Gå til innhold

Skravletråd November og Desember 2015

Sapphira

Anbefalte innlegg

Gjest mammanicolene

Princess :) Vet ikke hvor lenge det varer, men de hadde det ihvertfall i går på nærmeste butikk her :)

Er dette beregnet på nyfødt? Kan jeg bruke dyndyne til nyfødt i next2me krybben liksom? Hva med puta? Hørt at nyfødte ikke skal ha pute. Skal man ha slik dyne i vognen også? Hvilken strl isåfall? Beklager mange spørsmål. Du skjønner vel at jeg er førstegangs fødende 😂😂😂
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Er dette beregnet på nyfødt? Kan jeg bruke dyndyne til nyfødt i next2me krybben liksom? Hva med puta? Hørt at nyfødte ikke skal ha pute. Skal man ha slik dyne i vognen også? Hvilken strl isåfall? Beklager mange spørsmål. Du skjønner vel at jeg er førstegangs fødende

Vi har ihvertfall dundyne beregnet for vugge (som da skal brukes fra fødselen), ser ikke noe galt i det :) Har ikke tenkt til å bruke pute i vugge eller vogn, men ser det an når lillemor kommer over i sprinkelsenga :Nikke: 

Jeg er førstegangsfødende selv, så skjønner spørsmåla! :ler: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så bra, lettere å holde styr på folk da. :fnise:

Jeg er vel en av de siste i denne gruppa, da jeg gikk med sønnen min var jeg helt sist på terminlista, men ble førstemann. Vil IKKE det nå, altså!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Usj! Har vært så heldig å pådra meg en skikkelig forkjølelse de siste dagene! Er potte tett og etter å ha lest på pakken og snakket med en lege har jeg fått beskjed om at jeg ikke kan bruke mine elskede menthol nesespray når jeg er gravid. Så da får jeg trøste meg med kleenex med balsam og menthol i stede!  :forkjola:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Usj! Har vært så heldig å pådra meg en skikkelig forkjølelse de siste dagene! Er potte tett og etter å ha lest på pakken og snakket med en lege har jeg fått beskjed om at jeg ikke vansspray med mentol sltkan bruke mine elskede menthol nesespray når jeg er gravid. Så da får jeg trøste meg med kleenex med balsam og menthol i stede!  :forkjola:

Uffa, det er ikke noe godt :( Jeg har en saltvannsspray med mentol som er trygg under graviditet, kjøpte den på apoteket ;) God bedring!

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

:vinke: appelsinjuice!

Vi har termin samme dag! :5:

Weee! Halvveis :strix:

:) Så artig!

Nå har jeg skummet gjennom tråden for å se om det var noen tips til ting og tang jeg må kjøpe inn :P Har notert meg Bbhugme ammepute og dundyne fra Princess :P Hittil har jeg bare kjøpt bleieveske og Boba wrap bæresjal. Har også bestemt meg for Stokke Flexi bath badebalje med nyfødtsete, pluss Emmaljunga Edge vogn. Kjenner meg ellers helt blank her, aner i grunn ikke hva jeg driver med :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå har jeg skummet gjennom tråden for å se om det var noen tips til ting og tang jeg må kjøpe inn :P Har notert meg Bbhugme ammepute og dundyne fra Princess :P Hittil har jeg bare kjøpt bleieveske og Boba wrap bæresjal. Har også bestemt meg for Stokke Flexi bath badebalje med nyfødtsete, pluss Emmaljunga Edge vogn. Kjenner meg ellers helt blank her, aner i grunn ikke hva jeg driver med :P

Høres kjent ut! :ler:

Vi har kjøpt/fått vogn, reiseseng, dyner, pute, ammepute, litt sengetøy, et par pledd og bittelitt klær :) Og brystpumpe og stelleveske :)

Ser ut til at vi får brukt litt av det jeg har spart på fra jeg var liten og, det er moro :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei hei! Har endelig rotet meg inn,hit :-) Veldig greit å ha litt kontakt med gravide, da de fleste i vennegjengen min enten er ferdig eller ikke begynt. Skriver i presentasjonstråden når jeg åpner pcen, men kort fortalt; jeg er 31, venter en gutt den 19 desember. Har vært så heldig å få svangerskapsdiabetes også. Ellers er svangerskapet temmelig lett så langt og vi gleder oss masse :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har kjøpt meg bbhugme puta, den er så digg! Noen ganger tar jeg samboer på fersken i å bruke den  :fnise:

Endret av Beena
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg var dum og solgte både ammeputa og brystpumpa da jeg var ferdig med 14 mnd amming sist. Håper amminga går greit denne gangen også, da får jeg bare krype til korset og investere i ny Cosyfix ammepute. Prøvde mange ulike på sykehuset sist, men det var bare den som funka for meg. Velkommen til dere nye i gruppa! 🌸

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Åååh, ferien er over og jeg er tilbake i arbeid.. Denne uka prøver jeg meg på 40% i jobb grunnet bekkenet og kvalmen... Så får vi nå se hvordan det går. Idag endte det med at jeg måtte legge meg nesten to timer i badekaret pga smerter i bekken. Og ja, jeg har fått det veeeeldig tilrettelagt :ironi:

Nå begynner ting å komme i hus. Vi har fått endel og kjøpt endel. Så nå har jeg nok tøy(snaaart :fnise: ), barnesetet, vogn, dunpose til vogn og bil, seng, dyner og slikt i hus. Godt å få det inn :danse:

Nå har jeg gjort lite med barerommet siden vi trolig skal flytte før termin. Møe som skjer på en gang gitt :laugh:

Lillegutt er meget aktiv. Kjenner når han flytter på seg, kan kjenne litt hvordan han ligger i magen av og til. Den ene siden er myk mens den andre siden er hard :icon_lol: Og han sparker møøøøøøe!  :ler:  Og hardt! :ler: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg var dum og solgte både ammeputa og brystpumpa da jeg var ferdig med 14 mnd amming sist. Håper amminga går greit denne gangen også, da får jeg bare krype til korset og investere i ny Cosyfix ammepute. Prøvde mange ulike på sykehuset sist, men det var bare den som funka for meg. Velkommen til dere nye i gruppa! 🌸

Cosyfix er også satt på lista, så får vi se hvilken av den og Bbhugme det blir :blomst:

Er det noen som vet hvor jeg kan få tak i en slik "kopp" til å sette på guttebabyens snopp under bleieskift? Tror jeg så det på Enklere liv en gang. Den så ut som en trakt, og skal gjøre slik at man ikke får tiss på seg når man skifter bleie :fnise:

Ellers er jeg på utkikk etter en skjerm til å bruke i dusjen, for å unngå å få såpe og vann i øynene. Så det også på Enklere liv i sin tid :blomst:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I går kjøpte vi vogn og jeg fikk den jeg har siklet på lenge  :danse: Vi gikk for Emmaljunga kombi i white leatherette med matchende stelleveske. Tok med en del ekstrautstyr også, bl.a isofixgrunn til bilsete, slik at vi bare kan hekte bilsetet rett på vognen om det trengs!  :biggrin:

Mangler bare vognposen nå, men jeg aner ikke hvilken jeg skal ta  :vetikke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Advarsel! Nå kommer det et klageinnlegg! :frustrert: Er det forresten noen her som har erfaring med bytting av jordmor i svangerskap? Jeg vil bytte min jordmor av mange grunner. Hun er sur og gretten og skikkelig streng. Hun er nok litt ala "den gamle skolen" og gjør meg bare stressa og lei når jeg har vært der. Bl.a har hun sendt meg på 2 (!!) glukosebelastninger fordi hun trodde jeg jukset på den første (hun antydet det ihvertfall). Begge prøvene var normale og da fikk jeg bare "Ja, men du får se å se hva du putter i kjeften uansett!" uten at hun i det hele tatt spurte meg om kostholdet mitt først. Jeg ligger så vidt over BMI og i følge lege og UL-dama så legger jeg på meg fint med tanke på størrelse på baby osv og jeg har et helt normalt kosthold. 

Jeg har også fått slengt i ansiktet at bekkenløsning var noe "alle gravide fikk" så det kunne jeg ikke sitte å klage på, etter at jeg fortalte henne at grunnen til at jeg var trøtt den dagen var pga bekkenplager når jeg skulle sove..  :murvegg:

Syns også at hun bjeffer mye til mannen min når han spør om forskjellige ting. Han skal bli far for første gang og syns selvfølgelig det er veldig spennende og er nysgjerrig på mye, men når han spør får han enten bare et bjeff eller et "det er forskjellig fra gravid til gravid" og ikke noe mer og jeg ser at han blir litt skuffa. 

Det kan da ikke være greit å oppføre seg sånn som jordmor? Har tenkt at hun kanskje bare har hatt en dårlig dag, men når hun er slik HVER gang vi er der, så blir det jo noe annet. Jeg kjenner jeg blir stressa og dårlig av tanken på at jeg skal igjennom en fødsel med den dama og vil gjerne bytte.  :ironi:

Er det noe man kan gjøre? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det noen som vet hvor jeg kan få tak i en slik "kopp" til å sette på guttebabyens snopp under bleieskift? Tror jeg så det på Enklere liv en gang. Den så ut som en trakt, og skal gjøre slik at man ikke får tiss på seg når man skifter bleie :fnise:

Ellers er jeg på utkikk etter en skjerm til å bruke i dusjen, for å unngå å få såpe og vann i øynene. Så det også på Enklere liv i sin tid :blomst:

Sånn bade skjerm tror jeg at jeg har sett på bebito og barnashus. :)

Den "koppen" har jeg aldri hørt om, men høres jo genialt ut! Har gruet meg bittelitt til å bli strålet ned under bleieskift  :laugh: 

Neste på min innkjøpsliste er PANNETERMOMETER! Er jo genialt å slippe å vekke babyen når jeg skal måle tempen!  :danse:  

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det forresten noen her som har erfaring med bytting av jordmor i svangerskap? 

Jeg har ikke gått til jordmor enda så har ingen erfaring selv, men det bør jo være mulig å bytte jordmor. Worst case scenario så er det ingen ledige, men spørs sikkert hvor man bor.. Hvis det ikke er ledig jordmor så blir det jo eventuelt fastlegen eller privat jordmor. 

Men tror man bare kan ringe sykehuset eller helsestasjonen å spørre om å bytte? Sikkert ikke en lett telefon å ta, syntes jeg ihvertfall.  :laugh: 

Jeg syntes forresten hun høres skikkelig bitter ut, hadde definitivt vurdert å bytte selv...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Advarsel! Nå kommer det et klageinnlegg! :frustrert: Er det forresten noen her som har erfaring med bytting av jordmor i svangerskap? Jeg vil bytte min jordmor av mange grunner. Hun er sur og gretten og skikkelig streng. Hun er nok litt ala "den gamle skolen" og gjør meg bare stressa og lei når jeg har vært der. Bl.a har hun sendt meg på 2 (!!) glukosebelastninger fordi hun trodde jeg jukset på den første (hun antydet det ihvertfall). Begge prøvene var normale og da fikk jeg bare "Ja, men du får se å se hva du putter i kjeften uansett!" uten at hun i det hele tatt spurte meg om kostholdet mitt først. Jeg ligger så vidt over BMI og i følge lege og UL-dama så legger jeg på meg fint med tanke på størrelse på baby osv og jeg har et helt normalt kosthold. 

Jeg har også fått slengt i ansiktet at bekkenløsning var noe "alle gravide fikk" så det kunne jeg ikke sitte å klage på, etter at jeg fortalte henne at grunnen til at jeg var trøtt den dagen var pga bekkenplager når jeg skulle sove..  :murvegg:

Syns også at hun bjeffer mye til mannen min når han spør om forskjellige ting. Han skal bli far for første gang og syns selvfølgelig det er veldig spennende og er nysgjerrig på mye, men når han spør får han enten bare et bjeff eller et "det er forskjellig fra gravid til gravid" og ikke noe mer og jeg ser at han blir litt skuffa. 

Det kan da ikke være greit å oppføre seg sånn som jordmor? Har tenkt at hun kanskje bare har hatt en dårlig dag, men når hun er slik HVER gang vi er der, så blir det jo noe annet. Jeg kjenner jeg blir stressa og dårlig av tanken på at jeg skal igjennom en fødsel med den dama og vil gjerne bytte.  :ironi:

Jeg har ingen erfaring med å bytte jordmor, men din jordmor høres ut som min ! Siden jeg ikke har lyst til å ta den kleine telefonen for å forsøke å bytte har jeg avbestilt oppfølgingstimen hun satte meg opp på, og går heller til fastlegen for kontroll. Dersom de har ledig kapasitet bør du kunne ringe og få en annen jordmor. Det er jo ikke alltid kjemien stemmer.

Sånn bade skjerm tror jeg at jeg har sett på bebito og barnashus. :)

Den "koppen" har jeg aldri hørt om, men høres jo genialt ut! Har gruet meg bittelitt til å bli strålet ned under bleieskift  :laugh: 

Neste på min innkjøpsliste er PANNETERMOMETER! Er jo genialt å slippe å vekke babyen når jeg skal måle tempen!  :danse:

Pannetermometer har jeg aldri hørt om. Vi har forresten ikke (fungerende) termometer, så vi bør vel føye det til innkjøpslista :fnise:

Jeg har bare sett den "koppen" jeg snakket om en gang, og klarer ikke finne den igjen. Kanskje de har sluttet å selge den fordi det er en dårlig idé? Da får jo babyen tisset på seg, og må vel vaskes igjen ? (Nå kjenner jeg vordende-mor-som-ikke-har-peiling panikken bre seg :fnise: ) Men det er vel enklere å vaske stumpen om igjen enn å få tiss i håret ? Eller er det kun på TV strålen rekker så høyt ? :fnise:

Innser nå at jeg har null peil på stellerutiner for Mini. Jeg aner virkelig ikke om man vasker stumpen etter hvert uhell, bruker våtservietter eller bare tørker... Hvordan skal dette gå ?? :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...