Gå til innhold

Tenger tips til fuktighetskrem til ansiktet.

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har plutselig innsett at jeg begynner å eldes litt. Jeg har aldri hatt behov for å bruke noen produkter i annsiktet, men nå er plutselig huden min blitt tørr og flassete. Jeg har brukt Aderma(?) fra apoteket, men den har gitt meg mye røde nuppper i kinnene.

Noen som har tips til hva jeg burde bruke? Og bør jeg peele huden først for å få vekk de døde hudcellene? Jeg har null peiling på dette her så det er bare til å komme med te-skje innformasjon.

Anonymous poster hash: e0775...8ec
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg vil først og fremst anbefale deg å ta en hudanalyse og hudpleie hos utdannet hudterapaut, / hudpleier. Det koster litt, men er godt i investere i, ihvertfall første gang. Be der om å få alt inn med teskje, ift. produktanbefalinger. Der vil du få gode råd ift. produkter og hudtype.

Via forum kan vi si lite og ingenting om hva du bør ha, da vi ikke ser huden din, ikke vet alder, etc.

Produktene hudpleieren vil anbefale vil være dyrere enn produkter kjøpt på cubus, vita, apotek, hm. Men for mange av oss er de verdt det. De er drøyere i bruk, og ofte mye bedre. Men det er ikke nødvendigvis slik at du behøver alt av produkter der. Mange produkter kan være lettere og rimeligere å kjøpe via nett. Men personlig vil jeg anbefale å i første omgang kjøpe hos hudpleiesalong pga. veiledning og råd. Så når du skal kjøpe nytt, og vet at dette trives du med, så kan du shoppe litt på nett. Anbefaler deg også å be om å få prøver på litt ulike produkter.

Hudpleiejungelen kan man kjapt gå seg vill i. Og skal man ha dagkrem, nattkrem, balm, serum, scrub, fuktighetsmaske, SOSprodukt, rens, toner, precleans, aktiv maske, øyekrem så er det fort gjort å bli svært motløs og oppgitt. Det er hvor jeg er i dag, men alt er ikke alltid nødvendig til etthvert tidspunkt, og det er absolutt ikke nødvendig først.

Jeg råder deg til å starte enkelt: Dagkrem og rens. Bruk det morgen og kveld, og om du ikke kjøper nattkrem med en gang så kan ofte dagkrem brukes på natta også - ihvertfall som en start. Så kan du bygge på etterhvert når du ser hvilket behov du har. Nattkrem er greit å ha på kveld/natt, da du sover og huden jobber uten sminke og forstyrrelser, og serum er greit for evt. korrigeriger du har, den skal under kremen.

Når det kommer til scrub vil jeg IKKE brukt særlig med penger på den. Det er noen korn og div, som ofte kan lages selv hjemme, eller kjøpes billig. Bare pass på at kornene ikke er for såre.

Er du voksen, vil noe antiaging være lurt, litt aktive produkter, øyenkrem.. Er du ung er det ikke nødvendig. Men dette vil også en hudpleier kunne fortelle deg.

Men som sagt, anbefaler deg STERKT å starte enkelt, krem og rens, så kan du bygge på hvor du føler du har ett behov, etterhvert.

Personlig så renser jeg hud morgen og kveld, og har tilpasser dagkrem til bruk, etter klima. Om natt så bruker jeg gjerne dagkrem, eller balm. Har også begynt å bruke øyekrem. Serum brukes alltid under krem. Har en fuktighetsgivende, og en aktiv.

Scrubber huden 3 ganger uken i forbindelse med dusj.

Bruker ansiktsmaske så ofte jeg husker og har mulighet. Sover innimellom med fuktighetsmaske. bør brukes 2 ganger uken, men jeg må innrømme at selv blir det kanskje 2 ganger i mnd.

Da jeg ikke bruker mye sminke bruker jeg ikke preclens, mens om jeg har mye sminke på en dag, så renser jeg huden dobbel opp med min faste rens.

Det er en jungel av produkter og anbefalinger, men start smått og ikke kjøp mer enn du har behov for.

Det at du har fått nupper kan bety at du reagerer på den, og bør finne nytt produkt.

Selv er jeg stor tilhenger av Decleor. Brukte også tidligere MD, men nå sniffer jeg litt på Dermologica og Elisabeth Arden.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...