AnonymBruker Skrevet 12. april 2015 #1 Skrevet 12. april 2015 Jeg og mannen min skal begynne med IVF om noen få uker. Men er det tidlig å starte IVF når man er 21 og 22 år ? Har lest litt rundt på KG, å det jeg har lest er at det er ganske tidlig, er det det ?Anonymous poster hash: aa006...446 1
AnonymBruker Skrevet 12. april 2015 #2 Skrevet 12. april 2015 Ja, jeg vil si at det er altfor tidlig til å i det hele tatt få barn. Men dere velger hva dere vil, selvsagt. Anonymous poster hash: 8b588...4a6 4
HvittHus Skrevet 12. april 2015 #4 Skrevet 12. april 2015 Tidlig i den forstand at de fleste idag ikke er foreldre i den alderen, men ikke for tidlig for IVF hvis man trenger det. Har dere fått innvilget IVF har dere tydeligvis et medisinsk problem, og da kan det være like greit å starte prøvingen tidlig.
Poppsilopp Skrevet 12. april 2015 #5 Skrevet 12. april 2015 (endret) Jeg og mannen min skal begynne med IVF om noen få uker. Men er det tidlig å starte IVF når man er 21 og 22 år ? Har lest litt rundt på KG, å det jeg har lest er at det er ganske tidlig, er det det ?Anonymous poster hash: aa006...446 Det kommer vel helt an på situasjonen. For noen er det for tidlig, mens for andre er det ikke. Vi skal selv i gang med ICSI denne måneden, jeg er 22 og mannen min er 28. Vi har vært gift i snart to år, og vært samboere i 5. For oss er dette rett, men jeg har ikke problemer med å se at dette ikke gjelder alle. Vi har også fått beskjed fra klinikken at det er bra vi kommer i gang såpass tidlig, fordi jo eldre man blir, jo vanskeligere vil slike ting bli. Lykke til uansett! Endret 12. april 2015 av Poppsilopp
AnonymBruker Skrevet 12. april 2015 #6 Skrevet 12. april 2015 Vi startet får å få i gang prosessen for snart 2 år siden, men har ikke satt i gang noe får nå. Grunn til at vi må sette i gang nå er fordi jeg har hatt en svært sjelden sykdom, som gjør at jeg kan komme veldig tidlig i overgangsalderen. Jeg syns ikke det til for tidlig å få barn, vi begynte å prøve å få barn for 3 år siden Anonymous poster hash: aa006...446
Bettina82 Skrevet 12. april 2015 #7 Skrevet 12. april 2015 Tenker det er tidlig om dere bor i leid leilighet uten skikkelig utdanning, men ikke om dere er etablerte, modne og ønsker å starte familie nå. Selv hadde vi første forsøk når jeg var 20 og han 25 år. Opplevde da at vi var utrolig unge i forhold til de andre vi var i kontakt med gjennom prosessen. Lykke til
AnonymBruker Skrevet 12. april 2015 #8 Skrevet 12. april 2015 Tenker det er tidlig om dere bor i leid leilighet uten skikkelig utdanning, men ikke om dere er etablerte, modne og ønsker å starte familie nå. Selv hadde vi første forsøk når jeg var 20 og han 25 år. Opplevde da at vi var utrolig unge i forhold til de andre vi var i kontakt med gjennom prosessen. Lykke til Vi leier enda, ingen av oss har utdanning, men bra økonomi har vi. Han tjener veldig bra, jeg jobber ikke pga av sykdom tror ikke ungen våres merker noe forskjell på om vi leier eller eier. Babyen får det like bra fordet Anonymous poster hash: aa006...446 1
Gjest Solstråla88 Skrevet 12. april 2015 #9 Skrevet 12. april 2015 Vi leier enda, ingen av oss har utdanning, men bra økonomi har vi. Han tjener veldig bra, jeg jobber ikke pga av sykdom tror ikke ungen våres merker noe forskjell på om vi leier eller eier. Babyen får det like bra fordet Anonymous poster hash: aa006...446 Ikke tenk på at dere leier. Det er veldig mange i dag som ikke har mulighet til å kjøpe før de bikker 30. Det barnet trenger er foreldre som er glad i de og gjør alt for at de skal ha det godt:-) de vet ikke forskjell på å leie og eie bolig. Lykke til med ivf prøvingen😊 1
AnonymBruker Skrevet 12. april 2015 #10 Skrevet 12. april 2015 Jeg var 22 når vi var igang med IVF sirkuset. Fikk bare positive tilbakemeldinger fra klinikken, de mente det bare var et pluss. Anonymous poster hash: 978a3...467
Lilla-dings Skrevet 12. april 2015 #11 Skrevet 12. april 2015 Vi leier enda, ingen av oss har utdanning, men bra økonomi har vi. Han tjener veldig bra, jeg jobber ikke pga av sykdom tror ikke ungen våres merker noe forskjell på om vi leier eller eier. Babyen får det like bra fordet Anonymous poster hash: aa006...446 Vi leide ikke leilighet sammen engang da jeg ble gravid. Vi kjøpte leilighet da baby var 8 mnd., og fikk da "fratrekk" i låneevne fordi vi hadde barn. Forøvrig ikke av betydning, da vi året etter kjøpte enebolig. Men uansett, det å få oppsigelse på leiligheten vi leide fordi eier skulle bruke den selv var helt grusomt i et presset leiemarket med en baby i bildet som gjorde at vi måtte ha visse krav til det vi skulle leie. Derfor måtte vi heller kjøpe, og jeg ble eier av leilighet som 21-åring. Og huseier som 22-åring. Så mitt råd: DET ER LURT Å EIE SELV, fordi det er forutsigbart og du kan ikke bli kastet ut. Og et barn vil gi fratrekk i låneevne, så om du skal kjøpe etter barnet er født vil sannsynligvis få mindre i lån. Men alt dette er bagateller som ikke er nødvendig!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå