Gå til innhold

Hvor mange tamponger sånn ca blør dere igjennom?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Dag to og tre bytter jeg rosa tampong hver 2.-3. time. Blør mer etter jeg har fått barn enn jeg gjorde før.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ca 2-3 rosa de første dagene, så 2-3 blå de neste dagene. Nattbind om natta. Du kan jo prøve nattbind heller, da har du jo litt mer kontroll :) det høres ut som du blør litt mye, som jo ikke nødvendigvis er farlig, men det er jo slitsomt.

Skrevet

Når jeg gikk på p-piller måtte jeg bytte den rosa ofte de første dagene. Så gikk jeg over til blå de siste dagene. Nå etter noen mnd uten hormonell prevensjon bruker jeg blå den første dagen, så gul eller bind/truseinnlegg de siste dagene. Blør skikkelig lite, og er overlykkelig!!

Uten å gni det inn, beklager...

En venninne av mamma kunne nesten ikke forlate toalettet under menstruasjonen, for hun blødde gjennom alt i løpet av 30 minutter. så det er utrolig individuelt. Hun måtte faktisk sitte på en håndduk i sofaen.

Skal aldri klage på at jeg blør mye igjen når jeg leser det om venninna til mora di... Trodde ikke det var mulig :o

Skrevet

Dag 1: 1 gul

Dag 2: 1 gul og 1 blå

Dag 3: 1-2 gule

Truseinnlegg på dag 4 og eventuelt dag 5. Ingenting på natta. Av og til en gul mellom dag 2 og 3.

Jeg er gått over til mooncup igjen, for det ble bare slitsomt og vondt å bruke tampong.

Nå går jeg på p-piller, men jeg blør like lite når jeg ikke går på dem.

Så for meg høres jo din blødning enormt mye ut, men mulig det er normalt.

AnonymBruker
Skrevet

Blør gjennom ca 1 for hver 3 time deretter kan jeg bruke den i flere timer til mens er over.

Anonymous poster hash: 3b1d6...040
Skrevet (endret)

De første par dagene må jeg bytte de grønne ca hver andre time (hver time på det verste) i tillegg til at jeg bruker innlegg. Går ned til rosa og bytter hver fjerde time utover i uka, og så til de blå til slutt.

Hurra for mensen.

Endret av Petra75
  • 4 år senere...
Skrevet

Jeg blødde mer før, men de siste årene har det vært litt varierende. Tror fortsatt jeg blør noe mer enn gjennomsnittet. Har også ganske kraftige smerter.

I min forrige syklus måtte jeg skifte grønn ob hver 2-3 time. I tillegg var det mye koagulert blod som kom ut når jeg skiftet ob. Blør vanligvis i 7 dager, de to siste betraktelig mindre.

Før jeg startet på p-piller (sluttet nå, men blødningene har likevel blitt mindre), blødde jeg gjennom 1 grønne tampong og i tillegg bind og blødde igjennom på under en time. 

Anonymkode: a2ef4...599

Skrevet

Bruker en full tampong i året. Ergo bruker jeg ingenting..

Anonymkode: 187f9...f10

Skrevet

Dag 1-4 bruker jeg 4-5 grønne ob pr dag,

og dag 4-7 bruker jeg ca 4-5 rosa pr dag. 

Blør nesten alltid gjennom de grønne, de rosa blir fulle men blør ikke gjennom. 

Anonymkode: ba783...33e

Skrevet

Bruker de blå, skifter kanskje hver femte time de to første dagene. De neste dagene bruker jeg gul, skifter kanskje hver sjette time. Har trodd at jeg blødde mye, men etter å ha lest denne tråden innser jeg at det er feil! 

Anonymkode: 2043f...a5d

Skrevet
29 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Bruker de blå, skifter kanskje hver femte time de to første dagene. De neste dagene bruker jeg gul, skifter kanskje hver sjette time. Har trodd at jeg blødde mye, men etter å ha lest denne tråden innser jeg at det er feil! 

Anonymkode: 2043f...a5d

Hvis du kan ha en liten ob inne i 5 timer uten å blø igjennom sier det seg selv at du blør lite.  

Skrevet

Så mye det varierer. Jeg har alltid sagt til legen min at jeg ikke blør mye (har veldig lavt jernnivå) - men jeg bruker lett 2-3 pakker grønn de første par dagene, så en eller to pakker rosa de neste par dagene. 

Anonymkode: b1212...136

Skrevet

Tråden er gammel folkens - fra 2015.

Anonymkode: dc373...911

Skrevet
59 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Tråden er gammel folkens - fra 2015.

Anonymkode: dc373...911

Hva så? Man kan jo fortsatt svare selv om tråden er gammel. Ser ikke problemet 

Anonymkode: ecb2b...849

• Liker 2
Skrevet

Kan bruke rosa på den «verste dagen», men bruker som regel grønn for å kunne ha den i litt lenger. Ellers blå første dag og etter dag tre.

Anonymkode: 4d024...04c

Gjest Krampus
Skrevet

Blør så lite at jeg ikke kan bruke tampong. Hadde nok ikke blødd igjennom en gul om jeg så hadde den inne i en uke. Dritirriterende. Skal det bløs og ha menssymptomer, så syns jeg godt det kan komme litt mere enn ett drypp i timen. 

Skrevet

Bruker ikke tamponger... men går igjennom 5-6 bind daglig. Nattbind :/

Anonymkode: eaec9...51e

Skrevet

Dette er veldig individuelt.

En venninne av meg kan bruke to blåe tamponger gjennom hele dagen uten å blø gjennom (hun gjør selvsagt ikke det da pga hygieniske årsaker). 

Før kunne jeg blø gjennom en grønn ob på 1,5 time, men som oftest holdt de i 2 timer.  Om natten lå jeg med grønn ob, nattbind og alarm så jeg sto opp 1 gang iløpet av natten for å skifte.

Nå har jeg spiral, og skifter gul OB hver tredje-fjerde time, de er ikke halvveis blødd gjennom en gang. 😇😇

Jeg synes ikke du blør så mye, men det må du nesten føle på selv! Du kan ta en tur til lege eller helsesøster dersom du føler at du blør for mye. Er du mye kvalm eller svimmel når du har mensen?  Det var jeg ofte før på grunn av stort blodtap, så du kan jo kjenne litt på den. 

Anonymkode: 2048f...6bd

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...