Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg og mannen min skal begynne med IVF om noen få uker. Men er det tidlig å starte IVF når man er 21 og 22 år ? Har lest litt rundt på KG, å det jeg har lest er at det er ganske tidlig, er det det ?

Anonymous poster hash: aa006...446

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Ja, jeg vil si at det er altfor tidlig til å i det hele tatt få barn. Men dere velger hva dere vil, selvsagt.

Anonymous poster hash: 8b588...4a6
  • Liker 4
Skrevet

Tidlig i den forstand at de fleste idag ikke er foreldre i den alderen, men ikke for tidlig for IVF hvis man trenger det. Har dere fått innvilget IVF har dere tydeligvis et medisinsk problem, og da kan det være like greit å starte prøvingen tidlig.

Skrevet (endret)

Jeg og mannen min skal begynne med IVF om noen få uker. Men er det tidlig å starte IVF når man er 21 og 22 år ? Har lest litt rundt på KG, å det jeg har lest er at det er ganske tidlig, er det det ?

Det kommer vel helt an på situasjonen. For noen er det for tidlig, mens for andre er det ikke. Vi skal selv i gang med ICSI denne måneden, jeg er 22 og mannen min er 28. Vi har vært gift i snart to år, og vært samboere i 5. For oss er dette rett, men jeg har ikke problemer med å se at dette ikke gjelder alle. Vi har også fått beskjed fra klinikken at det er bra vi kommer i gang såpass tidlig, fordi jo eldre man blir, jo vanskeligere vil slike ting bli.

Lykke til uansett!

Endret av Poppsilopp
AnonymBruker
Skrevet

Vi startet får å få i gang prosessen for snart 2 år siden, men har ikke satt i gang noe får nå. Grunn til at vi må sette i gang nå er fordi jeg har hatt en svært sjelden sykdom, som gjør at jeg kan komme veldig tidlig i overgangsalderen. Jeg syns ikke det til for tidlig å få barn, vi begynte å prøve å få barn for 3 år siden :)

Skrevet

Tenker det er tidlig om dere bor i leid leilighet uten skikkelig utdanning, men ikke om dere er etablerte, modne og ønsker å starte familie nå. Selv hadde vi første forsøk når jeg var 20 og han 25 år. Opplevde da at vi var utrolig unge i forhold til de andre vi var i kontakt med gjennom prosessen.

Lykke til :)

AnonymBruker
Skrevet

Tenker det er tidlig om dere bor i leid leilighet uten skikkelig utdanning, men ikke om dere er etablerte, modne og ønsker å starte familie nå. Selv hadde vi første forsøk når jeg var 20 og han 25 år. Opplevde da at vi var utrolig unge i forhold til de andre vi var i kontakt med gjennom prosessen.

Lykke til :)

Vi leier enda, ingen av oss har utdanning, men bra økonomi har vi. Han tjener veldig bra, jeg jobber ikke pga av sykdom :) tror ikke ungen våres merker noe forskjell på om vi leier eller eier. Babyen får det like bra fordet :)

• Liker 1
Gjest Solstråla88
Skrevet

Vi leier enda, ingen av oss har utdanning, men bra økonomi har vi. Han tjener veldig bra, jeg jobber ikke pga av sykdom :) tror ikke ungen våres merker noe forskjell på om vi leier eller eier. Babyen får det like bra fordet :)

Ikke tenk på at dere leier. Det er veldig mange i dag som ikke har mulighet til å kjøpe før de bikker 30. Det barnet trenger er foreldre som er glad i de og gjør alt for at de skal ha det godt:-) de vet ikke forskjell på å leie og eie bolig.

Lykke til med ivf prøvingen😊

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg var 22 når vi var igang med IVF sirkuset. Fikk bare positive tilbakemeldinger fra klinikken, de mente det bare var et pluss.

Anonymous poster hash: 978a3...467
Skrevet

Vi leide ikke leilighet sammen engang da jeg ble gravid. Vi kjøpte leilighet da baby var 8 mnd., og fikk da "fratrekk" i låneevne fordi vi hadde barn. Forøvrig ikke av betydning, da vi året etter kjøpte enebolig. Men uansett, det å få oppsigelse på leiligheten vi leide fordi eier skulle bruke den selv var helt grusomt i et presset leiemarket med en baby i bildet som gjorde at vi måtte ha visse krav til det vi skulle leie. Derfor måtte vi heller kjøpe, og jeg ble eier av leilighet som 21-åring. Og huseier som 22-åring. Så mitt råd: DET ER LURT Å EIE SELV, fordi det er forutsigbart og du kan ikke bli kastet ut. Og et barn vil gi fratrekk i låneevne, så om du skal kjøpe etter barnet er født vil sannsynligvis få mindre i lån. Men alt dette er bagateller som ikke er nødvendig!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...