Gå til innhold

Fester du når du har mensen?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg liker ikke å gå ut på fest når jeg har mensen. Føler meg generelt dårlig av å ha det, oppblåst, stygg og kvalmende. Så rømmer fra omverden og venter på at det skal bli over.

Ei venninne inviterte meg ut, og jeg sa jeg ikke vil ut pga mensen. Da sa hun jeg bare er lat og ble sint.

Er det feil av meg å si nei på grunn av mensen?

Anonymous poster hash: 45a06...304
AnonymBruker
Skrevet

Du bestemmer selv hva du vil. Blir du dårlig av mensen, så er det forståelig at du ikke orker.

Anonymous poster hash: 5e558...981

• Liker 4
Skrevet

Ja det gjør jeg. Det stopper å blø eller blør mindre når jeg drikker alkohol. Men jeg kan ikke kle meg i hva jeg vil ift. lekkasje.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

En gang så drakk jeg mens jeg hadde mensen... satt inn 2 tamponger, et helvete å få ut igjen :fnise:
Ikke lett å ha mensen og være dritings, dette var da jeg var 16 da :P men lell. haha.

Ts

• Liker 1
Skrevet

Ja, jeg lever livet akkurat som jeg gjør ellers når jeg har mensen. Det eneste kjipe er å huske å bytte tampong i løpet av kvelden, og ikke blande paracet med alkohol :P

• Liker 3
Skrevet

Siden jeg ikke blir dårlig når jeg har mensen, så begrenser det meg heller ikke sosialt. Nå pleier jeg heller ikke å drikke meg så fra sans og samling at jeg mister oversikten over antall tamponger, det skal sies. :icon_lol:

Men jeg forstår da likevel at andre kan oppleve det annerledes,noen blir kjempedårlige, så å påstå at noen andre er late eller bli sint (hallo?) hadde jo rett og slett blitt for dumt. Ikke at jeg helt forstår hvorfor man trenger å 1: Fortelle at det er på grunn av mensen (dårlig form er mer enn bra nok) eller 2: I det hele tatt oppgi gyldige grunner for å ikke ville bli med ut ei helg. Synes latskap hadde vært en mer enn god nok grunn, for øvrig.

Du får sende henne en wikipedia-link om mensen.

AnonymBruker
Skrevet

Jeg prøvde alt! jeg sa jeg ønsket å sitte hjemme med film og god mat... jeg er sliten, sovet dårlig (alt er sant, men hindrer meg ikke i å feste til vanlig).
Så jeg sa det bare rett ut, og da sa hun at det er det dummeste hun har hørt.

Jeg liker best å gå rundt i koseklær, ta et fotbad og ansiktsmaske, tenne noen levende lys og bare kose meg alene når jeg har mensen. Alt føles forferdelig jeg føler meg ekstra feit, stygg og ekkel, så jeg prøver å gjøre det litt koselige på en måte :fnise:

TS

AnonymBruker
Skrevet

Jeg prøvde alt! jeg sa jeg ønsket å sitte hjemme med film og god mat... jeg er sliten, sovet dårlig (alt er sant, men hindrer meg ikke i å feste til vanlig).

Jeg liker best å gå rundt i koseklær, ta et fotbad og ansiktsmaske, tenne noen levende lys og bare kose meg alene når jeg har mensen. Alt føles forferdelig jeg føler meg ekstra feit, stygg og ekkel, så jeg prøver å gjøre det litt koselige på en måte :fnise:

TS

Herregud så du sykeliggjør det å ha mensen. Det er en helt naturlig ting. At man sliter med smerter er nå en ting, men å låse seg inne kun fordi man blør blir for dumt. Det er forøvrig i ukene før man er oppblåst og føler seg mindre pen, når man først har fått mensen bruker det å stabilisere seg for de fleste. Det er også i uken før man kan risikere å tåle mindre alkohol.

Anonymous poster hash: 72d18...2e0

• Liker 6
AnonymBruker
Skrevet

Herregud så du sykeliggjør det å ha mensen. Det er en helt naturlig ting. At man sliter med smerter er nå en ting, men å låse seg inne kun fordi man blør blir for dumt. Det er forøvrig i ukene før man er oppblåst og føler seg mindre pen, når man først har fått mensen bruker det å stabilisere seg for de fleste. Det er også i uken før man kan risikere å tåle mindre alkohol.

Jeg tipper på at du kun trenger et truseinnlegg når du har mensen og ikke kjenner mye til det. Jeg har venninner som ligger og kaster opp og selv er jeg ikke mer tess enn at jeg sovner tidlig på sofaen etter jobb i et par av dagene. Resten av dagene har jeg mer enn nok av ubekvemhet og jeg har alltid vært med på ting selvom jeg har mensen men kjenner nå som jeg blir eldre at terskelen for å avlyse ting er blitt lavere. Man skal vel kunne kose seg selv på fest også; ikke bare bli med for å glede venner?

Anonymous poster hash: 2b643...02b

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Hallo? Det heter faktisk at man har besøk av tante rød? Å si "mensen" høres så... klinisk ut på en måte?

Anonymous poster hash: 608e7...425
AnonymBruker
Skrevet

Hallo? Det heter faktisk at man har besøk av tante rød? Å si "mensen" høres så... klinisk ut på en måte?

Anonymous poster hash: 608e7...425

Det heter mensen! Tante Rød er noe av det mest fjollete jeg hører.

Jeg blir syk når jeg har mensen. Kan kaste opp av smerter. Men det hindrer meg ikke i hverdagen. Jeg kan overnatte i skogen uten telt, dra på byen og feste osv osv. Dropper bading da jeg blør så mye at jeg må ha både bind og tampong. Men jeg nekter å la mensen stoppe med fra å gjøre ting jeg liker å gjøre.

Anonymous poster hash: 3f757...210

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet

Det kommer an på formen. Som regel drikker jeg ikke når jeg har mensen, siden magen allerede er noe i uorden den uka.

Anonymous poster hash: d3bab...1d1
  • Liker 1
Skrevet

Jeg liker ikke å gå ut på fest når jeg har mensen. Føler meg generelt dårlig av å ha det, oppblåst, stygg og kvalmende. Så rømmer fra omverden og venter på at det skal bli over.

Ei venninne inviterte meg ut, og jeg sa jeg ikke vil ut pga mensen. Da sa hun jeg bare er lat og ble sint.

Er det feil av meg å si nei på grunn av mensen?

Ble hun sint?

Syns ærlig talt at den veninna høres ut som en ego dame.

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Lett å si hvis man blør så lite at man ikke må storme på toalettet flere ganger i timen.

Anonymous poster hash: 504bb...ffc

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Jeg gjør det jeg har lyst til, mensen eller ikke:P Men så har nå jeg absolutt ingen plager relatert til det da, det gjør nok sitt. Om jeg ikke passer på på kalenderen så kan jeg plutselig stå i en blodpøl for jeg merker ikke når den kommer :vetikke:

Anonymous poster hash: 607dc...de6
Annonse
Skrevet

TS

Da er kona mi, søstrene mine og mora mi også det dummeste den veninna di har hørt... :filer:

Gjest Honeyblossom
Skrevet

Jeg pleier ikke å la mensen stoppe meg i hverdagen, og som regel er det ikke noe problem med mindre det er første eller andre dagen. Er noen ganger jeg bare føler meg kvalm og ekkel og alt er dritt så festing er ikke akkurat øvert på lista mi de dagene :P

Skrevet

Jeg skjønner ikke hvorfor "venner" blir sint av at noen sier nei, uansett grunn. Hva feiler det folk..? Hva med å si "nei vel, god bedring:)" eller noe??

For min del ville jeg holdt meg hjemme.

Mensen fører tross alt til paracetbruk, som ikke skal blandes med alkohol. Ofte blir man oppblåst og må mye på do også. Hvordan skifter man tampong i fylla? Husker man å ta den ut dagen derpå egentlig? Hvor gøy er det å blø gjennom på fest?

Argh

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Noen har syyykt vondt når de har mensen. Sånn at de bare må ligge i senga og gråte. Overraskende mange har endometriose som gjør det verre.

Selv har jeg ikke endometriose, men får kramper den første dagen. Disse krampene påvirker flaut nok tarmen, så får løs mage hver gang det kommer en krampe, og må på do sånn 10 ganger. Uaktuelt å feste den dagen. Eller trene. Eller gå ut med mindre det er jobb/skole.

Folk har veldig ulik mens... man kan ikke si at noen er sykelige.

Forøvrig ser jeg best ut i ukene før mensen (mest hormoner), så det er forskjellig fra person til person det også.

Anonymous poster hash: beb39...385
Skrevet

Jeg skjønner ikke hvorfor "venner" blir sint av at noen sier nei, uansett grunn. Hva feiler det folk..? Hva med å si "nei vel, god bedring:)" eller noe??

For min del ville jeg holdt meg hjemme.

Mensen fører tross alt til paracetbruk, som ikke skal blandes med alkohol. Ofte blir man oppblåst og må mye på do også. Hvordan skifter man tampong i fylla? Husker man å ta den ut dagen derpå egentlig? Hvor gøy er det å blø gjennom på fest?

Argh

Var min tanke også.

Hvis TS ikke kan komme så blir man jo litt lei seg også føler man vel med noen som ikke er bra. Man blir vel ikke sint.

Jeg er ikke dame, men. Så jeg vet ikke hvordan det er.

Men jeg har en søster som ringer meg for å bli hentet fra jobben, fordi hun ikke orker tanken på å ta buss hjem når hun har mensen fordi hun føler seg dårlig. Da hadde hun sikkert likt seg på fest... :roll:

Jeg har en annen søster som legger seg på gulvet på rommet sitt og ser i taket mens hun nekter å snakke med noen...

Jeg tror ikke hun gjør det fordi det er morsomt.

Jeg kan ikke inbille meg at hun hadde fått det for seg at hun skulle på fest i den tilstanden.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...