AnonymBruker Skrevet 11. april 2015 #1 Skrevet 11. april 2015 Det lurer jeg på. Blir det ikke glatt? Jeg får mye bedre grep når jeg tar knebøy f.eks om jeg har på joggesko. Anonymous poster hash: 3aa69...878
Yme Skrevet 11. april 2015 #2 Skrevet 11. april 2015 Jeg tar dem av hvis jeg skal bruke boksesekken, eller noen ganger på øvelser som knebøy, for at jeg skal stå mest mulig flatt. Man kan få kjøpt spesielle sko til vektløfting, men det er like greit å bare ta av seg skoene.
Poserose Skrevet 11. april 2015 #3 Skrevet 11. april 2015 Joggeskoene mine er ikke stive nok (har jeg blitt fortalt) så jeg får ikke riktig benstilling ved for eksempel knebøy. Da tar jeg av meg skoene istedenfor å kjøpe et nytt par.
Supraspinatus Skrevet 11. april 2015 #4 Skrevet 11. april 2015 Det lurer jeg på. Blir det ikke glatt? Jeg får mye bedre grep når jeg tar knebøy f.eks om jeg har på joggesko. Anonymous poster hash: 3aa69...878 Hvis du har myk såle når du løfter tunge vekter vil sålen komprimeres og bli mer ustabil. På markløft er det også ofte for å komme nærmere gulvet slik at man får kortere løftebane. De fleste gym-gulv har jo anti-skli-belegg som tåler at man mister vekter på det. Knebøy uten sko, eller med helt flat såle krever at man har god ankelmobilitet. 2
Sugar&Spice Skrevet 11. april 2015 #5 Skrevet 11. april 2015 (endret) Jeg trener opp balansen min og anklene samtidig når jeg gjør bulgarske utfall, feks. Føler også at jeg har bedre grep om gulvet i sokkelesten. Derfor tar jeg de av Endret 11. april 2015 av LaurenC
FantasDick Skrevet 11. april 2015 #6 Skrevet 11. april 2015 Om jeg trener kondisjon i samme økten tar jeg av skoene under knebøy o.l øvelser. Jeg bruker sko med mye demping og korreksjon for overpronasjon under kondisjonstrening og orker ikke ha med to par.
AnonymBruker Skrevet 11. april 2015 #7 Skrevet 11. april 2015 Fordi en del styrkeøvelser gjøres best med enten dyre spesialsko eller barbeint. Hvis du føler at du tar knebøy ol bedre med vanlige sko ville jeg dobbeltsjekket teknikken med en PT/eller få noen til å filme deg fra siden. Anonymous poster hash: ec0ba...09f
AnonymBruker Skrevet 11. april 2015 #8 Skrevet 11. april 2015 Fordi jeg ikke gidder å kjøpe et par. Anonymous poster hash: 828bf...13f
Alja Skrevet 11. april 2015 #9 Skrevet 11. april 2015 Har de på utenom når jeg gjør knebøy. Får det til mye bedre når det er helt flatt.
AnonymBruker Skrevet 11. april 2015 #10 Skrevet 11. april 2015 Jeg har hørt at på en del styrkeøvelser kan sko kamuflere feil teknikk slik at en får skader. I tillegg liker jeg å ha kontakt med underlaget når jeg trener. Anonymous poster hash: 131dc...62a 2
AnonymBruker Skrevet 11. april 2015 #12 Skrevet 11. april 2015 På markløft kommer jeg nærmere bakken på markløft. I tillegg er det mange som synes det er bedre å ta knebøy uten sko (ikke bra med for mye demping, som ofte joggesko har. Da er det bedre med converse). Eller rett og slett investere i sånne styrke-sko Anonymous poster hash: 30dad...b2a
melatonin Skrevet 11. april 2015 #13 Skrevet 11. april 2015 Uten sko står jeg mer stabilt og kan bruke kreftene til å utføre øvelsen korrekt og få kontakt med de musklene jeg bruker. Sko med mye demping kan gjøre deg "vinglete" og teknikken kan bli ukorrekt og da øker faren for skader. På treningsenteret bruker jeg sko med lite demping generelt, men tar av meg skoa når jeg tar knebøy, markløft og militærpress.
Gjest Earth Skrevet 13. april 2015 #14 Skrevet 13. april 2015 Jeg tar av joggeskoene når jeg trener markløft, knebøy og frontbøy. Er redd for å ødelegge dempingen i løpeskoene mine.
AnonymBruker Skrevet 15. april 2015 #15 Skrevet 15. april 2015 Jeg trener i sokker ofte fordi jeg løper til elixia som oppvarming og ikke gidder å løpe med skoene i henda eller med sekk. Enkelt å greit Anonymous poster hash: d5d33...cc1
AnonymBruker Skrevet 15. april 2015 #16 Skrevet 15. april 2015 Jeg har hørt at på en del styrkeøvelser kan sko kamuflere feil teknikk slik at en får skader. I tillegg liker jeg å ha kontakt med underlaget når jeg trener. Anonymous poster hash: 131dc...62a Kontakt? Du har vel det med sko på og? Med mindre man svever over bakken? Jeg må ha på sko. Ubehagelig uten og får vondt i knæra. Anonymous poster hash: 3aa69...878
AnonymBruker Skrevet 15. april 2015 #17 Skrevet 15. april 2015 Hvis du har løpesko med mye demping på så bør du ikke bruke de når du tar f.eks knebøy pga skoene gjør at du står mere ustabilt. Så enten ta de av eller kjøp deg sko som er beregnet for styrketrening. Anonymous poster hash: 0f346...b8d 3
AnonymBruker Skrevet 15. april 2015 #18 Skrevet 15. april 2015 Kontakt? Du har vel det med sko på og? Med mindre man svever over bakken? Jeg må ha på sko. Ubehagelig uten og får vondt i knæra. Anonymous poster hash: 3aa69...878 Kontakt med underlaget = bedre balanse, man står stødigere, som oppnås best uten sko eller vektløftersko (stiv, flat såle, med oppbygd hæl). Hva slags sko bruker du? Anonymous poster hash: 80e80...c51
AnonymBruker Skrevet 15. april 2015 #19 Skrevet 15. april 2015 Jeg tar av joggeskoene når jeg trener markløft, knebøy og frontbøy. Er redd for å ødelegge dempingen i løpeskoene mine. LOL Anonymous poster hash: 80e80...c51 2
AnonymBruker Skrevet 15. april 2015 #20 Skrevet 15. april 2015 Kontakt med underlaget = bedre balanse, man står stødigere, som oppnås best uten sko eller vektløftersko (stiv, flat såle, med oppbygd hæl). Hva slags sko bruker du? Anonymous poster hash: 80e80...c51 Nike.. rosa og svarte, de er dritkule! Jeg får ikke bedre balanse uten sko.. får bare vondt i knærne og sklir. Anonymous poster hash: 3aa69...878
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå