Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Var hos frisøren i vinter, klippet av meg det lange håret mitt. Sa hva jeg ville ha, viste flere bilder osv. Ser helt grusom ut. Orket ikke dra tlbake og tenkte at jeg skulle gjøre det beste ut av det. Håret står til alle kanter, det bruser seg opp og ser idiotisk ut... :( jeg har tykt, bølgete hår. Nå er det litt lengre enn til skuldrene. Og fikk pannelugg. Noe som ikke går med det håret.

Dere som har lignende hår, hvordan styler dere det?..... Jeg ender opp med å sette i en stram hestehale og sette luggen fast med fliseklemmer.. Men ser veldig teit ut, men det er det beste jeg får til

Anonymous poster hash: 1dfc1...8ef

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Grip glattetangen og ved neste frisørbesøk går du ikke til en salong som annonserer med "dame klipp 200 kroner" på et A4 ark i vinduet.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Grip glattetangen og ved neste frisørbesøk går du ikke til en salong som annonserer med "dame klipp 200 kroner" på et A4 ark i vinduet.

Og du mener det vil hjelpe? Jeg gikk til en salong der en klipp koster 800kr.... Glattetagen hjelper ikke, ser fortsatt like dust ut,

Anonymous poster hash: 1dfc1...8ef

• Liker 3
Skrevet

Jeg har ikke samme hårtype som deg, men gikk på en smell hos frisøren en gang, da jeg ble overtalt til å klippe pannelugg. Å flette eller vri panneluggen, for deretter å feste med fliseklemmer var det eneste som funket den første tiden. Etter noen uker kunne jeg variere med hårbøyle, noe som så mye bedre ut. Kanskje hårbøyle kan fungere for deg også? :)

AnonymBruker
Skrevet

Hårolje eller litt balsam for brusete hår, gni dette inn i hendene og lett glatt over håret for å få ned brus.

Gre håret rett etter du har dusjet, vet en del ikke anbefaler det, men jeg som får frizzy hår kan ikke noe annet, legger seg mye bedre om jeg grer der vått og lar det tørke slik.

Eller så er faktisk våtservietter greit å dra over håret og, hvertfall for å ha med seg ut, funker for meg.

Anonymous poster hash: 0c5cd...4c4

AnonymBruker
Skrevet

Håret mitt er tilsvarende ditt, og lugg fungerer som regel ikke. Hva jeg gjør: bruker shampoo og balsam som gir mye fukt, kurer håret en til to ganger i uken, og bruker hårolje etter vask. Med den lengden du har er det mange forskjellige flettefrisyrer du kan prøve på, ta en titt på pinterest for inspirasjon. De fleste bildene er av langt hår, men med litt fantasi kan de fleste frisyrer tilpasses :)

Mye fint du kan gjøre med den lengden du har :)

Anonymous poster hash: 990ad...052
Skrevet

Jeg går aldri til frisør av denne grunnen. Blir ALDRI fornøyd, derfor gjør jeg det heller selv :P

Skjønner ikke hvorfor frisøren klipte pannelugg på deg når du har krusete hår? Tykt hår med krøller funker jo ikke i SÅ kort versjon! Men panneluggen vokser snart så langt ut at du kan dra det til siden :) Bruk slettetang, fukt (med måte) og hårspray i luggen sånn at den ikke blir som en miniafro for pannen.

Du har i hvert fall min medlidenhet :P Vet hvor viktig hårfrisyren vår er for selvfølelsen.

Du kan tynne ut håret ditt, men det er jo vedig fint med tykt hår, så lenge man vet hvordan man styrer det! :)

Vær ellers flink med å holde fukt i håret ditt. Balsam er viktig for å holde det "smooth". Hårolje blir best om du smører det inn i vått hår.

Har du forresten vurdert extentions? De bør naturligvis være mer enn 100 gram siden du har tykt hår. Det er vanskelig å finne noen som er tykkere og med krøller (det er dårlig utvalg for oss som ikke har slett hår), så du kan sy sammen to eller tre ramser sånn at de blir tykke. Det gjør jeg :)

Vet du ikke hvordan du fester det sev (jeg gjør det med microringer), så kan du kanskje få en frisør til å gjøre det for deg etter at du har sydd dem? Tabber de seg ut er det ikke så farlig siden det ikke er permanent.

Såååå, ja. Det er mine forslag i hvert fall! Lykke til :P

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...