Gjest Anonymous Skrevet 25. august 2004 #81 Skrevet 25. august 2004 Jeg gidder egentli ikke følge moten men jeg barberer meg fordi jeg syns det er FINT Tøys. De klesmoter som man ofte prøver å følge, følger man fordi det er nettopp det man syns er fint for tiden. Akkurat som kjønnsmoten.
Gjest Anonymous Skrevet 26. august 2004 #82 Skrevet 26. august 2004 Fjerning av kroppshår er intet nytt fenomen - dette har mennesker drevet med i tusenvis av år. Jeg mener å ha lest at i gamle Egypt fjernet kvinner alt hår på kroppen bortsett fra på hodet. Og i flere "primitive" samfunn idag fjerner kvinner kroppshårene sine. Som nevnt ovenfor i et annet innlegg, begynnte kvinner i "vår kultur" å barbere legger og armhuler ca 1920. Den moten har altså holdt seg godt i 80 år. Selvsagt finnes det menn som liker både hårete legger og hårete armhuler, men jeg tør påstå de er i mindretall. I "vår kultur" er vel kjønnsbarbering et nyere fenomen. Og hvis man tar en tur på en nakenstrand vil man se at det er på ingen måte noe som bare de yngre holder på med. Når man er kroppsbarbert er man liksom "enda mer naken", og kanskje det er derfor mange finner det ekstra sexy. Noen nevnte at hårete kvinner virker mer "dyriske". Ja de gjør det, og det er kanskje nettop derfor jeg foretrekker barberte kvinner. Det er raffinert og sexy. Hilsen voksen mann
Timian Skrevet 26. august 2004 #83 Skrevet 26. august 2004 Jøss, jeg blir litt overrasket over at folk kan ha så bastante meninger om dette temaet! :o Nå sikter jeg til anti-hår gruppen! Jeg bryr meg minimalt om hvor andre mennesker har eller ikke har hår! Synes det er veldig kost når kjæresten min er nybarebert i ansiktet :kysse: , men hadde han begynt å barbere andre deler hadde jeg nok lurt litt.. :-? Selv har jeg ikke spesielt kraftig hårvekst, så jeg er utrolig sløv når det kommer til barbering! :oops: Bruker tid på det hvis jeg skal ut og ha på meg "avslørende" klær, men kjæresten min må pent ta meg for den jeg er! Og jeg tror virkelig han liker det han ser. Synes det er stas å kunne vise en trimmet bikinilinje en sjelden gang, og det tror jeg han liker også! Men han krever selvsagt ikke at den skal være trimmet til enhver tid! Og glattbarbering? :o Nei, for meg er det utelukket! Lurer på hvordan jeg ville reagert om han hadde bedt meg om det...!? Ellers vil jeg legge til en siste kommentar om hvordan jeg har oppfattet at det er på universitetet! Jeg har nemlig trent jevnlig og dusjet sammen andre jenter! Og tro meg! Det er ikke mange glattbarberte der! Disse jentene vil jeg jo tro at representerer et godt utvalg av jenter i 20-årene...
Gjest Anonymous Skrevet 26. august 2004 #84 Skrevet 26. august 2004 Tøys. De klesmoter som man ofte prøver å følge, følger man fordi det er nettopp det man syns er fint for tiden. Akkurat som kjønnsmoten. TØYS?!?! Hva i huleste feiler deg. Jeg synes det er fiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiint!!!!!!! Jeg lar ikke skogen vokse, selv om det hadde vert inn igjen, HA!
Gjest Anonymous Skrevet 26. august 2004 #85 Skrevet 26. august 2004 Jøss, jeg blir litt overrasket over at folk kan ha så bastante meninger om dette temaet! :o Nå sikter jeg til anti-hår gruppen! Jeg bryr meg minimalt om hvor andre mennesker har eller ikke har hår! Synes det er veldig kost når kjæresten min er nybarebert i ansiktet :kysse: , men hadde han begynt å barbere andre deler hadde jeg nok lurt litt.. :-? Selv har jeg ikke spesielt kraftig hårvekst, så jeg er utrolig sløv når det kommer til barbering! :oops: Bruker tid på det hvis jeg skal ut og ha på meg "avslørende" klær, men kjæresten min må pent ta meg for den jeg er! Og jeg tror virkelig han liker det han ser. Synes det er stas å kunne vise en trimmet bikinilinje en sjelden gang, og det tror jeg han liker også! Men han krever selvsagt ikke at den skal være trimmet til enhver tid! Og glattbarbering? :o Nei, for meg er det utelukket! Lurer på hvordan jeg ville reagert om han hadde bedt meg om det...!? Ellers vil jeg legge til en siste kommentar om hvordan jeg har oppfattet at det er på universitetet! Jeg har nemlig trent jevnlig og dusjet sammen andre jenter! Og tro meg! Det er ikke mange glattbarberte der! Disse jentene vil jeg jo tro at representerer et godt utvalg av jenter i 20-årene... de jeg kjenner representerer de i 20-30 årene, de er GLATTBARBERTE. Bastante meninger har de med skog der nede! de er sikkert deppa for de innser tilslutt at det er stygt!
