AnonymBruker Skrevet 12. april 2015 #1 Skrevet 12. april 2015 Hei! Nå er det sånn at jeg har lyst til å slanke meg litt (har litt ekstra magefett jeg ikke trives med) og selvfølgelig stramme opp kroppen! Frem til uka før påske trente jeg i litt over en måned, ca annenhver dag, med løping på mølla. Begynte på scratch, så merka fort fremgang på kondisen, noe som var veldig gøy. Prøvde også å spise sunnere og ikke like mye som før. Holdt meg også unna all salgs godteri, drakk veldig lite alkohol og gjorde vel egentlig alt "rett". Kan ikke skjønne at jeg spiste mer enn jeg forbrant. MEN, jeg så veldig lite forskjell på kroppen. Jo, magen ble litt flatere, men buksa var likevel fortsatt like trang på en måte. Så var jeg en uke i syden også var det påskeferie. Da ble det null trening og mye utskeielser. Hadde jo ikke spist godteri, drukket alkohol osv på lenge, så jeg tok helt av når jeg "endelig" kunne det igjen. Siden disse ukene har jeg bare trent en gang. Så.. de kiloene jeg eventuelt mista er jo naturligvis kommet tilbake. Så det jeg lurer på er.. Burde jeg heller starte med styrketrening? Følte jo det tok veeeldig lang tid før jeg så noe forskjell når jeg løp, og den lille forandringen jeg så kom etter over en måned med sunt kosthold og mye trening! Syns det ble litt demotiverende og følte jeg aldri kunne "kose" meg med litt usunn mat/godteri/alkohol. Jeg er jente, 165 og veier ca 60kg. Tror dere styrketrening er bedre å gå over på for meg nå? Kan jeg merke bedre fremgang av det? Målet er se litt bedre ut på stranda i sommer.. hehe. Anonymous poster hash: 61d8a...e00
Gjest Honeyblossom Skrevet 12. april 2015 #2 Skrevet 12. april 2015 Jeg ville heller prøvd en kombinasjon av cardio + styrke. Hvis du er medlem på et treningssenter kan du melde deg på ulike dansetimer, step og aerobics som får opp pulsen og så ta en økt med styrke etter det. Det har funka for meg hvertfall
Gjest Runforit Skrevet 12. april 2015 #3 Skrevet 12. april 2015 Viktigste er å finne en treningsform du trives med. Jeg fikk veldig gode resultater av kun å løpe, men nå utfordret jeg selv med jevne mellomrom og elsker å løpe.
FitnessIna Skrevet 12. april 2015 #4 Skrevet 12. april 2015 Om du vil stramme opp, er styrke veien å gå. Tung styrketrening, dvs når du trener med 1-6reps, har vist seg å være bedre for vektnedgang enn cardio fordi det øker hvileforbrenningen mer enn hva løping gjør Tren fullkropp tre ganger i uken om du har tid, og jeg kan love at du vil merke forskjell!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå