 1
AnonymBruker Skrevet 12. april 2015 #2 Skrevet 12. april 2015 Ta kontakt med advokat og rådfør deg der. Men jeg sier som barnevernet, du bør virkelige revudrere det nye forholdet ditt! Anonymous poster hash: 94272...b0f 11
AnonymBruker Skrevet 12. april 2015 #3 Skrevet 12. april 2015 Du, dette er alt for mye detaljer for en offentlig nettside. Jeg rapporterer sånn at moderatorene kan gjøre sin vurdering-<br />.Anonymous poster hash: f0efd...b8e 5
AnonymBruker Skrevet 12. april 2015 #4 Skrevet 12. april 2015 Ok, hvordan sletter jeg?Anonymous poster hash: d9351...aa8
AnonymBruker Skrevet 12. april 2015 #5 Skrevet 12. april 2015 Hei. Jeg er en ung jente på 20år.. Har en datter som er 17måneder gammel, og barnefar har hatt historie med rus siden han var 16. Ble meldt inn til barnevernet da jeg var gravid og har gått i møte med de jevnlig siden, ingenting av møtene med barnevernet har handlet om meg so mor. Har alltid sammarbeidet med de, sagt fra om vi skulle reist vekk osv og vært imøtekommende for å få bevist for de at barnet har det fint. Jeg gikk fra barnefar når datteren min var 6måneder. på den tida fant jeg ut at barnefar hadde fått sparken pga rus, og at han hadde gjemt en hasjpipe i boden til husvertene våre. Jeg var i sjokk og valgte gå fra han. Hadde håpet han skulle skjerpe seg for barnet sin del, men dette gjorde han ikke. Etter noen måneder fikk jeg meg en ny kjæreste. Vi har vært bestevenner i mange år, og har visst at han også har hatt noen episoder med rus i russetiden hans.Dette trodde jeg var tilbakelagt nå. Han har en god jobb, tjener godt, og er kjempe flink med min datter, de har ett godt forhold. Nå har det seg sånn at barnefar er sjalu, og ringer inn til barnevern flere ganger i uka. Han klager på meg , på min kjæreste og har fått barnevernet til å ville ta hårprøve av min nåværende kjæreste, dette har han sagt seg villig til. Jeg ble innkalt til møte for 2uker siden, da barnevernet fortalte meg at min kjæreste var blitt tatt med amfetamin på en uteplass i januar. Dette kom som ett sjokk for meg å er veldig usikker på hva jeg skal gjøre videre. Nå har det seg sånn at vi har kjøpt leilighet sammen og hadde planlagt flytte ilag ganske snart. Barnevernet har rådet meg til å revurdere dette, de var veldig klare i anbefalingene sine. Jeg vil IKKE utsette min datter for fare, eller utsette meg selv i fare for å miste henne. Hun betyr alt for meg. Jeg har sagt til barnevern at jeg utsetter flyttingen til august, og at i mellomtiden må han rusteste seg. Uansett er jeg veldig redde for at de bare kan komme hente henne, enda rusprøvene hans er rene. Noen som har noen innspill? Jeg er også redd for at undersøkelssesaken skal bli til en tilsynssak og at det dermed skal bli mye styr for meg å min datter. Jeg er ikke interessert i å ha så mye oppstyr i mitt eget hjem pga min kjæreste, det er helt uaktuelt. Kan de gjøre dette? hyppige hjemmebesøk, osv osv. Er vel ikke lenge før de skal begynne teste meg også.. Noe som også plager meg er at barnevernet VET barnefar ruser seg, men de tester han ikke og har ikke vært på ett eneste hjemmebesøk. dette syns jeg virker veldig rart. De tok en overraskelses prøve av min kjæreste (denne var negativ) og tenker da de burde gjort det samme med barnefar? forstår ikke hvorfor han skal slippe billig unna. De sier at sålenge besteforeldrene til datteren min er tilstede når barnefar skal ha henne, så trenger de ikke holde oppsyn eller rustesting. Dette virker veldig rart i mine øyne, da foreldrene ikke klarer å bedømme om sønnen er ruset eller ei. kan jeg nekte samvær om jeg mistenker han er ruset? Farlig for min datter om de skal kjøre bil sammen Og han ikke er "edru"Anonymous poster hash: d9351...aa8 Jeg kan ikke så mye om sånt... Jeg vil bare si at ut fra hva jeg leser, så virker du som en utrolig god mamma. Ikke mist troen på deg selv! Anonymous poster hash: 8d5bd...2e6 1
AnonymBruker Skrevet 12. april 2015 #6 Skrevet 12. april 2015 Lykke til. Har og rapportert pga mye info.Anonymous poster hash: 42b92...b54
AnonymBruker Skrevet 12. april 2015 #7 Skrevet 12. april 2015 Tenkte jeg kunne slette det etter jeg fikk noen gode svar, ser nå at dette ikke er mulig?Anonymous poster hash: d9351...aa8
AnonymBruker Skrevet 12. april 2015 #8 Skrevet 12. april 2015 Tenkte jeg kunne slette det etter jeg fikk noen gode svar, ser nå at dette ikke er mulig?Anonymous poster hash: d9351...aa8 Moderatorene sletter nok straks. Skriv spm igjen med mindre og endret info. Anonymous poster hash: 42b92...b54
AnonymBruker Skrevet 12. april 2015 #9 Skrevet 12. april 2015 Her er mye som høres veldig merkelig ut. Anonymous poster hash: a054d...3d9 1
AnonymBruker Skrevet 12. april 2015 #10 Skrevet 12. april 2015 Hva høres merkelig ut mener du? Anonymous poster hash: d9351...aa8 1
Gjest Raggy Skrevet 12. april 2015 #11 Skrevet 12. april 2015 Kutt ut alle som har noe med rus å gjøre. Kun nulltolleranse når det gjelder rus og barn er bra nok! Alt annet er helt forkastelig å gjøre mot et barn.
AnonymBruker Skrevet 12. april 2015 #12 Skrevet 12. april 2015 Du har helt rett.. Kan dere være så snill og rapportere for meg så det blir slettet raskere?Anonymous poster hash: d9351...aa8 1
Aircondition Skrevet 12. april 2015 #13 Skrevet 12. april 2015 Du kan redigere innlegget å fjerne innholdet 1
AnonymBruker Skrevet 12. april 2015 #14 Skrevet 12. april 2015 Du kan redigere innlegget å fjerne innholdet Ikke når man poster som anonym. Anonymous poster hash: 778fd...7ba 3
AnonymBruker Skrevet 12. april 2015 #15 Skrevet 12. april 2015 Du kan redigere innlegget å fjerne innholdet Ikke som anonym. Anonymous poster hash: 41ea3...fff 1
daemonia Skrevet 12. april 2015 #16 Skrevet 12. april 2015 Dump ham. Her vil de sterkt tvile på din dømmekraft om du velger å fortsette i et forhold med en som er tatt med amfetamin. Eksen din er nok inne på noe. Han som ruser seg selv vet nok bedre enn deg hva som rører seg i det miljøet. Lykke til videre 1
AnonymBruker Skrevet 12. april 2015 #17 Skrevet 12. april 2015 Ikke for å være tøff mot deg, men du må nok ende forholdet med han, hvis ikke kan de ta datteren ifra deg. Nulltoleranse for rus, og du burde holde deg unna folk som driver med rus. Du har fått advarsler fra de nå, og klar beskjed. Sett datteren din først. Anonymous poster hash: bbd46...a5e 1
AnonymBruker Skrevet 12. april 2015 #18 Skrevet 12. april 2015 De kan ikke ta datteren på det grunnlaget du nevner her. Men de kan komme med oppfordringer til deg og ting de mener du må forandre på og hvis du gjentatte ganger driter i det så er jo saken en annen. Det er faktisk mange barnefamilier hvor en av partene sliter med rus og blir innlagt osv. Det er ganske sjeldent at barn blir tatt ut og dere bor ikke engang sammen!! Hadde dere bodd sammen og han hadde ruset seg aktivt så kunne saken vært en annen. Det lureste å gjøre er (og her må jo du ta en avgjørelse) å ende forholdet eller at kjæresten din kommer seg i behandling. Uansett om det kun var "en gang" eller sånt, fordi da vil han vise BV at han innser problemet sitt og ønsker å bli bedre. Jeg kjenner flere som er i en lignende situasjon og det ene paret består av far som bor på rusinstitusjon og mor som bor hjemme med barnet og hun drar frem og tilbake til denne institusjonen hvor de bor en uke i strekk sammen med faren (annenhver uke liksom). BV er inne i bildet som støtte, men ikke noe tett oppfølgning. Tilfelle nr 2: Kjæreste (ikke bf!) satt nylig i fengsel i ca 12 mnd for gjentatte rushandlinger og sikkert andre mindre forseelser. Da han slapp ut flyttet han igjen inn til alenemoren og barnet hennes. Hun har også en "party"-fortid. Barnet er i skolealder og BV har vært innom ett par ganger for hjelpetiltak i hjemmet. Jeg har flere eksempler, men du skjønner greia? Også: grunnen til at de ikke tar prøver av barnefaren har jeg fått forklart av flere BV-ansatte (er i en lignende situasjon hva barnefar angår) og det er at siden du er hovedomsorgsgiver så er det du som vil bli "sjekket" av BV. Barnefaren som kun er tilstedet under samvær og med tilsyn har dermed (mener de da) ikke så stor innvirkning på barna at det er kritisk. Men du som hovedomsorgsgiver har ett ansvar om å skjerme barna fra barnefaren hvis du mener at det trengs. Jeg var gjennom en undersøkelsessak i BV fordi barnefar og hans familie sendte falske meldinger (mange og alvorlige). Da de hadde godkjent meg så sa de at siden jeg var godkjent så var det nå opp til meg og godkjenne barnefar (eller ikke) og det var ett ansvar de stolte på meg med fordi jeg hadde vist meg i stand til å ta vare på barna. Men jeg har krevd at barnefar skal ta urinprøver før noe som helst samvær med tilsyn blir aktuelt så da har BV ringt han og sagt at det er lurt. Men jeg måtte ta initiativet. Håper det gav mening Og lykke til Husk at hvis de skal ta barnet ditt så må det foreligge tungtveiende grunner og de skal tross alt stå i retten (nemda) og forklare hvorfor de gjorde som de gjorde. Anonymous poster hash: b30fa...34e
Britt Banditt Skrevet 13. april 2015 #19 Skrevet 13. april 2015 Hvorfor er du fortsatt sammen med en mann som åpenbart lyver om narkotikabruk?
duplexx Skrevet 13. april 2015 #20 Skrevet 13. april 2015 Jeg kjenner ei dame som fikk klar beskjed om å gjøre det slutt med mannen hun var sammen med, eller så måtte de snakke om tiltak. Du er pålagt å gi barnet ditt støtte og omsorg, her har du ikke noe valg. Jeg kunne aldri aldri aldri involvert en ruset person i mine barns liv, og du kan banne på at barnevernet vil se det som bekymringsverdig om du velger å fortsette videre som on ingenting har hendt. Dette er faktisk veldig alvorlig og du burde handle deretter. For å ta vare på datteren din. 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå