Gå til innhold

Hvor mange tamponger sånn ca blør dere igjennom?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Lurer på hvor mange tamponger det er vanlig å blø igjennom når man har mensen? Fikk mensen igjen i går og har allerede blødd igjennom 7 stykker (rosa). Er redd jeg blør for mye. Skiftet tampong for 3 timer siden ca og byttet nå. Den var allerede helt full av blod og kunne ikke absorbert mer blod. Er dette vanlig tror dere?

Anonymous poster hash: 2a949...ac7
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

I forhold til meg høres dette mye ut.. Jeg trenger som regel bare to per dag. Bruker bind når jeg sover.

Anonymous poster hash: be89e...47c

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

ja,det er normalt.

enkelte blør lite andre mye. noen dager mer enn andre.

selv bruker jeg de blå,bytter ca vær 4 time den første dagen,resten vær 6 time

Anonymous poster hash: bc5fe...c9c
  • Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Bruk bind når du blør som verst. Er ikke bra for floraen å bare bruke tamponger heller har jeg hørt, man at man som regel fint kan bytte litt på.

Anonymous poster hash: 2d0c2...a70

AnonymBruker
Skrevet

Syns det hørtes mye ut, jeg blør gjennom en tampong (blå) på mellom 5-8 timer

Anonymous poster hash: 991bc...841
AnonymBruker
Skrevet

Leste her http://no.wikipedia.org/wiki/Menstruasjonat en kvinne gjennomsnittlig blør 35 ml under en menstrasjonssyklus, men at det er vanlig å blø mellom 10-80 ml. Sjekket på tampongpakken og en rosa tampong kan absorbere mellom 12-15 gram blod. Jeg har hittil brukt 7 slike og i tillegg blødd en del i toalettet og gjennom to truser. Fant ut at i 1 ml blod tilsvarer 1.06 gram. Det vil si at jeg faktisk blør så mye som 15*7= 105 ml (og det uten å ta med det som har havnet i truser og toalettet)… Og dette er bare første dagen… Uff, tror dere det er farlig?

AnonymBruker
Skrevet

Hvis du blør forferdelig mye hver gang kan jo en legetime være lurt :)

Anonymous poster hash: cfd05...fd5

AnonymBruker
Skrevet

Lurer på hvor mange tamponger det er vanlig å blø igjennom når man har mensen? Fikk mensen igjen i går og har allerede blødd igjennom 7 stykker (rosa). Er redd jeg blør for mye. Skiftet tampong for 3 timer siden ca og byttet nå. Den var allerede helt full av blod og kunne ikke absorbert mer blod. Er dette vanlig tror dere?

Ikke mye her.

De to første dagene går det med en pakke med rosa ob, hvis jeg ikke har fått tak i de grønne.

Jeg skifter til å begynne med gjerne en i timen, før det roer seg.

En tampong hver tredje time er ikke uvanlig for meg.

Hvis du bruker mange har du kanskje behov for de grønne?

Anonymous poster hash: 37a20...023

AnonymBruker
Skrevet

Leste her http://no.wikipedia.org/wiki/Menstruasjonat en kvinne gjennomsnittlig blør 35 ml under en menstrasjonssyklus, men at det er vanlig å blø mellom 10-80 ml. Sjekket på tampongpakken og en rosa tampong kan absorbere mellom 12-15 gram blod. Jeg har hittil brukt 7 slike og i tillegg blødd en del i toalettet og gjennom to truser. Fant ut at i 1 ml blod tilsvarer 1.06 gram. Det vil si at jeg faktisk blør så mye som 15*7= 105 ml (og det uten å ta med det som har havnet i truser og toalettet)… Og dette er bare første dagen… Uff, tror dere det er farlig?

Nei.

Men du bør passe på å ta jern :)

Anonymous poster hash: 37a20...023

Skrevet

Det høres mye ut,men det er ikke uvanlig.

Hvis du bruker hormonell prevansjon f.eks.p-piller,vil du ofte blø mindre.Kan være defor mange her blør så lite.Farlig er det ikke,men du kan risikere å bli jernfattig over tid.Hvis du har et kosthold med lite jern kan det være lurt å måle jernnivået hos legen og evt.ta jerntilskudd.Men som sagt;det er naturlig at noen blør mer enn andre.

Gjest Honeyblossom
Skrevet

Syns det høres mye ut, men det er jo veldig forskjellig fra kvinne til kvinne hvor mye man blør. Ville kanskje vurdert en legetime, bare for å være på den sikre siden.

