Gjest imperio Skrevet 11. april 2015 #1 Skrevet 11. april 2015 Har du noen tips? Kattene mine får tørrfôr og bløtfôr. Men tenker på noe med fisk en gang i blant. Hvilken type fisk? Hvordan skal te tilberedes og blandes med hva?
Gjest Lille-pus Skrevet 11. april 2015 #2 Skrevet 11. april 2015 Mine er glade i kokt torsk (kokt uten salt) og ovnsbakt laks....og rå fisk er favoritten.
AnonymBruker Skrevet 11. april 2015 #3 Skrevet 11. april 2015 Du kan gi alt av rått kjøtt, okse, svin, kylling, fisk.Anonymous poster hash: 826ca...b79
AnonymBruker Skrevet 11. april 2015 #4 Skrevet 11. april 2015 Favoritten her er reker. Og fiskeavskjær.Anonymous poster hash: 4abd5...728
AnonymBruker Skrevet 13. april 2015 #5 Skrevet 13. april 2015 Katten vår pleide å få det jeg skjærte vekk fra kjøttet. Han spiste kjøttet rått. Spesielt kyllingkjøtt var en favoritt. Han var vant med rått kjøtt. Hadde tidligere vært hjemløs. Anonymous poster hash: a9127...40a
Gjest imperio Skrevet 13. april 2015 #6 Skrevet 13. april 2015 Så det MÅ ikke tilberedes på noen måte? Skal ta meg en tur ut i morgen og se hva jeg finner. :D
skruf Skrevet 13. april 2015 #7 Skrevet 13. april 2015 Her er kattene veldig glad i kokt fisk, så glad i fisk at de går bananas når de kjenner fiskelukta hver gang jeg lager fiskemiddag De er også innmari glad i tunfisk, så jeg deler søsterlig tunfiskboksen min med de.. Leverpostei er også en slager, samt stekt kylling (rene biter uten krydder). Og hver gang jeg åpner en baconpakke så kommer begge løpende.
AnonymBruker Skrevet 13. april 2015 #8 Skrevet 13. april 2015 Favoritten her er rå kylling og kokt fisk (uten salt) Anonymous poster hash: c5d7b...b85
Sølvrosen Skrevet 14. april 2015 #9 Skrevet 14. april 2015 Familiekatten som ofte er med på hyttetur elsker fisk. Den er veldig glad i å få finner eller lever mens fisken renses på kaia, og den kan spise fiskehjerter hvis fangsten er liten. Katten kaster opp hvis den får for mye rå fisk, så vanligvis koker vi fisken først. Ofte koker vi kraft av fiskeavskjær, og da renser vi avskjæret etterpå. De fine, hvite bitene på hodet og langs ryggraden havner i suppe til oss tobeinte, de store beinene kastes og katten får alt det grumsete kjøttet, finner, skinn, slim og alt det andre katten elsker. Katten spiser all slags hvit fisk, men den er ikke så glad i sild eller makrell, så det spises bare hvis alternativet er tørrfor. Katten spiser krabbe hvis noen renser den. Den vil ikke ha blåskjell. Kråkebollegonader slurper den i seg selv med dressing, ivrigere enn de yngre tobeinte i familien. Katten er også glad i både rått og tilberedt kjøtt, så lenge det ikke er for krydret.
AnonymBruker Skrevet 14. april 2015 #10 Skrevet 14. april 2015 Så det MÅ ikke tilberedes på noen måte? Skal ta meg en tur ut i morgen og se hva jeg finner. :D Absolutt ikke. Men vær obs på fiskeben ...Anonymous poster hash: 826ca...b79
Minya Skrevet 14. april 2015 #12 Skrevet 14. april 2015 Kokt sei, kyllingfilet og reker er en klar vinner her i huset. Det blir brukt som ekstra god kosemat, så hver gang jeg kutter kyllingfilet til middag, sitter det to katter pent og venter foran hver sin matskål. Hver gang jeg lager noe med sei til middag, må jeg passe på å koke et seistykke til dem også, gamlepus sitter foran komfyren og uler til den er ferdig. Og hver gang jeg lager meg scampi eller reker (HrMinya er allergisk) sitter to rosa neser heeeelt oppi meg med svære, svarte øyne og nistirrer til de får en bit.
Kjetil E Skrevet 14. april 2015 #13 Skrevet 14. april 2015 Favoritten her er reker. Og fiskeavskjær.Anonymous poster hash: 4abd5...728 Hvis man bruker reker i lake bør de skylles (fikk vite det av vetrinær) da den saltlaken ikke er bra for pus.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå