Gå til innhold

Gyldig flyttegrunn med vold og trusler?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hei. Vi er i en situasjon der vi gjerne vil flytte så fort som mulig. Vi leier i en utleieblokk der vi har hatt problemer siden dag 1. Bodd her i 3 år nå. Første var en mann som prøvde å sjekke meg opp og som så ut som han bodde alene, men jeg avviste han. Da begynte han å gi sønnen min trusler og det viste så etterhvert at han hadde 3 barn og kone der dattern var på lik alder som min sønn. I fjord tok han å trampet i stykker lekene til sønnen min (5år) mens han hylte til han, mens han noen mnd senere skulle anmelde sønnen min for voldtekt etter at han hadde gått i trusa hjemme mens datteren var på besøk. I vinter anmeldte jeg han da han banket kona foran sønnen min som da måtte i Dommeravhør Pga dette. Andre er noen unger i blokken (eldre) som kaster ting på sønnen min og mobber han så han ikke tør å gå ut å leke lenger. Har også vært andre volds episoder her og jeg føler rett og slett at med han mannen som har kommet ut av varetekt nå og den mobbing der foreldrene bare syns det er kult at guttene dems er "gutter" at dette ikke er noe sted for sønnen min og meg. Sønnen min tør ikke sove på sitt eget rom Pga han nabomannen og jeg føler meg ikke trygg selv heller. Har jeg noen rettigheter til å bruke dette som grunn for at jeg ikke ønsker å bo her 3 mnd til og flytte men allikevel få tilbake depositumet ?

Anonymous poster hash: d79a6...5ac

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Du må nesten bare forklare dette for huseieren, det er nok det enkleste. Håper h*n går med på det! Høres ikke noe bra ut for dere å bo der :/

Anonymous poster hash: 36774...e3b
AnonymBruker
Skrevet

Så det er ikke noe spesifikk lov jeg kan bruke på det? Ts

Anonymous poster hash: d79a6...5ac

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...