Gjest Anonymous Skrevet 26. august 2004 #86 Skrevet 26. august 2004 Fjerning av kroppshår er intet nytt fenomen - dette har mennesker drevet med i tusenvis av år. Jeg mener å ha lest at i gamle Egypt fjernet kvinner alt hår på kroppen bortsett fra på hodet. Og i flere "primitive" samfunn idag fjerner kvinner kroppshårene sine. Som nevnt ovenfor i et annet innlegg, begynnte kvinner i "vår kultur" å barbere legger og armhuler ca 1920. Den moten har altså holdt seg godt i 80 år. Selvsagt finnes det menn som liker både hårete legger og hårete armhuler, men jeg tør påstå de er i mindretall. I "vår kultur" er vel kjønnsbarbering et nyere fenomen. Og hvis man tar en tur på en nakenstrand vil man se at det er på ingen måte noe som bare de yngre holder på med. Når man er kroppsbarbert er man liksom "enda mer naken", og kanskje det er derfor mange finner det ekstra sexy. Noen nevnte at hårete kvinner virker mer "dyriske". Ja de gjør det, og det er kanskje nettop derfor jeg foretrekker barberte kvinner. Det er raffinert og sexy. Hilsen voksen mann DETTE ER ALTSÅ SLIK GUTTER TENKER. KNIS! INNSE DET!
Gjest AnnenVoksenMann Skrevet 26. august 2004 #87 Skrevet 26. august 2004 Fjerning av kroppshår er intet nytt fenomen - dette har mennesker drevet med i tusenvis av år. Jeg mener å ha lest at i gamle Egypt fjernet kvinner alt hår på kroppen bortsett fra på hodet. Og i flere "primitive" samfunn idag fjerner kvinner kroppshårene sine. Som nevnt ovenfor i et annet innlegg, begynnte kvinner i "vår kultur" å barbere legger og armhuler ca 1920. Den moten har altså holdt seg godt i 80 år. Selvsagt finnes det menn som liker både hårete legger og hårete armhuler, men jeg tør påstå de er i mindretall. I "vår kultur" er vel kjønnsbarbering et nyere fenomen. Og hvis man tar en tur på en nakenstrand vil man se at det er på ingen måte noe som bare de yngre holder på med. Når man er kroppsbarbert er man liksom "enda mer naken", og kanskje det er derfor mange finner det ekstra sexy. Noen nevnte at hårete kvinner virker mer "dyriske". Ja de gjør det, og det er kanskje nettop derfor jeg foretrekker barberte kvinner. Det er raffinert og sexy. Hilsen voksen mann Fjerning av hår i armhuler, og fjerning av svarte legge-hår(lyse er greit), gjør jo de fleste kvinner, og det liker vel de fleste menn. Tror det er få som blir attrahert av buskete armhuler på kvinner. Men i underlivet, bør kvinner fjerne det håret som er utenfor truse/bikini, men bare stusse lengden over kjønnet. Ikke barbere bort alt. Det tror jeg at jeg har de aller fleste menn med på. En naken kvinne med en svart trekant, er faktisk veldig kvinnelig og sexy. Helt glatt er ikke pent, en naken kvinne "mangler noe", da, synes jeg.
Hoppetaujenta Skrevet 26. august 2004 #88 Skrevet 26. august 2004 Jeg lar ikke skogen vokse, selv om det hadde vert inn igjen, HA! Vi får se, vi får se...
Gjest Leticia Skrevet 26. august 2004 #89 Skrevet 26. august 2004 Jeg tror vel at tilhengerne av glattbarbert kjønn, burde skaffet seg mer troverdige, voksne, og noe mer velformulerte representanter enn Catia som innlogget, og Catia som "gjest". Hvilke jente-dusjer er det Catia dusjer i, som bare har glattbarberte? Det kan ikke være de samme dusjene som vi andre bruker?
