Gjest RunawayShadow Skrevet 11. april 2015 #1 Skrevet 11. april 2015 En kniv som er lett å håndtere og som er veldig sterk og skarp. Er samekniv en bra kniv?
Gjest RunawayShadow Skrevet 11. april 2015 #4 Skrevet 11. april 2015 Skal bruke den til litt forskjellig. Ginsu så bra ut, takk. Får man kjøpt den i butikken?
Gjest RunawayShadow Skrevet 11. april 2015 #5 Skrevet 11. april 2015 Hallo! Jeg så nettopp at kniven ble solgt mellom 1978 og 1984! Er du så frekk at du prøver å lure meg.
Mann 42 Skrevet 11. april 2015 #6 Skrevet 11. april 2015 Skal bruke den til litt forskjellig. Ginsu så bra ut, takk. Får man kjøpt den i butikken? Kniver med serratert blad har begrenset levetid. Litt avhengig av stålkvalitet, selvsagt. Problemet med dem er at det er vanskelig å skjerpe dem. Så det er bruk og kast.
Gjest RunawayShadow Skrevet 11. april 2015 #7 Skrevet 11. april 2015 Nei, jeg vil ha en kniv jeg kan bruke lenge som er veldig skarp og sterk.
Mann 42 Skrevet 11. april 2015 #8 Skrevet 11. april 2015 Nei, jeg vil ha en kniv jeg kan bruke lenge som er veldig skarp og sterk. Alle kniver er et kompromiss mellom skarphet og styrke. Eller rettere sagt mellom hardhet og styrke. Et svært hardt knivblad kan gjøres svært skarpt, og vil holde på eggen lenge med normal bruk. Men eggen blir sprø og ødelegges lett dersom man er uforsiktig. Bladet kan også brekke. Mykere ståltyper får ikke en så skarp egg, og må kanskje slipes oftere, men de vil ikke få skader på eggen like lett, og er lettere å skjerpe. Det kommer an på hva du skal bruke kniven til. Er det en kjøkkenkniv eller en allround turkniv, eller en jaktkniv? 2
AnonymBruker Skrevet 11. april 2015 #9 Skrevet 11. april 2015 Nei, jeg vil ha en kniv jeg kan bruke lenge som er veldig skarp og sterk. Prøv deg på Tupperwarekniver, da. De har livstidsgaranti mot sløvhet.Anonymous poster hash: 14ca6...93a
Gjest RunawayShadow Skrevet 11. april 2015 #10 Skrevet 11. april 2015 Den må kunne alt det du har listet opp. Og til deg som er anonym, du må komme med en kniv å vise til. Jeg vet ikke om jeg blir rundt til å bruke en garanti.
AnonymBruker Skrevet 11. april 2015 #11 Skrevet 11. april 2015 Jeg var sikker på at tråden handlet om dumme politikere siden den lå på Aktuelt. Ble lurt. Anonymous poster hash: ebc34...817 1
Gjest RunawayShadow Skrevet 11. april 2015 #12 Skrevet 11. april 2015 Nei det står ikke noe om politikere i overskriften engang, så skjønner ikke hvordan du kan bli lurt av det. Ikke min intensjon i alle fall.
nordpedant Skrevet 11. april 2015 #13 Skrevet 11. april 2015 Mens du bestemmer deg vil jeg faktisk foreslå en av de billige (under hundrelappen) du får hos Clas Ohlson. Var sylskarp rett ut av innpakningen, og dessuten såpass tynn at slikt som løk, hvitløk m.m. går veldig fint. God og holde i er den også. Er fortsatt sylkvass etter et halvt år, med bare litt rask bryning av og til. Kostet 79 kroner. Du får nok mye bedre kniver om du betaler. Men mens du tenker deg om kan jeg varmt anbefale Clas.
QueenOfTheSidewalk Skrevet 11. april 2015 #14 Skrevet 11. april 2015 Jeg trodde man slipte kniven om den ikke var skarp lenger. 2
nordpedant Skrevet 11. april 2015 #15 Skrevet 11. april 2015 Det kan man nok også. Men jeg har ikke steiner for å slipe kniv. Brynen er vel mer grunnleggende vedlikehold, litt som å vaske bilen om du bor i et område med mye måser.
Gjest RunawayShadow Skrevet 11. april 2015 #16 Skrevet 11. april 2015 Takk for tipset nordpeant. Har sett dem og vet hva du snakker om. Kan du også hjelpe meg med et knivbelte jeg kan ha kniven hengende i? Og jeg har heller ikke kompetanse eller utstyr til noe sliping av kniv.
Maximillian Cohen Skrevet 11. april 2015 #17 Skrevet 11. april 2015 (endret) Merkelig å anbefale kniver når trådstarter ikke makter å fortelle hva kniven skal brukes til. Jeg anbefaler heller trådstarter å ta en telefon til Bjørnar Vigeland, han vet hva han snakker om! Endret 11. april 2015 av Maximillian Cohen 2
Gjest RunawayShadow Skrevet 11. april 2015 #18 Skrevet 11. april 2015 Jeg ser det er en som farer med løgn her inne, jeg har sagt to ganger hva jeg skal bruke den til. Takk for tipset, men jeg er ikke glad i å ringe fremmede, da skriver jeg til han heller.
Gjest RunawayShadow Skrevet 22. mai 2015 #19 Skrevet 22. mai 2015 Da fant jeg kniven i mitt liv! Takk til alle som har kommet med tips, men denne fant jeg selv. 1
QueenOfTheSidewalk Skrevet 22. mai 2015 #20 Skrevet 22. mai 2015 Du kunne jo sagt du skulle ha en spikkekniv 4
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå