AnonymBruker Skrevet 11. april 2015 #1 Skrevet 11. april 2015 Koster det penger og bruke nordnet? Er det å anbefale? Anonymous poster hash: 8bf0a...3b6
AnonymBruker Skrevet 11. april 2015 #2 Skrevet 11. april 2015 Noen andre som har konto på Nordnet? Har på vps, men virkelig ikke like lett og kjøpe andre fond som på nordnet. Anonymous poster hash: 8bf0a...3b6
AnonymBruker Skrevet 11. april 2015 #3 Skrevet 11. april 2015 Kjøp og salg av fond er stort sett gratis. Sjekk det fondet du ønsker å kjøpe/selge. Etf og aksjer koster penger.Anonymous poster hash: 531e7...7fa
AnonymBruker Skrevet 12. april 2015 #4 Skrevet 12. april 2015 Skjønner, men det koster ikke noe og ha pengene i nordnet? Dem skal liksom ikke ha noe gebyrer hvert år? Anonymous poster hash: 8bf0a...3b6
AnonymBruker Skrevet 12. april 2015 #5 Skrevet 12. april 2015 Skjønner, men det koster ikke noe og ha pengene i nordnet? Dem skal liksom ikke ha noe gebyrer hvert år? Anonymous poster hash: 8bf0a...3b6 Litt usikker på hva du tenker med "ha pengene i Nordnet"? Alle fond har årlig forvaltningskostnader. Aksjer koster det ikke noe å eie. Dette er ikke unikt for Nordnet. Anonymous poster hash: 531e7...7fa
Charmander Skrevet 12. april 2015 #6 Skrevet 12. april 2015 Nordnet er jo veldig brukervennlig synes jeg. Det er flere utvalg av fond, men å ha konto hos nordnet koster ikke penger.
AnonymBruker Skrevet 12. april 2015 #7 Skrevet 12. april 2015 Takk for svar Anonymous poster hash: 8bf0a...3b6
AnonymBruker Skrevet 13. april 2015 #8 Skrevet 13. april 2015 Jeg er veldig misfornøyd med Nordnet. Det meste går veldig tregt, f.eks. å kjøpe og selge fond. Ved salg av fondsandeler tar det gjerne en uke før pengene er disponible for deg. (og deretter skal du eventuelt overføre pengene manuelt til egen konto). Kjøp av fond går også alt for tregt. Du har ingen garantier på hvor lang tid det tar, men Nordnet oppgir at det normalt skal ta 0-1 dag for norske fond, og etter min erfaring holder dette hardt. Dette er hvis kjøpsbestillingen er lagt inn før fristen kl 8:30. Legges den inn etter kl 8:30, tar det enda en dag. Og resultatet, dvs. hvilken kjøpsdato og til hvilken kurs, ser du ikke før ca. en uke senere. Anonymous poster hash: 20f36...a80 2
AnonymBruker Skrevet 15. april 2015 #9 Skrevet 15. april 2015 Finnes det andre plassen som nordnet som du kan kjøpe alle fond og aksjer ved å ha alle pengene på 1 plass? Anonymous poster hash: 8bf0a...3b6
Nåla-i-veggen Skrevet 15. april 2015 #10 Skrevet 15. april 2015 (endret) Jeg har fond både i Skandiabanken (som er min bruksbank) og i Nordnet. Hos Nordnet har jeg investeringskonto. Det kunne jeg sikkert også hatt hos Skandiabanken, men hos Nordnet er dette gratis (bortsett fra "forsikringspremien" selvfølgelig.) Opplever at kjøp av fond også tar litt tid hos Skandiabanken: Jeg handler hver mandag, og det er ikke før på torsdag at kjøpene er gjennomført. Men kan da se den torsdagen antall andeler og til hvilken kurs, så der er kanskje Skandiabanken raskere? Nordnet tilbyr nok en god del flere utenlandske fond enn Skandiabanken. Jeg går nok over til Nordnet men lar selvfølgelig fondene i Skandiabanken bli stående. Er jo bare dumt å betale skatt for så å kjøpe de samme fondene hos Nordnet. Det greie med investeringskonto er jo at man kan bytte aksjefond "så ofte man vil" uten at det utløser skatt. Man går riktignok glipp av skjermingsfradraget, men det er jo uansett veldig lite for tiden. Endret 15. april 2015 av Nåla-i-veggen
AnonymBruker Skrevet 15. april 2015 #11 Skrevet 15. april 2015 Trudde du måtte betale skatt på fond, men ikke aksjer om du hadde slik konto. Men det er jo kjempe bra Jeg har tatt ut pengene nå for enten og vente 1år på å se hvordan markedet går siden det er så mye all time high, eller investere dem igjen. Men da med nordnet konto så man har muligheter til og ta ut pengene å sette dem inn igjen i et annet fond som ikke dnb tilbyr. Men visst nordnet bruker 1 uke til å kjøpe og få pengene på konto om man selger så blir det litt i tregeste laget syns jeg. Derfor jeg lurte på om det var andre som hadde samme kjøpe muligheter som nordnet har. Anonymous poster hash: 8bf0a...3b6
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå