Gå til innhold

Blir jeg oppfattet som rasistisk hvis..

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg kun vil ha meg en norsk kjæreste? Jeg sier det gjerne til folk som spør meg. Dette handler ikke om at norske jenter er så mye penere enn jenter fra andre land. Men jeg synes det å ha felles verdier og holdninger er svært viktig. Dette har jeg merket at det er stor forskjell på norske jenter og jenter fra for eksempel: USA, England, Spania, Sveits, Russland, Frankrike osv.

Anonymous poster hash: 5b53e...e85
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Nei.

AnonymBruker
Skrevet

Rasistisk er det ikke, men det er en preferanse, og preferanser er helt ok.

Anonymous poster hash: 9849f...530
AnonymBruker
Skrevet

Så lenge det innebærer at du kan ha en norsk jente uansett hudfarge som kjæreste, så er du ikke rasist, nei.

Anonymous poster hash: f27bc...83c
  • Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Nei. Jeg vil heller ikke ha kjæreste fra noe annet sted enn Norge. Det er vanskelig nok med kommunikasjon, felles holdninger, verdier og referanser til ting med en nordmann, om en ikke skal kludre det til med noen som er veldig annerledes. Jeg har mange venner og bekjente som ikke er etnisk norske, så noen rasist er jeg ikke, selv om jeg kun vil date norske.

Anonymous poster hash: 1add2...d14
AnonymBruker
Skrevet

Noen vil oppfatte deg som det. Hvite kan ikke ha preferanser uten å være rasist i manges hode.

Anonymous poster hash: 47532...9ca

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Aboslutt ikke. Det er et personlig valg og ingen har noe med hvilke damer du ønsker som partner.

Anonymous poster hash: 6ee34...c8f
AnonymBruker
Skrevet

Ikke rasistisk, det er en preferanse :) Selv vil jeg ha en latte-farget mann, da jeg syns blandingsbarn er så søte. Det er min preferanse.

Anonymous poster hash: b88de...eca
  • Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Jeg kun vil ha meg en norsk kjæreste? Jeg sier det gjerne til folk som spør meg. Dette handler ikke om at norske jenter er så mye penere enn jenter fra andre land. Men jeg synes det å ha felles verdier og holdninger er svært viktig. Dette har jeg merket at det er stor forskjell på norske jenter og jenter fra for eksempel: USA, England, Spania, Sveits, Russland, Frankrike osv.

Anonymous poster hash: 5b53e...e85

Du er ikke rasistisk overhodet. Det handler om preferanser.

Men det at du ser etter utseendet er greit. Vit at det også finnes andre ting som må klaffe for å få forhold til å fungere. Ikke for å svartmale norske kvinner, for det er mange flotte norske kvinner der ute, men de fra utlandet kan være annerledes i væremåte og holdninger som du kanskje finner mer attraktivt, enn hos enkelte norske kvinner.

Dessuten er norske jenter veldig like de i USA og England i væremåte og livsstil. De resterende vil jeg påstå er ganske forskjellige ja.

Anonymous poster hash: 73906...652

Skrevet

Så lenge det innebærer at du kan ha en norsk jente uansett hudfarge som kjæreste, så er du ikke rasist, nei.

Anonymous poster hash: f27bc...83c

Ærlig talt, man skal da kunne ha preferanser også hva hudfarge angår uten å bli stemplet som rasist?

• Liker 1
Gjest Trollkarlen
Skrevet

Preferanse i nasjonalitet er ikke rasisme. Nordmenn er ikke en rase. Det er heller ikke rasistisk å ikke ville ha en med mørk hud, det er kun en preferanse på lik linje med høyde og utseende generelt. Man luker jo ut mange basert kun på utseende selv om de er lyse i huden, så da kan man fint luke ut de med mørk hud også, om utseende ikke faller i smak.

AnonymBruker
Skrevet

Alt er rasisme nå for tiden. Med andre ord: ja, det er rasisme.

Anonymous poster hash: 7d274...b47
  • Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

helt oh holdent lov med preferanser, men skjønner ikke greia med å flagge det..

Anonymous poster hash: 29e93...ec1
AnonymBruker
Skrevet

Blir du spurt om dette ofte? Dersom du snakker om personer i det virkelige liv, så vile jeg vært forsiktig med å si noe sånt som at du vil ha en norsk kjæreste. Om ikke rasist, så vil folk tenke at du har fordommer mot utlendinger og at du kanskje tenker deg overlegen dem. Ikke begynn å snakke om forskjell mellom kvinner i ulike land, da driter du deg ut. Da kommer folk sannsynligvis til å ta avstand fra deg.

Anonymous poster hash: bf55f...a65
Skrevet

Nei, ikke rasistisk.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...