Gå til innhold

Se hva en borettslagsleilighet er solgt for

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

En i feltet mitt har solgt en leilighet. Alle leilighetene er borettslagsleiligheter. Den ble lagt ut for over en million kroner, og vi har over en million kroner i fellesgjeld.

Er det mulig å se hvor mye den er solgt for? For leiligheten er mer eller mindre identisk med min og jeg får meg ikke til å tro at noen vil betale over 1 mill og fortsatt ha en fellesgjeld på 1 mill.

Anonymous poster hash: f801e...2b6
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Etter en bolig er solgt, så pleier annonnsen ligge ute på Finn.no (om den ligger der til å begynne med) en stund etterpå med salgsprisen den har gått for.

AnonymBruker
Skrevet

Etter en bolig er solgt, så pleier annonnsen ligge ute på Finn.no (om den ligger der til å begynne med) en stund etterpå med salgsprisen den har gått for.

Takk. Jeg fant det nå. Har ikke stått der tidligere. Det ble visst solgt for den summen den ble lagt ut for.

AnonymBruker
Skrevet

Er dette forresten noe nytt? For jeg kan fortsatt finne annonsen på min leilighet og der står ikke solgtprisen.

Skrevet

Er dette forresten noe nytt? For jeg kan fortsatt finne annonsen på min leilighet og der står ikke solgtprisen.

Jeg vet ikke helt hvordan det fungerer, må jeg innrømme.

Skrevet

Såvidt jeg har fått med meg, er dette opp til megler. Noen meglerfirmaer ser ut til å gjøre det mer konsekvent enn andre.

AnonymBruker
Skrevet

Det stemmer ikke. Den prisen de ligger ute med etter salg er totalprisen på pris + fellesgjeld boligen er lyst ut for salg med. Ikke salgsprisen.

Du kan gå inn på forkjøpsretten til boligbyggelaget/forretningsfører, kontakte megler eller boligbyggelaget og spørre. Styret i brl. Får og melding om pris etter en stund.

Anonymous poster hash: 4edb0...5e5

AnonymBruker
Skrevet

Det stemmer ikke. Den prisen de ligger ute med etter salg er totalprisen på pris + fellesgjeld boligen er lyst ut for salg med. Ikke salgsprisen.

Du kan gå inn på forkjøpsretten til boligbyggelaget/forretningsfører, kontakte megler eller boligbyggelaget og spørre. Styret i brl. Får og melding om pris etter en stund.

Skrevet

Ja, det er sant. Det er totalprisen. Tenkte ikke på selve salgssummen. Men det står vel hva fellesgjelden er, så kan man bare trekke det fra?

AnonymBruker
Skrevet

TS her: Det står solgtpris i annonsen. Solgtpris + summen den er solgt for. Det kan ikke være med totalen for fellesgjelden, da fellesgjelden er høyere en summen den er solgt for.

AnonymBruker
Skrevet

Ja, det er sant. Det er totalprisen. Tenkte ikke på selve salgssummen. Men det står vel hva fellesgjelden er, så kan man bare trekke det fra?

Trekker du fra fellesgjelden, så får du som tidligere skrevet prisantydning og ikke salgspris. Differansen mellom utlyst prisantydning og salgspris kan være millioner opp, eller hundredetusener ned! Tenk før du skriver, søte deg.

Skrevet

Trekker du fra fellesgjelden, så får du som tidligere skrevet prisantydning og ikke salgspris. Differansen mellom utlyst prisantydning og salgspris kan være millioner opp, eller hundredetusener ned! Tenk før du skriver, søte deg.

"Søte deg" i en tråd om boligpris? Really?

Ofte så vil meglere sette salgsprisen i annonnser hvor boligen er solgt.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...