AnonymBruker Skrevet 12. april 2015 #1 Skrevet 12. april 2015 Hei ! Jeg skal på ferie til Tyrkia i sommer med Norwegian, og lurer på hvor mye alkohol og tobakk som er lov til å ta med ut.( Kjøpe på taxfree i Oslo på reise ut av Norge) Jeg har lest litt på nett og skjønner ikke helt hva dem mener. Er det noen her som kan svare meg på om jeg har lov til å ta med meg ; - 1 flaske med vodka ( 1 liter absolut ) - 1 flaske med whisky ( chivas regal ) - 1 flaske med champagne - 1 kartong med røyk - 1 rull med snus Hvis ikke - hva må jeg eventuelt " legge fra meg " ? Tenker det at, om det er noe som blir lagt til side kan jeg jo kanskje få kjøpt dette på flyplassen i Tyrkia. Anonymous poster hash: d2778...179
AnonymBruker Skrevet 12. april 2015 #2 Skrevet 12. april 2015 Google "taxfree kvote". Det står mange steder, Dagbladet har t.o.m en kalkulator der du kan legge til og trekke fra. Anonymous poster hash: e7e8d...dea
AnonymBruker Skrevet 12. april 2015 #3 Skrevet 12. april 2015 Du kan kun ha 1 liter sprit Tobakk er grensen på 200 sigaretter eller 250 gram med annen tobakk. I tillegg til dette får du 1,5 liter vin Og 2 liter øl. Anonymous poster hash: c8987...ee0
Filippa90 Skrevet 12. april 2015 #4 Skrevet 12. april 2015 Ut kan du ha med så mye du vil. Er når du skal hjem kvota gjelder. Ikke sats på taxfree'n i Tyrkia, det er to hyller og ei kasse Nada utvalg!
AnonymBruker Skrevet 12. april 2015 #5 Skrevet 12. april 2015 Oii, er det sant ? Så ingen regler på utreise ? YES ! da kan jeg ta med meg alt jeg vil ha med meg på ferien ( og kanskje mer som frister i butikken ) Tusen takk !! Haha, du har vell rett i det - å handle på flyplassen i Tyrkia var siste utvei - man må jo få med seg det man kan, når det er så billig Anonymous poster hash: d2778...179
AnonymBruker Skrevet 12. april 2015 #6 Skrevet 12. april 2015 Klart det er regler for utreise. Det er tollen i Tyrkia som styrer det. Anonymous poster hash: c8987...ee0
Athena27 Skrevet 12. april 2015 #7 Skrevet 12. april 2015 Klart det er regler for utreise. Det er tollen i Tyrkia som styrer det. Anonymous poster hash: c8987...ee0 Jeg er enig i denne. Jeg anbefaler å sjekke tyrkiske toll regler i forhold til hvor mye det er lov å ta med inn. Jeg reiser mye til Tyrkia men har aldri sjekket det selv da jeg ikke tar med alkohol ned.
Chiquita Skrevet 12. april 2015 #8 Skrevet 12. april 2015 (endret) Her ser du hvor mye du har lov til å ta med deg inn i Tyrkia http://www.heinemann-dutyfree.com/bergen_no/kvote_utland Endret 12. april 2015 av Chiquita
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå