Gå til innhold

Kan egentlig katter få ting i halsen?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Sitter her på en lørdagskveld og lurer på om katter egentlig kan dø av å kveles av for eksempel kattegodteri? Eller andre ting? Hva skal vi eventuelt gjøre hvis katta får noe i halsen?

Høres sikkert ut som en gal kattedame nå hahah :')

Anonymous poster hash: ea83e...574

Videoannonse
Annonse
Gjest Lille-pus
Skrevet

Som alle andre levende vesen som puster med lunger og trekker luften inn til lungene via et luftrør, så kan selvsagt katter også kveles dersom lufttilgangen via luftrøret stenges/blokkeres.

AnonymBruker
Skrevet

Men hva skal vi gjøre hvis det skjer da, slå den på ryggen?? Legge den i stabilt sideleie eller munn til munn metoden???:') skjer det ofte egentlig?:O

Anonymous poster hash: ea83e...574

AnonymBruker
Skrevet

Vår katt satt fast et langt gress-strå. Det kunne vi bare trekke ut.

Anonymous poster hash: e8b14...b76
Skrevet

Selvsagt kan det skje, og av den grunn holdt jeg på å miste gamlepusen min.. Jeg hadde kokt opp en stor gryte fisk som sto til avkjøling og senere skulle renskes. Jeg fløy rundt og var svært travel, så jeg hadde ikke fått med meg at pus var kommet inn.

Som ved en Guds lykke gikk jeg forbi kjøkkenet og fikk se han ligge livløs på kjøkkengulvet. Jeg kastet meg over han. Han pustet ikke og øynene var stive og stirrende. Jeg var fullstendig i villrede noen sekunder, før jeg så noen små fiskebiter i munnviken hans. Da ante jeg hva som hadde skjedd, og kjørte fingrene ned i halsen på han. Det var med nød og neppe jeg kom dypt nok ned, fikk tak rundt beinet med langfingeren og tok i av all kraft til jeg fikk knekt av en såpass stor bit at jeg fikk dratt det opp! Pus begynte å puste igjen, og jeg slapp å miste han p.g.a min egen tankeløshet, men det var på hengende håret! Antagelig sekunder om å gjøre.

Han blødde en del fra halsen etter herjingen min, og det var avgårde til dyrlegen for en sjekk der jeg forlangte røntgen av innvollene. Den viste heldigvis ingenting, og den skjønne lille slukhalsen min var fort seg selv igjen, med det eneste unntak at han aldri igjen spiste noe annet enn det som var lagt på matfatet sitt.. :rodmer: Så obs obs på godbiter (og spes. bein) som måtte befinne seg innen rekkevidde!

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Da håper du det går bra.

Anonymous poster hash: 952f2...5c7

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...