AnonymBruker Skrevet 11. april 2015 #1 Skrevet 11. april 2015 Har noen peiling på om dette er en dårlig ingrediens i hudpleie? Jeg er veldig opptatt av at ingrediensene som er i hudkremer og sjampo skal være ok da jeg har sensitiv hud og hodebunn. Var veldig opptatt av at alt skulle være organisk før, men begynner å bli litt slitsomt å "lete" hele tiden etter at det skal være helt rent. Bruker dermalogica nå og styrer unna garnier og diverse i ansiktet. Dermalogica har dimethicone i kremene sine så det er derfor jeg stusser om dette er dumt. Hudpleiere sier jo at dette ikke er noen dårlig ingrediens, mens de som er på den "organiske bølgen" sier jo at dette ikke er bra å ha i hodebunn, eller ansikt. Noen som vet? Anonymous poster hash: 9f006...911
AnonymBruker Skrevet 11. april 2015 #2 Skrevet 11. april 2015 Jeg tåler ikke dimethicone i sminke eller hudpleie. Jeg får blank og oljete hud, store porer, svarte porer, milier og kviser. Dessverre mange sminkemerker som har mye dimethicone, og en del hudpleiemerker. EmerginC, Matis, Jane Iredale, til og med noen av Obagi sine. Har ikke merket noe negativt hvis det er i hårprodukter. Anonymous poster hash: 9ca78...613
lemon-aid Skrevet 11. april 2015 #3 Skrevet 11. april 2015 Dimethichone = silikoner (en silikonbasert ingrediens) Det kan tette porene, og legger seg som et lag på huden/håret. Det gjør ingenting for hud/hår, annet enn å forstyrre huden sin daglige prosess i form av å skille ut talg/svette/, fornye seg, og den kan også forårsake kviseutbrudd. (Og reaksjoner, som allergi, utslett) Jeg ville styrt unna denne ingrediensen, men den er ikke direkte giftig akkuratt..
AnonymBruker Skrevet 12. april 2015 #4 Skrevet 12. april 2015 Takk for svar. :-) Det høres jo ikke bra ut, men samtidig er jo Dermalogica et bra merke? Jeg brukte det før og var fornøyd helt til jeg begynte å lese om parabener og silikoner.... Synes det er veldig vanskelig å vite hva jeg skal tro på. Anonymous poster hash: 9f006...911
Miss-Grey Skrevet 12. april 2015 #5 Skrevet 12. april 2015 Det kommer nok litt an på mengden av dimethicone i produktet. Ofte er dimethicone en av hovedingrediensene i primere eller flytende foundation, og jeg unngår det konsekvent, fordi jeg vet at det resulterer i utbrudd. Huden min har sjelden utbrudd, men hver gang det har skjedd, har jeg nylig brukt et produkt med denne ingrediensen. Jeg prøver også å unngå silikoner i hårpleieprodukter, fordi jeg misliker måten det får håret mitt til å føles (plastaktig, irritert hodebunn og hår som ser fett ut på sikt). Når jeg i tillegg har hørt at silikoner kan være miljøskadelige, ser jeg ingen grunn til å kjøpe produkter med høyt silikoninnhold. Men hvis produktene fungerer fint for deg, og dimethicone er langt ned på ingredienslista, er det sikkert ingen grunn til å bytte dem ut. 1
AnonymBruker Skrevet 12. april 2015 #6 Skrevet 12. april 2015 Som skrevet over her, har det mye å si hvor mye det er av det i produktet. Jeg holder meg langt unna alt av silikon i hårprodukter siden det tørker ut håret og får det til å fruse seg mer. Når man slutter med slike produkter så ser man det. I hudpleieprodukter bruker jeg det kun om det er langt ned på lista. Men det har nok mye med hudtype å gjøre også, hvordan man reagerer på det. Anonymous poster hash: cabc5...d62
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå