Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Tingen er at jeg begynte å bruke lifesum appen..Men jeg treffer jo aldri det kalorimålet mitt!

Skal liksom ligge på nesten 1500kcal daglig, idag gikk jeg ca 200kcal over det. Men snittet for uken er fortsatt på kun 1206kcal:/

Jeg blir så altfor opphengt i å måle veie og telle at jeg spiser alt for lite! Det eneste positive er at jeg klarer å holde meg unna snop og sjokolade, fordi jeg vet at jeg må legge det inn på appen, og da blir det så synlig for meg selv..

Nå er ikke dette noen krise da, siden jeg bare har logget maten min siden mandag, men jeg kan jo ikke fortsette sånn..

Er ikke sikker på hva jeg bør ligge på egentlig, er 168cm, 63kg, har INGEN muskler, virkelig ingen! Skal ned 4kg. Og forhåpentligvis få på meg noe muskelmasse etterhvert😉

Flere som har det litt sånn at det går "til hodet"? Og tips for å unngå det?

Anonymous poster hash: 819df...b27

Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

Kan ikke hjelpe deg, er altfor glad i mat, det går heller den andre veien her hos meg...

Men kan du ikke logge hele dagen på forhånd og bare bestemme deg for at DET skal jeg spise?

Og er du sikker på at du bør ned i vekt? Du har en sunn BMI.

Vent på Runforits svar før du gjør noe drastisk :P

Endret av Pringle
Skrevet

Om du spiser litt mye en dag og mindre andre dager er lite viktig, det eneste som teller er at du totalt sett er i kaloriunderskudd, så får du bare føle på hva som er best for deg når det gjelder å oppnå dette. Snitt på 1200kcal er uansett veldig lite.

Gjest Runforit
Skrevet

Tingen er at jeg begynte å bruke lifesum appen..Men jeg treffer jo aldri det kalorimålet mitt!

Skal liksom ligge på nesten 1500kcal daglig, idag gikk jeg ca 200kcal over det. Men snittet for uken er fortsatt på kun 1206kcal:/

Jeg blir så altfor opphengt i å måle veie og telle at jeg spiser alt for lite! Det eneste positive er at jeg klarer å holde meg unna snop og sjokolade, fordi jeg vet at jeg må legge det inn på appen, og da blir det så synlig for meg selv..

Nå er ikke dette noen krise da, siden jeg bare har logget maten min siden mandag, men jeg kan jo ikke fortsette sånn..

Er ikke sikker på hva jeg bør ligge på egentlig, er 168cm, 63kg, har INGEN muskler, virkelig ingen! Skal ned 4kg. Og forhåpentligvis få på meg noe muskelmasse etterhvert😉

Flere som har det litt sånn at det går "til hodet"? Og tips for å unngå det?

Kan ikke hjelpe deg, er altfor glad i mat, det går heller den andre veien her hos meg...

Men kan du ikke logge hele dagen på forhånd og bare bestemme deg for at DET skal jeg spise?

Og er du sikker på at du bør ned i vekt? Du har en sunn BMI.

Vent på Runforits svar før du gjør noe drastisk :P

:P:)

For det første. Drit i vekten! Du har en normal og sunn vekt for høyden din.

For det andre. Du klager på lite muskler og så ligger du på 1200 kcal noe som sulter kroppen din slik at kroppen tærer på seg selv og de få musklene du har.

Fokuser på et rent og næringsrikt kosthold med skikkelig og NOK mat og få inn 3 solide treningsøkter i uka. Legg deg ikke under 1500 kcal(!!!!aldri mindre!!!!) på treningsfrie dager og få i deg minst 3-500 kcal ekstra de dagene du trener.

Du vil da få en fit og definert kropp og ikke minst får i deg nok næring slik at du kan opprettholde en sterk og frisk kropp og en sunn psyke.

Du må slutte å tenke slanking. Slanking er for dem som er ekstremt overvektig. Du er normal og ønsker kun å få ned fettprosenten litt. Da må du tenke over livsstilen din og gjøre noen enkle endringer som du kan leve med resten av livet.

Finn inspirasjon til digg og sunn mat på diverse matblogger. Du skal kunne nyte og kose deg med god og smakfull mat gjennom uka og kose deg litt ekstra i helgene. Jeg har f.eks lav fettprosent, men kan fint finne på å spise pizza, burger, pannekaker, muffins osv. Det handler om de rette råvarene og du kan kos deg med favorittmaten din på en hverdag.

