Gå til innhold

Litt låst mellom naboene og oss

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi bor i en 2 manns bolig i et nabolag og har et veldig godt forhold til alle naboene, og det er en del unger i nabolaget.

Vi har en valp av rasen Bordeaux dogge, og vi har gjerdet inn tomta vår med 180 cm gjerde, og satt opp skilt og diverse.

Vi var kommet hjem og tok valpen ut av bilen da naboungene kommer, de får hilse og etter hvert kommer og foreldrene, De har ikke sett sånn før og spør hva slags rase det er, noe vi sier

I går sto det plutselig 2 av fedrene og mente at dette var en kamphund, de hadde googlet rasen og sett at på 1300 tallet ble den brukt i kamp med okser osv...

De mente at det var sinnsykt å ha en slik hund i nabolaget med små barn

Jeg prøvde å forklare men nei de har låst seg. Nå får ikke ungene lov å hilse på valpen, han er 17 uker gammel.

Hva mer kan man gjøre?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Tror ikke dere kan gjøre så mye mer. De har ingen sak, hva hundene ble brukt til 700 år siden er jo ikke noe argument for noe.

• Liker 6
Gjest imperio
Skrevet

Vi har en blanding som er stor (45 kilo ca) og ser stor og skummel ut. De i nabolaget skjenner han og vet hvor snill han er, barna roper navnet hans og han setter seg ned slik at de får kose med han. Hopper aldri opp på verken barn eller voksne. Unger kommer ofte å ringer på for å få hilse på han, når han er ute i hagen så står de på andre siden av gjerdet og kaster pinner til han. Vi følger med fra verandaen så klart.

En dag gikk jeg ute med han og 5 valper som var løs, han var faren btw. Og da fikk vi kjeft av noen naboer som bor litt lengre oppe i tunet, han kjeftet fordi han mente vi lokket til oss unger med valpene, og faren burde ikke være i nærheten av barn.
En stygg idiot sparket til han en gang også, fordi han ønsket å hilse på hunden hans, vi gikk bare forbi og han så på hunden. Så sparket han hunden min så hardt hat han klynket og fikk en stor kul på magen. Idioten sparket også til tispen vår, hun så ikke farlig ut en gang, men han mente hunden min ga hunden hans et blikk som fortalte han at hun kom til å bite -_-

Noen folk er bare rett å slett blåst i huet.
Drit i de og heller la folk få se hvor snill og god hunden din er. Så får de surprompene holde seg unna.

Skrevet

Utrolig hvor fordomsfulle noen folk kan være. Har selv en staff, og har fått noen spørsmål om ikke den er en farlig kamphund. En gang ble jeg så lei at jeg svarte: "jo, men hun spiste et barn til frokost, så nå er hun ikke sulten! ;)". Det ble sagt i en spøkefull og ironisk tone så personen forsto nok at det var en spøk, for etterpå ville han gjerne hilse :) Du må være forberedt på at folk kan finne på å melde fra til politiet at du har en ulovlig hund for å få den avlivet, så det er viktig at du har papirer på den! Det beste er nok å være hyggelige mot naboene og fortelle rolig at selv om rasen tidligere ble brukt til hundekamper, reflekterer ikke dette rasen i dag. Kanskje de tar til vett når de får se hvordan den oppfører seg når den vokser til :)

Skrevet

Såå.. Siden jeg har nomader i blodet fra mange generasjoner bak i tid så er jeg dømt til å flytte fra sted til sted? Har bodd på samme plass hele livet, flytta et par hundre meter lenger bort når jeg flytta fra mamma bare..

Og alle som eier en elghund MÅ jakte elg. Og alle som har en collie MÅ ha sauer. Og alle som har mer enn en katt er gale og usosiale. Og alle som ikke bor i norge er kriminelle. Kommer du fra mexico elsker du chilli, sammefaen. Er du fra Sverige er du dum som et brød. Liker du musikksjangeren metal er du satanist og brenner kirker som underholdning i helgene.

Kom igjen da, vi har vel kommet lenger enn det der? Med mindre du oppdrar hunden din til å være kamphund er det ikke noe problem? Greit nok at noen raser passer bedre til noen "arbeidsoppgaver", og at en del av dette ligger i instinkt, men i dag, hvis de blir oppdratt riktig så har vel få hunder dette instinktet som tilsier at de vil angripe fordi de var kamphunder for 700 år siden?? Hunder, som mennesker, angriper som regel ikke med mindre de blir provosert til det. - eller, som mennesker, hvis noe er galt i hjernen deres.

Hvis noen av naboene dine får en baby burde du gå bort og si at de ikke får lov til å ha babyen, mange mennesker av den "rasen" er kriminelle, så babyen kommer til å bli en drapsmann. Basta. :sinnatagg:

Hvorfor ble jeg så sinnsykt provosert av dette? :P

• Liker 1
Skrevet

Hvorfor ble jeg så sinnsykt provosert av dette? :P

Fordi det er sinnsykt provoserende at folk er så fordomsfulle. En kamphund defineres jo ikke ut ifra rasen! En chihuahua kan være en kamphund, hvis det er hundekamper den blir brukt til. En staff for eksempel, som historisk sett er avlet for hundekamper, er selvfølgelig ikke en kamphund dersom den ikke blir brukt i hundekamper... Noen folk altså :glare:

AnonymBruker
Skrevet

Dere gir blaffen.

Det blir til tider irriterende med småbarn som hele tiden skal hilse på hunden.

Kos dere heller med valpen og la naboene surmule og lese om hundehold på 1300-tallet.

Anonymous poster hash: 8ded7...d17
  • Liker 1
Skrevet

Jeg ble stoppet i dag av en annen nabo som sier at du er klar over at naboer reagerer på hundevalget deres, noe jeg sa at ja da det har jeg fått med meg, men at jeg mener at det er feil å uttale seg om ting man ikke vet, Så jeg inviterte de redde naboene inn på kaffe i dag, hadde valpen inne på soverommet, og sa at dette er fakta om rasen, jeg sa og at de faktisk i dag går under gruppa selskapshunder og at det blir feil at man sier slikt til barna sine for det lager bare fordommer

De fikk hilse på valpen, og så at dette slettes ikke er en farlig hund, jeg hadde å vært så smart at jeg hadde lånt meg en voksen hannhund og de fikk hilse på han og, og det hele endte med at ungene kom å fikk hilse på så det løste seg greit.

• Liker 4

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...