Gå til innhold

Håndsprit - farlig for baby?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Min venninne vasker babyens biteleker med håndsprit (desinfisering) før han får dem. Kan ikke det være skadelig? Vaskes forholdsvis ofte og han putter dem jo rett i munnen. Jeg har alltid brukt bare veldig mildt såpevann, evt bare vann.

Anonymous poster hash: 32d34...eb9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Aner ikke hvor farlig det evt. er, men jeg ville ikke brukt håndsprit, av den enkle grunn at det etterlater et lag med glyserol på lekene. Rart at hun ikke velger overflatesprit :klo:

Anonymous poster hash: bc5c6...225
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Hvorfor gjør hun det? Er de møkkete eller hva?

Anonymous poster hash: 91087...e85

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vet ikke hvor farlig det er jeg heller, men jeg ville definitivt rådet henne til å skylle de i vann etter at de er spritet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Dette er i alle fall noe som ikke skal gjøres!

Anonymous poster hash: 41178...000

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Solstråla88

Skulle tro det holder å skulle de i varmt vann evt koke de om de tåler det. De bitelekene vi har kjøpt tåler koking

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

Det ville jeg IKKE gjort! Jobber i barnehage, og vi skal ikke bruke håndsprit på barna der, men såpe og vann, eller våtservietter. Mye av den billige håndspriten inneholder rare greier som ikke er bra for hverken barn eller voksen, og skal i utgangspunktet kun brukes i tilfeller hvor vanlig håndvask ikke er mulig. (På sykehus ol er det selvfølgelig anderledes).

Leker til barn burde vaskes i mildt såpevann, eller kokes hvis det er mulig. Hvis barnet kun har hatt den litt i munnen, og det er kun det barnet som bruker den er skylling i varmt vann godt nok :)

Anonymous poster hash: 64f41...f72

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Hysteri! Desinfisere og koke leker, jaja. Er det rart kidsa får dårlig immunforsvar. Ingen som gjorde det på 80-tallet da jeg var bebis.

Anonymous poster hash: 6fca1...c5b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Skulle tro det holder å skulle de i varmt vann evt koke de om de tåler det. De bitelekene vi har kjøpt tåler koking

Biteleker trenger ikke koking. Dette er hysteri og like skadelig som for mye unødvendig antibiotika bruk.

Hvemmkoker hele lekekasser med leker?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Biteleker trenger ikke koking. Dette er hysteri og like skadelig som for mye unødvendig antibiotika bruk.

Ved omgangssyken er det vel greit

Anonymous poster hash: 91087...e85

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Solstråla88

Jeg ville gjor det om de feks hadde falt på gulvet på kjøpesenter eller lignende

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vasker bare lekene om de ser veldig møkkete ut med en klut. Ellers Gjør jeg ikke noe spesielt med dem. Det er vel sunt med litt bakterier? Bygger opp immunforsvaret. Min har hvertfall ikke Vært syk til nå (10mnd).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg vasker heller ikke leker med mindre de ser skitne ut eller det er en åpenbar grunn til at de har blitt fulle av dårlige bakterier, som feks hvis de har blitt spydd på. Barn tåler bakterier helt fint. Vi har alle godt av å ikke bo i sterile hjem.

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg jobber på helsestasjon, og småleker som barna bruker inne på kontoret vasker jeg over med et spesialmiddel (mild såpe) og skyller mellom hvert barn. Hjemme vasker jeg sjelden leker. Heller ikke hvis de faller på gulvet på kjøpesenteret, så fremt det ikke er synlig smuss på dem. Barna eller så å si aldri syke.

Anonymous poster hash: eed32...31e
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Vasker omtrent aldri leker, med mindre de er griset til med mat, søl eller oppkast.

Anonymous poster hash: 84af8...82b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...