I tillegg er trening viktig, ikke bare for utseendet, men for formen og helsen. Samt at det er naturlig å ta bedre valg i hverdagen når en trener og får svettet litt. Finn en treningsform du liker, start i det små og avanser etterhvert som formen blir sterkere.

Igjen; slutt å slanke deg og tenk livsstil.

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

:P:)

For det første. Drit i vekten! Du har en normal og sunn vekt for høyden din.

For det andre. Du klager på lite muskler og så ligger du på 1200 kcal noe som sulter kroppen din slik at kroppen tærer på seg selv og de få musklene du har.

Fokuser på et rent og næringsrikt kosthold med skikkelig og NOK mat og få inn 3 solide treningsøkter i uka. Legg deg ikke under 1500 kcal(!!!!aldri mindre!!!!) på treningsfrie dager og få i deg minst 3-500 kcal ekstra de dagene du trener.

Du vil da få en fit og definert kropp og ikke minst får i deg nok næring slik at du kan opprettholde en sterk og frisk kropp og en sunn psyke.

Du må slutte å tenke slanking. Slanking er for dem som er ekstremt overvektig. Du er normal og ønsker kun å få ned fettprosenten litt. Da må du tenke over livsstilen din og gjøre noen enkle endringer som du kan leve med resten av livet.

Finn inspirasjon til digg og sunn mat på diverse matblogger. Du skal kunne nyte og kose deg med god og smakfull mat gjennom uka og kose deg litt ekstra i helgene. Jeg har f.eks lav fettprosent, men kan fint finne på å spise pizza, burger, pannekaker, muffins osv. Det handler om de rette råvarene og du kan kos deg med favorittmaten din på en hverdag.

I tillegg er trening viktig, ikke bare for utseendet, men for formen og helsen. Samt at det er naturlig å ta bedre valg i hverdagen når en trener og får svettet litt. Finn en treningsform du liker, start i det små og avanser etterhvert som formen blir sterkere.

Igjen; slutt å slanke deg og tenk livsstil.

Takk!!

Det er dette jeg vet så inderlig godt, men glemmer så altfor lett oppi det hele!

Nå skal jeg prøve å fokusere på å få i meg nok proteiner, og sunt fett.

Har vært utrolig trøtt de siste dagene, og jeg ser jo hvorfor..

Er desverre skikkelig dårlig på å trene. Har ikke tilgang til treningstudio, men har som mål å få til to turer på fjellet i uken. Er skikkelig bratt oppover, så det får opp pulsen!

Har du ellers et tips til trening jeg kan få til hjemme? Men hovedfokus på rumpe og bein?

Setter utrolig stor pris på svar fra deg, for jeg vet jo du har peiling. Og noe må gjøres!

Gjest Runforit
Skrevet (endret)

Takk!!

Det er dette jeg vet så inderlig godt, men glemmer så altfor lett oppi det hele!

Nå skal jeg prøve å fokusere på å få i meg nok proteiner, og sunt fett.

Har vært utrolig trøtt de siste dagene, og jeg ser jo hvorfor..

Er desverre skikkelig dårlig på å trene. Har ikke tilgang til treningstudio, men har som mål å få til to turer på fjellet i uken. Er skikkelig bratt oppover, så det får opp pulsen!

Har du ellers et tips til trening jeg kan få til hjemme? Men hovedfokus på rumpe og bein?

Setter utrolig stor pris på svar fra deg, for jeg vet jo du har peiling. Og noe må gjøres! Anonymous poster hash: 819df...b27

Husk at det er kostholdet som er aller mest avgjørende for å redusere fettprosenten, men trening er fantastisk for både psyken, overskudd og energi :) Fjellturer er super trening!!! Utnytte at du har muligheten til det og at været nå tillater at du kan komme deg ut på tur. Intervalltrening med f.eks bakkeløp er også rått for forbrenningen og krever ikke mange minuttene i uka.

Når det kommer til hjemmetrening er det bare fantasien som stopper deg. Det er mye du kan gjøre med egen kroppsvekt, strikk og noen vannflasker. Google styrke hjemmetrening så kommer mange fine øvelser opp som f.eks denne http://fitnessbloggen.no/hjemmetrening-10-effektive-ovelser/ og http://fitnessbloggen.no/varierte-ovelser-rumpa/

Husk at du har brukt år på å bli i dårlig form. Det er viktig at du tenker at det ikke nytter å skynde seg i form. Det er noe som koster tid og arbeid, MEN det trenger ikke å innebære sult, depresjon, slapphet og tortur ;)

Endret av Runforit

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...