*Emma* Skrevet 26. august 2004 #90 Skrevet 26. august 2004 Nå handlet vel dette opprinnelig om barbering pga oralsex og ikke om det er pent eller ikke pent og mote eller ikke mote med kjønnshår. Jeg skjønner det godt hvis menn ønsker at vi jenter har mindre hår der nede når de skal gi oralsex. Snakker ikke om at alt må bort men feks det under og "i åpningen". Det blir bedre å gi oral sex da og for oss jenter er det jo faktisk bedre uten alt håret...man blir mere følsom. Dessuten tror jeg det er lettere å få vasket seg skikkelig hvis man ikke har så mye hår. Men det blir selvfølgelig noe som er opp til hver og en. Jeg velger å at bort det meste - litt fordi jeg syns det er penest men også fordi jeg setter pris på oral sex og vet at det er mer behaglig for samboern min utena lt håret "i veien".
Lisemor Skrevet 26. august 2004 #91 Skrevet 26. august 2004 Hår kan man som kvinne ha på hodet, ikke ellers.
Gjest s28 Skrevet 26. august 2004 #92 Skrevet 26. august 2004 Hår kan man som kvinne ha på hodet, ikke ellers. Er ikke det en litt hysteriks holdning da? Forresten, ta bort ordet "litt"...
Gjest Leticia Skrevet 26. august 2004 #93 Skrevet 26. august 2004 Hår kan man som kvinne ha på hodet' date=' ikke ellers.[/quote'] Hvorfor er det mer akseptert med hår på hodet, enn ellers på kroppen? Er man hårmotstander, så er vel ikke hodehår noe mer "legitimt" enn annet hår? Jeg setter det på spissen for å understreke at kjønns-barbering er en motetrend, og ikke noe annet.
Catia Skrevet 26. august 2004 #94 Skrevet 26. august 2004 Greitt det er en motetrend. Jeg tror ikke de som er barberte lar det vokse selv om det ikke er på mote lenger Jeg syns det er sexy, ser renslig ut, er finere, og jeg og typen liker det bedre enn skauen.
Gjest Anonymous Skrevet 26. august 2004 #95 Skrevet 26. august 2004 Hår kan man som kvinne ha på hodet' date=' ikke ellers.[/quote'] Trichofobi! Jeg liker øyenbryn og vipper også, jeg da. Og lange, sorte vortehår...
Timian Skrevet 27. august 2004 #96 Skrevet 27. august 2004 de jeg kjenner representerer de i 20-30 årene, de er GLATTBARBERTE. Bastante meninger har de med skog der nede! de er sikkert deppa for de innser tilslutt at det er stygt! Heisann! Du svarte på mitt innlegg lenger opp, og jeg må bare presisere at jeg ikke mente å være bastant når jeg fortalte om medstudenter som ikke er glattbarberte!! Jeg tenkte bare at de representerer et utvalg, men jeg er sikker på at dine venner er mer representative!
Gjest Anonymous Skrevet 27. august 2004 #97 Skrevet 27. august 2004 Det virker som det kun er enten-eller folk som deltar i debatten her. Jeg vil påstå at hverken "skog", eller ribbet høne, er særlig vakkert. Å påstå at "alle" er glattbarberte, blir for dumt, når man vet at de fleste velger en middelvei.
Timian Skrevet 27. august 2004 #98 Skrevet 27. august 2004 Jepp, en jeg kan si meg helt enig med her (gjest over)! Synes også det er greit å fjerne udelikate hår, men prøver å poengtere overfor de som virker hysteriske over et hår eller to at det finnes folk som ikke bryr seg så fryktelig mye om det! Men jeg må ærlig innrømme at jeg ikke har noen anelse om hvordan jeg hadde reagert hvis jeg hadde blitt med en fyr hjem og oppdaget at han var hårløs nedentil.. I tankene mine er det ekkelt, men har ikke opplevd det, så hvem vet??
Gjest Yoni Skrevet 27. august 2004 #99 Skrevet 27. august 2004 Hvorfor er det ekkelt, uhygienisk, stygt mm. med en hårete kvinne, men helt ok med en hårete mann?
Gjest Anonymous Skrevet 27. august 2004 #100 Skrevet 27. august 2004 Det er bare sånn, Luna. Det er tross alt mange ting som er OK på ene kjønnet og ikke på det andre, og dette med kroppshår er (for mange) en av dem. Det finnes menn som liker kvinner med kroppshår, men de er i mindretall (i "vår kultur"). Det finnes kvinner som liker kroppsbarberte menn, men de er i mindretall (i "vår kultur").
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå