AnonymBruker Skrevet 12. april 2015 #1 Skrevet 12. april 2015 Jeg har forsøkt flere ganger å si at jeg trenger å bli inkludert mer i livet hans, noe han er enig i. Han synes vi finner på masse, men alt vi gjør er å sitte i sofaen og glo på tv med hver vår smartphone i hånden... Jeg synes ikke det er å "finne på noe sammen" noe jeg har sagt til han. Han skylder på at han er sliten etter jobben, men vi jobber jo begge to, og det er sjelden jeg er for sliten til å ta en kaffe et sted med han, men det er han. Dessuten har han alltid tid eller energi til å finne på ting alene eller sammen med andre. Må jeg virkelig stille et ultimatum for å få ham til å forstå at forholdet ikke vil overleve hvis det bare er meg som gidder å jobbe med det? Jeg føler meg veldig nedprioritert og det virker som om han tenker at så lenge han glatter over det og gir meg litt oppmerksomhet når jeg er drittlei så har vi et bra forhold. Jeg hater å krangle, og gidder ikke være en sur drittkjerring heller, men nå lurer jeg på om det er dét som må til. Anonymous poster hash: a5bbd...214
Gjest Honeyblossom Skrevet 12. april 2015 #2 Skrevet 12. april 2015 Hvis han er så sliten etter jobb så kan du jo foreslå at dere finner på noe til helgen? Spør han tidlig i uken før han rekker å evt. legge planer med andre.
AnonymBruker Skrevet 12. april 2015 #3 Skrevet 12. april 2015 Jeg og min kjæreste går turer sammen iallfall et par ganger i uken. Disse avsluttes ofte med en is/kaffe eller noe annet før vi tusler hjem. Da får vi god tid til å prate uten å ha en skjerm foran oss. Anonymous poster hash: 00a67...633
AnonymBruker Skrevet 12. april 2015 #4 Skrevet 12. april 2015 Hva er det du forventer at han skal gjøre om dere tilbringer mer tid sammen. Altså snakke mer med deg, lytte til deg og gi deg mer oppmerksomhet? Hvis det er det du vil, så må du fortelle ham det. At du savner å prate med ham. Hvis du bare sier "finne på noe sammen" så gjør han nettopp det. Det å se på TV sammen er jo nettopp noe dere har funnet på sammen. Men om du sier du vil ha en romantisk middag og sitte og prate litt, nyte hverandre og kose dere, så gjør han vel det også om han føler for det? Husk at dere også lever et liv sammen som samboere, så jeg lurer på hvordan du har lyst å bli mer inkludert i livet hans. Vil du at han skal tenke på deg oftere? Jeg er ikke helt med her. Anonymous poster hash: 4d444...7a1
AnonymBruker Skrevet 13. april 2015 #5 Skrevet 13. april 2015 Alle mennesker har forskjellig energi nivå. Det er helt vanlig å bare slappe av i sofaen etter jobb, eller i helgen også for den sags skyld. Du må huske på at selvom dere er samboere så betyr ikke det at dere ikke har hvert deres liv, og ethvert liv krever mye. Jobben hans er ikke å bli med på alt som du vil. Respekter det, og prøv heller å møtes på halvveien med å ha én dag i måneden dedikert til hverandre enten hjemme romanse kveld eller ut å gjøre nye aktiviteter som bowling, museum osv. Anonymous poster hash: 2124e...061
AnonymBruker Skrevet 13. april 2015 #6 Skrevet 13. april 2015 Jeg ønsker bare å bli tatt med på én fest i løpet av de neste 3 årene, i motsetning til de siste 3 årene vi har vært sammen. At vi kan ha én kveld i måneden uten iphone eller tv. Jeg ønsker at han skal spørre meg om jeg vil være med å fiske/feste/bowle én gang uten at jeg må mase om det (noe jeg igrunn ikke gjør heller). Jeg inkluderer ham. Jeg spør om han vil være med på skogturer når jeg skal/vil det. Jeg spør om han vil være med på kino. Hvis han ikke vil, så er det greit. Men hvis man skal ha to helt separate liv og aldri gjøre noe annet enn å sitte i sofaen ved siden av hverandre og følge delvis med på en eller annen film, da kan vi jo like gjerne slutte å være sammen. Det betyr jo bare at jeg gjør alt alene og må rydde dobbelt så mye i huset. Hva faen er vitsen med det? Mener dere helt seriøst at jeg er for kravstor når jeg ønsker å bli invitert med på ting av min egen samboer?Anonymous poster hash: a5bbd...214
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå