LadyJE Skrevet 11. april 2015 #1 Skrevet 11. april 2015 Jeg har det problemet at barnet mitt (9 måneder) blir fort lei lekene sine. Hun finner mer interesse i tomme brusflasker og sko. Noe jeg så klart ikke liker at hun ligger å tygger på. Er det noen her inne som har erfaring angående leker som holder på barnets interesse en god stund. Hun har alt fra rangler, til bøker og musikkinstrumenter. Skriv gjerne hvor jeg får kjøpt leken. Takk på forhånd!
Mafalda Skrevet 12. april 2015 #2 Skrevet 12. april 2015 Barn rundt og under ettårsalderen har vel ikke et veldig langt oppmerksomhetsspenn i utgangspunktet, de blir fort lei av det de holder på med (uansett hva det er) og leter etter noe nytt. Et tips kan være å ta vekk noen av de lekene du har, og "overraske" med dem litt senere. Slik at ikke alt ligger fremme samtidig. Ellers ville jeg ha latt henne holde på med tomme brusflasker, hvis det er det som er poppis Min baby på 7 måneder elsker å rote i kjøkkenskuffer, så jeg har laget en skuff med ufarlige redskaper som han kan grave i. Ellers liker han også sko (og ledninger), men akkurat der går grensen for min del også
Gjest pandabjørnen Skrevet 12. april 2015 #3 Skrevet 12. april 2015 Barn finner det meste interessant, må si overraskelsen vår også var stor når det var julaften og barna da var ca året gamle (begge er født tidlig på året), når det var null interesse for selve gavene/lekene. Her var det gavepapir, til/fra lapper og hyssingen som var helt topp, begge ble "furtne" når vi forsøkte å ta bort papir og la de holde på med selve gavene i stedet. Så vask heller tomflaskene skikkelig, sjekk (fjern) om det er noen skarpe kanter fra forseglingen av korken og la henne leke med det hun synes engarerer mest for øyeblikket, det viktigste er jo at de er aktiverte med noe, ikke nødvendigvis så veldig hva det i denne alderen. For da finner de interesse i det meste, og det snur seg snart likevel, da er leker helt topp igjen.
AnonymBruker Skrevet 12. april 2015 #4 Skrevet 12. april 2015 Jeg snur på det: Hun blir ikke lei, men hun er nysgjerrig på andre ting. Små barn er utrolig nysgjerrige og det skal de være. Utforske, plukke på ting, smake, pille og rote rundt. La henne få lov til det. Hun har ikke behov for å holde oppe interessen for 1 eller 2 leker. Å utforske verden er det beste som finnes i den alderen Anonymous poster hash: ef423...4dd 1
AnonymBruker Skrevet 12. april 2015 #5 Skrevet 12. april 2015 Barnet mitt på 1 år er litt lik. Hun får leke med flasker av typen tupperware eller lignende. Hun liker også crocs😝 hun får leke med mine som jeg bare går inne på. Duplo er populært hos mi. Vi bygger et eller annet og hun tar det fra hverandre bit for bit. Det har hun gjort allerede i noen mnd. La babyen leke med noen av veskene dine. Legg evt noen leker oppi veskene som hun kan finne.Anonymous poster hash: 1300e...a22
lykkelige.meg Skrevet 12. april 2015 #6 Skrevet 12. april 2015 (endret) Kjøkkenredskaper er og har vært en hit hos oss. Har plukket bort alt farlig i fra kjøkkenskap og -skuffer og barnet kan styre i evigheter med sleiver, kasteroller og boller. Finner han boller i ulike størrelser kan han bli helt opphengt i å stable på disse. Endret 12. april 2015 av lykkelige.meg
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå