Fredsmegleren Skrevet 12. april 2015 #1 Skrevet 12. april 2015 Fant et litt småhumoristisk bilde og lurer litt på hva andre tenker om det. Har jo selv opplevd at vårt kjære Norge kan ha litt annerledes sosiale normer når det gjelder dating enn andre land. http://monda.no/ifln/how-to-date-in-norway/ Klarte ikke å få frem bildet her inne så dere må nesten gå inn på linken for å se.
Wildstar Skrevet 12. april 2015 #2 Skrevet 12. april 2015 Kjøpte denne boken til min utenlandske kjæreste, den er ganske spot on på de fleste punkter.
AnonymBruker Skrevet 12. april 2015 #3 Skrevet 12. april 2015 Jeg leser ofte utlendingers skråblikk på norske fenomener i aviser og bøker som skal framstå som sosiale bruksanvisninger. Noen treffer ganske bra, som en jeg leste i går om norsk møtekultur, og også denne trakk jeg litt på smilebåndet av selv om jeg ikke synes den var så veldig treffende. Men helt ærlig begynner jeg å bli ganske så dritt lei av slike humoristiske sosiale bruksanvisninger for utlendinger i Norge. Alle dreier seg om at nordmenn er så kalde, asosiale, og sære, unntatt i fylla, da er "vi" løsslupne og promiskuøse. Anonymous poster hash: 6ffa2...85f 3
AnonymBruker Skrevet 12. april 2015 #4 Skrevet 12. april 2015 Jeg leser ofte utlendingers skråblikk på norske fenomener i aviser og bøker som skal framstå som sosiale bruksanvisninger. Noen treffer ganske bra, som en jeg leste i går om norsk møtekultur, og også denne trakk jeg litt på smilebåndet av selv om jeg ikke synes den var så veldig treffende. Men helt ærlig begynner jeg å bli ganske så dritt lei av slike humoristiske sosiale bruksanvisninger for utlendinger i Norge. Alle dreier seg om at nordmenn er så kalde, asosiale, og sære, unntatt i fylla, da er "vi" løsslupne og promiskuøse.Anonymous poster hash: 6ffa2...85f It's funny because it's trueAnonymous poster hash: fa1e5...b5b 4
Target_Aquired Skrevet 12. april 2015 #5 Skrevet 12. april 2015 Jeg leser ofte utlendingers skråblikk på norske fenomener i aviser og bøker som skal framstå som sosiale bruksanvisninger. Noen treffer ganske bra, som en jeg leste i går om norsk møtekultur, og også denne trakk jeg litt på smilebåndet av selv om jeg ikke synes den var så veldig treffende. Men helt ærlig begynner jeg å bli ganske så dritt lei av slike humoristiske sosiale bruksanvisninger for utlendinger i Norge. Alle dreier seg om at nordmenn er så kalde, asosiale, og sære, unntatt i fylla, da er "vi" løsslupne og promiskuøse. Anonymous poster hash: 6ffa2...85f Men det er da riktig! Er ikke alltid like lett å se for en inngrodd nordmann. En nordmann som kun har vært i syden, for det meste halvfull uten noen form for respekt for andre kulturer. 1
AnonymBruker Skrevet 12. april 2015 #6 Skrevet 12. april 2015 Disse er ikke engang morsomme lengre. Anonymous poster hash: 52c6d...72f
AnonymBruker Skrevet 12. april 2015 #7 Skrevet 12. april 2015 Men det er da riktig! Er ikke alltid like lett å se for en inngrodd nordmann. En nordmann som kun har vært i syden, for det meste halvfull uten noen form for respekt for andre kulturer. Er det? Og i så fall, hvor mange ganger er "sannheten" morsom? Jeg har lang lunte... veldig lang, noe som er veldig morsomt for andre å påpeke. Men hvor mange ganger er kommentaren "ikke bare har du lang lunte, men den er våt også" morsom? Første gangen var det morsomt, andre gangen også, tredje gangen ble reaksjonen min "ha-ha-ha", og fjerde gangen så jeg bare dumt på den som sa det. Slik føler jeg det med alle som skal fortelle nordmenn hvordan vi er også. I begynnelsen var dt morsomt. Det var satt på spissen, men likevel lett gjenkjennelig. ;en det er begrenset hvor mange ulike måter "sannheten" kan presenteres på, og etterhver blir det bare repetisjoner på hva som allerede har blitt sagt minst tusen ganger før. Da er det ikke morsomt lenger, sannhet eller ikke. Anonymous poster hash: 6ffa2...85f 1
AnonymBruker Skrevet 12. april 2015 #8 Skrevet 12. april 2015 Hadde nordmenn blitt portrettert på en positiv måte og også en morsom måte, så hadde ingen hatt noe imot å høre det en milliard ganger. Det svir bare å høre og bli gjenfortalt hvor dårlige nordmenn er på enkelte områder. Vi er jo tross alt verdensmestre - i alt. Anonymous poster hash: 34a7a...88f 3
draug 75 Skrevet 13. april 2015 #10 Skrevet 13. april 2015 Disse utlendingene som oppfører seg som svensker og forteller oss alt vi gjør galt i Norge, (Som den uslåelige replikken "Hei, jeg heter Tintin, kommer fra Belgia og skal lære dere her i Kongo hvordan dere skal oppføre dere.") glemmer å se seg i speilet. I dette konkrete tilfelle beskrives noe som skjer: man har et ennattsopplegg, og finner ut at man liker hverandre. Så fortsetter man. Dette skjer også i andre land, men i likhet med andre land skjer også det motsatte: Man dater og dater i en evighet, uten å komme til saken. (Det som da gjerne skjer, er at kvinna møter en kar som er mer foretaksom, som drar henne til sengs første kvelden, de finner ut at de liker hverandre...) Det forekommer, f.eks. i Canada at man har ONS. Forskjellen er at vi nordmenn er et lite folkeslag, dessuten er vi hvite, så det er liksom helt greit å fortelle oss hvordan vi skal være og hva vi gjør feil. 2
AnonymBruker Skrevet 13. april 2015 #11 Skrevet 13. april 2015 Disse utlendingene som oppfører seg som svensker og forteller oss alt vi gjør galt i Norge, (Som den uslåelige replikken "Hei, jeg heter Tintin, kommer fra Belgia og skal lære dere her i Kongo hvordan dere skal oppføre dere.") glemmer å se seg i speilet. I dette konkrete tilfelle beskrives noe som skjer: man har et ennattsopplegg, og finner ut at man liker hverandre. Så fortsetter man. Dette skjer også i andre land, men i likhet med andre land skjer også det motsatte: Man dater og dater i en evighet, uten å komme til saken. (Det som da gjerne skjer, er at kvinna møter en kar som er mer foretaksom, som drar henne til sengs første kvelden, de finner ut at de liker hverandre...) Det forekommer, f.eks. i Canada at man har ONS. Forskjellen er at vi nordmenn er et lite folkeslag, dessuten er vi hvite, så det er liksom helt greit å fortelle oss hvordan vi skal være og hva vi gjør feil. Jeg er enig i dette skjer i andre land også. Men i disse landene har man også en stor del mennesker som lever etter gamle kjønnsroller også, ihvertfall når det kommer til dating. Selv om det å gå på dates kanskje er mindre vanlig nå enn det kanskje var før, så betyr det ikke at den ikke eksisterer i disse landene i større grad enn det det gjør i Norge. Men slapp av, norske tilstander er på vei ut i resten av den vestlige verden. Menn gidder ikke kurtisere damer og puler de fortere enn før. Mange britiske menn forventet å ha sex på første date leste jeg en plass. Nordmenn er egentlig ganske smarte som har kuttet mange ledd og hoppet rett