Gå til innhold

Ustabil bestemor

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Trenger innspill på hva dere hadde gjort i en lignende situasjon:

Bestemoren til min nyfødte datter (min svigermor) er alkoholiker, drikker hver dag (men nekter på det og prøver å sjule det) prøvde å ta livet sitt med piller og mistet lappen når hun kjørte i fylla.

Dette er ting som har skjedd nylig, pga ting hun tydeligvis sliter veldig med.

Hun var fra før veldig bestemt på å få passe lillejenta så mye som mulig. Dette har jeg overhodet ikke lyst til lengre..

Jeg har snakket med barnefar om dette, og han er enig, men jeg trenger tips på hvordan jeg kan formidle dette til svigermor når hun spør. Hun sliter som sagt, og barnebarnet er livsgleden hennes. Samt hun kan være svært manipulerende og bestemt...

Anonymous poster hash: 4635c...7ab

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Enten får dere skyve det vekk ved å si at det ikke passer, dere ikke trenger eller ikke ønsker å være borte fra barnet.

Mem jeg anbefaler den åpne metoden; si at så lenge dere vet hum drikker får hun aldri passe barnet alene men at dere kan vurdere det når hun har holdt seg rus og alkohomfri i over et år. Hun kan gjerne komme på besøk til dere og overnatte med barnebarnet, dersom hun er helt alkoholfri hele dage.

Vi måtte ha den snakken med svigerfar, ikke at han ville passe men at vi kom til å snu i døra om han drakk selv på julaften. Han respekterte faktisk det.

Anonymous poster hash: 65ebe...521

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Takk for fint tips :)

Å pakke det inn og bare unngå det kommer nok ikke til å fungere. Vi vil nok trenge barnepass en gang, og har et sett besteforeldre til (mine foreldre) som også gjene vil passe. Og det kommer hun til å få med seg.

Ja det er vel bare å være ærlig med henne.

Det er foresten svært få som aner at hun har problemer (og at hun har mistet lappen). Vi er bedt om å holde det hemmelig.

Anonymous poster hash: 4635c...7ab

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...