Gå til innhold

Får man beskjed om man har noe på rullebladet?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg var i ulykke en gang med en annen bil (min feil, brudd på vikeplikt). Fikk en saftig bot. Har jeg rulleblad pga denne?

Anonymous poster hash: 58afb...4ae
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hør med politiet. Vi kan ikke vite hva som står på ditt rulleblad.

AnonymBruker
Skrevet

Du har ikke noe på rullebladet hvis du ikke har fått en dom mot deg. Det hadde du nok lagt merke til. Men alle hendelser som involverer politiet blir registrert i politiregisteret. Det slettes nok aldri så vidt jeg vet. Det føres som en logg og både melder, vitne el. andre til stede blir registrert. Skal du sikkerhetsklareres for jobb i PST vil de sjekke alt, men skal du ha politiattest for jobb i barnehage vil det skrives ut basert på rullebladet. Du har nok rent rulleblad fordi det høres ut som du har fått et forenklet forelegg.

Anonymous poster hash: 0eb27...244

AnonymBruker
Skrevet

Du har ikke noe på rullebladet hvis du ikke har fått en dom mot deg. Det hadde du nok lagt merke til. Men alle hendelser som involverer politiet blir registrert i politiregisteret. Det slettes nok aldri så vidt jeg vet. Det føres som en logg og både melder, vitne el. andre til stede blir registrert. Skal du sikkerhetsklareres for jobb i PST vil de sjekke alt, men skal du ha politiattest for jobb i barnehage vil det skrives ut basert på rullebladet. Du har nok rent rulleblad fordi det høres ut som du har fått et forenklet forelegg.

Beklager, jeg var nok litt kjapp. 3-linjers innlegg og så får jeg ikke med meg innholdet! Bøter idømmes. Folk sier ofte bot om forenklet forelegg også, men det er to forskjellige ting.

Skrevet

Du ble ilagt et forelegg. Det utferdiges forenklede forelegg for trafikkforseelser, som råkjøring under et visst nivå, eller kjøring uten førerkort. Politifolk har den juridiske kompetansen til å skrive forenklede forelegg. Disse kommer ikke på annet enn en uttømmende politiarrest.

Har du vært involvert i en ulykke med en annen bil, og du fikk skylden en det mer sannsynlig at du fikk et forelegg, utstedt av en politijurist, og gjerne for brudd på vegtrafikklovens paragraf 3, som er en sekkebetegnelse for all uaktsom kjøring.

Et vedtatt forelegg, der din erkjennelse av skyld ikke trekkes tilbake (da må du i retten) kommer på rullebladet i noen år.

Hva er det du er bekymret for, når det kommer til rulleblad? Det er mange jobber som har vandelskrav uten at et forelegg for uaktsom kjøring får betydning, for eksempel.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...