til sakens kjerne. De andre følger sakte men sikkert etter. Du må ikke nødvendigvis se på det som noe angrep mot Norge. Det at vi er hvite og et lite folkeslag har ingenting med saken å gjøre. Vi er som vi er, og vi burde ikke bli hårsåre fordi noen andre påpeker hvordan vi gjør ting. Det gjør det ikke nødvendigvis noe mer riktig å date en dame og så ha sex, enn å ha sex med henne først og så date. Så slutt å tenk på det vi gjør som feil, og heller aksepter at ting er som de er. Det eneste jeg derimot syns er feil er hvordan vi nordmenn ikke hilser på folk vi har møtt i helgen på fylla når vi ser de neste uke. Det blri bare så kunstig rart, og jeg har hatt internasjonale utveklingstudenter som har fortalt meg at de ikke skjønner hvorfor nordmenn "er så kalde". "Er de ikke vennen min lenger?" "Hvorfor liker de meg ikke?". Jeg svarer bare da at nordmenn liker deg, men at "vi bare er sånn". Jeg forøvrig er ikke sånn, fordi jeg selv hater å ikke hilse på de jeg vet jeg kjenner. Så jeg hilser på alle. Tar meg 2 sekunder Anonymous poster hash: 34a7a...88f 1
Target_Aquired Skrevet 13. april 2015 #12 Skrevet 13. april 2015 Jeg er enig i dette skjer i andre land også. Men i disse landene har man også en stor del mennesker som lever etter gamle kjønnsroller også, ihvertfall når det kommer til dating. Selv om det å gå på dates kanskje er mindre vanlig nå enn det kanskje var før, så betyr det ikke at den ikke eksisterer i disse landene i større grad enn det det gjør i Norge. Men slapp av, norske tilstander er på vei ut i resten av den vestlige verden. Menn gidder ikke kurtisere damer og puler de fortere enn før. Mange britiske menn forventet å ha sex på første date leste jeg en plass. Nordmenn er egentlig ganske smarte som har kuttet mange ledd og hoppet rett til sakens kjerne. De andre følger sakte men sikkert etter. Du må ikke nødvendigvis se på det som noe angrep mot Norge. Det at vi er hvite og et lite folkeslag har ingenting med saken å gjøre. Vi er som vi er, og vi burde ikke bli hårsåre fordi noen andre påpeker hvordan vi gjør ting. Det gjør det ikke nødvendigvis noe mer riktig å date en dame og så ha sex, enn å ha sex med henne først og så date. Så slutt å tenk på det vi gjør som feil, og heller aksepter at ting er som de er. Det eneste jeg derimot syns er feil er hvordan vi nordmenn ikke hilser på folk vi har møtt i helgen på fylla når vi ser de neste uke. Det blri bare så kunstig rart, og jeg har hatt internasjonale utveklingstudenter som har fortalt meg at de ikke skjønner hvorfor nordmenn "er så kalde". "Er de ikke vennen min lenger?" "Hvorfor liker de meg ikke?". Jeg svarer bare da at nordmenn liker deg, men at "vi bare er sånn". Jeg forøvrig er ikke sånn, fordi jeg selv hater å ikke hilse på de jeg vet jeg kjenner. Så jeg hilser på alle. Tar meg 2 sekunder Anonymous poster hash: 34a7a...88f Morsomt at du nevner dette med å hilse på hverandre etter en sosial begivenhet. Du er ikke den eneste som har erfaring med dette. Det er da ut av denne verden tåpelig, spør du meg. Du treffer noen, hilser og sosialiserer med noen, neste dag er du en nobody. Sjønner meg ikke på dette. Hadde aldri falt meg inn å ignorere noen på den måten. Med det sagt har jeg levd store deler av min tid i det store utland. En annen sak er det å introdusere noen i en sosial sammenkomst. Det er sjelden vare......
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå