Gå til innhold

Venner som prøver å ødelegge for meg og kjæresten. De er redd for å miste meg!

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har alltid vært hun single, gøyale, impulsive, festglade dama i vennegjengen som alltid har satt venner foran kjærester. Jeg er hun evig single i gjengen, som flere venner noen ganger tar for gitt. Jeg har alltid sagt ja til å treffe venner, og jeg har virkelig gitt av meg selv når det kommer til relasjonene mine, da jeg har tatt vare på alle vennene jeg har.

Nå har jeg vært singel i 4 år, og endelig har jeg truffet en bra mann jeg opplever ekte kjærlighet med. Men dette er noe mine venner finner vanskelig, da de er redd for at jeg skal glemme de osv. Derfor har jeg sett at de prøver å ødelegge for oss, og mener ofte at jeg bør tenke meg nøye om, og det virker som de leter etter feil med denne mannen. I går hadde jeg besøk av ei litt krevende venninne jeg har tatt litt avstand fra, og hun snakket hele tiden om exen min som jeg har hatt vanskeligheter med å glemme. Jeg fortalte at jeg hadde sørget over han, og at jeg tilogmed hadde snakket med psykolog om han. Men hun prøvde skikkelig hardt å få meg til å grine, samt snakke om alle feilene på han nye, samt fikk meg til å sammenligne de. Så har jeg gamle venner og guttevenner som virker sykelig sjalue på denne relasjonen jeg har fått til denne mannen, og på en fest forleden var de nærmest frekk mot han, og dette ble jeg såret av.

Altså, jeg har ønsket meg kjæreste lenge men har aldri funnet noen. Og nå når jeg endelig er lykkelig, føler jeg av flere venner prøver å sabotere dette, og dette har han jeg driver på med også følt.

Flere med slike opplevelser?

Anonymous poster hash: 8bb71...28b
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Ts her igjen.

Også viktig å få med at dette er veldig gode venner, venner jeg aldri kunne ha byttet ut da jeg nærmest elsker de. Men siden jeg alltid har vært hun single, så føler jeg at de ikke ser for seg meg med kjæreste. Jeg har også vært midtpunktet i gjengen i flere år, fordi jeg har nesten hver helg invitert til vinkveld, turer, hytteturer, musikk-kvelder, og arrangert byturer og andre aktiviteter. Jeg har vært hun jenta som har vært limet i den store gjengen.

Men det er veldig viktig for meg at kjæresten min blir tatt imot av vennene mine, men jeg føler ikke at de har gjort det hele enda unntak et kjæreste-vennerpar jeg kjenner.

Skrevet

Har vært på den andre siden av saken. En venninne har fått kjæreste og fullstendig droppet alle venner. Hos oss var det nok ikke så ekstremt som hos dere, jeg synes virkelig venninnene dine oppfører seg helt forferdelig. Jeg tror du må forstå deres side av saken, de er jo bekymret for å miste deg og det er jo i utgangspunktet ganske søtt, men jeg tror nok du rett og slett må fortelle vennene dine at de ikke kan holde på slik. Hvis de ikke hører på deg, kan du jo ta valget å fjerne de fra livet ditt. De burde jo absolutt respektere ditt valg, synes jeg.

AnonymBruker
Skrevet

Når psykologen forteller deg ting som får deg til å gråte om ham. Når psykologen ikke har noe å vinne på å si det eller burde ha noen grunn til å sabotere. Syns du ikke det er litt rart? Altså, om dine nære venner også forteller deg det samme. Er du da sikker på at det er de som ser det feil, eller kam det være deg som er blendet av forelskelsesrus?

Jeg har selv vært han fyren som har falt for ei jente, men ikke hørt på de om å holde meg unna. De vil jo det beste for meg for de kan se det ikke ende bra. Noe som viser seg å stemme.

Anonymous poster hash: c6bde...8b4

Gjest Tassen10
Skrevet

Når psykologen forteller deg ting som får deg til å gråte om ham. Når psykologen ikke har noe å vinne på å si det eller burde ha noen grunn til å sabotere. Syns du ikke det er litt rart? Altså, om dine nære venner også forteller deg det samme. Er du da sikker på at det er de som ser det feil, eller kam det være deg som er blendet av forelskelsesrus?

Jeg har selv vært han fyren som har falt for ei jente, men ikke hørt på de om å holde meg unna. De vil jo det beste for meg for de kan se det ikke ende bra. Noe som viser seg å stemme. Anonymous poster hash: c6bde...8b4

Det er vel ex'en hun har snakket med psykologen om?

AnonymBruker
Skrevet

Ja det gikk litt fort, men så ihvertfall at de ble sammenliknet noe som psykologen kanskje har en grunn til å gjøre.

Gjest Tassen10
Skrevet

Ja det gikk litt fort, men så ihvertfall at de ble sammenliknet noe som psykologen kanskje har en grunn til å gjøre.Anonymous poster hash: c6bde...8b4

Det tror jeg ts får klargjøre :)

For meg ser det ut som det er venninna som sammenligner de to. Og at hun kun har snakka med psykologen om ex'en og ikke han nye.

Skrevet (endret)

Jeg har observert noe av det samme da en god kamerat fikk seg dame, kameratflokken gikk totalt bananas. Helt sjukt hvordan mange gjorde alt for å lage splid mellom ham og dama, heldigvis overhørte han alt de sa om henne (hun har en ganske fargerik fortid) og er fremdeles sammen 14 år etter.

Endret av O.G.
AnonymBruker
Skrevet

Ts her. Ja, det er exen jeg snakket med psykologen om. Og han behandlet meg som dritt, samt ei hore. Han jeg er med nå behandler meg med respekt, noe jeg virkelig ikke er vant til men det føles rett.

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har selv vært han fyren som har falt for ei jente, men ikke hørt på de om å holde meg unna. De vil jo det beste for meg for de kan se det ikke ende bra. Noe som viser seg å stemme.

Det er exen som var et helvete mot meg, og jeg har gått til psykolog for å glemme han. Nå har jeg møtt en veldig bra mann, men sliter fortsatt med å glemme han gamle.

Så har jeg venner som stadig tar opp denne mannen som et samtaleemne, noe jeg finner vanskelig.

AnonymBruker
Skrevet

Om venninnen din snakker for mye om exen din så ber du henne stoppe. Du sier bare klart ifra.

Anonymous poster hash: 6802a...068
Skrevet

Du ber venninnene dine pent om å slutte å snakke om dette. Forklar dem at det er mer enn nok plass til dem i livet ditt også, men kun hvis de oppfører seg som folk. Dette er jo ikke greit!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...