AnonymBruker
Skrevet

Du er som meg da,ts.Jeg blør også så mye.Har blitt veldig blodfattig av dette og det er ikke moro.

Dag 1 og 2 blør jeg mye.På dag 3 av mensen stopper blødningen alltid litt opp,og så starter den igjen på dag 4 før den gradvis avtar på dag 5.

Anonymous poster hash: ae94b...832
AnonymBruker
Skrevet

Blør du gjennom rosa, så bytter du til blå. Så enkelt er det.

Selv blør jeg gjennom 3-4 blå i de første dagene, deretter roer det seg. Det er anbefalt å bytte tampong mellom hver 4-6 time.

Jeg blør mye, andre lite. Alt er normalt, da alle er forskjellige. Du trenger ikke legetime fordi du blør mye. Jeg passer på å spise mye jernrikt under blødninger for å unngå å få for lave jernverdier.

Anonymous poster hash: 862b2...14e
Skrevet

Jeg blør også veldig mye og noen ganger på de verste ti dagene, så må jeg bytte tampong (rosa) hver 2-3 time.

Så sånn er det for noen desverre :(

AnonymBruker
Skrevet

Ihvertfall 24 grønne ober.

Anonymous poster hash: fc99f...dd8

AnonymBruker
Skrevet

Blør du gjennom rosa, så bytter du til blå. Så enkelt er det.

Selv blør jeg gjennom 3-4 blå i de første dagene, deretter roer det seg. Det er anbefalt å bytte tampong mellom hver 4-6 time.

Jeg blør mye, andre lite. Alt er normalt, da alle er forskjellige. Du trenger ikke legetime fordi du blør mye. Jeg passer på å spise mye jernrikt under blødninger for å unngå å få for lave jernverdier.

Anonymous poster hash: 862b2...14e

Hvorfor i all verden skal hun bytte til en mindre ob når hun allerede blør igjennom de hun bruker? :P

de blå er mindre enn de rosa..

Anonymous poster hash: 82eaa...802

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Nå har ikke jeg mensen nå siden jeg er gravid, men husker jeg å måtte bytte de rosa tampongene etter 3 timer på dag 2 av mensen + natt til dag 3. Jeg å har blødd igjennom de hvis det går my mer enn 3 timer, så har alltid pleid å ha et bind itillegg, just in case. Men det roer seg iløpet av dag 3 da hos meg da, slik at jeg kunne gå over til de blå tampongene iløpet av kvelden på dag 3, hehe.

Anonymous poster hash: b9161...b88
AnonymBruker
Skrevet

Dag 1: ca 2 tamponger som er langt i fra halvfull, bytter bare for å bytte. Bruker ikke 2 tamponger på en hel dag, jeg er ikke gal. Men om den kun er halvfull etter 5 timers bruk så går jeg uten i noen timer.
Dag 2: Full tampong om natten (8-10 timers søvn, ikke noe søl i undertøyet), pluss ca 3 stk på dagen. Dette er den tyngste dagen. Noen ganger skifter jeg oftere bare for å skifte.
Dag 3: Ca 2-3 tamponger som ikke er halvfulle en gang, bytter bare for å bytte.

De siste to-tre dagene så KAN det komme litt her og der, og da bruker jeg ikke tampong for det blir for tørt. Men kommer ikke noe i bindet, men kan komme bittelitt etter å ha vært på do, på papiret.
Bruker en boks med Ob + kanskje 2-3 utenom dersom jeg skal ute. Er jeg hjemme så går jeg med kun bind noen ganger den første dage og siste dagene.

Jeg er ganske heldig og har det ikke så lenge, og ikke så mye blødninger eller smerter. Takk gud for det, de første årene jeg hadde mensen så hadde jeg sterke smerter i ryggen. Fikk ikke til å røre meg og det gjorde vondt å puste. Nå så er det litt småvondt i ryggen men behøver ikke noe smertestillende, og det plager meg ikke så mye.

Anonymous poster hash: e6e34...b86
AnonymBruker
Skrevet

Bruker tilsammen ca 5 gule tamponger. De er forøvrig halvfulle.

Anonymous poster hash: 14e9d...2cc

Skrevet

På p-piller så bruker jeg 3 stykker av den blå OB'en i løpet av en dag.

Hadde nok brukt de rosa eller grønne uten pillene.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...