m91 Skrevet 11. april 2015 #1 Skrevet 11. april 2015 Hvordan er det og ha en fransk bulldog som førstegangs hund?
AnonymBruker Skrevet 11. april 2015 #2 Skrevet 11. april 2015 Anbefaler deg å finne en annen rase som ikke er avlet ihel. Dette er en av de rasene mattilsynet har gått ut og anbefalt folk å ikke kjøpe. Anonymous poster hash: 23570...bef 3
AnonymBruker Skrevet 11. april 2015 #3 Skrevet 11. april 2015 Umulig å svare på uten mer informasjon fra deg. Hvorfor ønsker du hund, spesifikt hva vil du med den? Du sier det er førstegangshund, men har du noe erfaring med hunder fra før? Hvor mye tid vil du bruke på aktivisering hver dag, både fysisk og mentalt? Hvor mye må hunden være alene hver dag, og hvor lang tid kan du være hjemme med den når du får den? Hvor mye røyting og pelsstell er greit for deg? Ble mange spørsmål her, men alle er veldig viktige for å finne den rette rasen for deg. Anonymous poster hash: f217d...34c 2
AnonymBruker Skrevet 12. april 2015 #4 Skrevet 12. april 2015 Å ha en fransk bulldog som førstegangshund? Joda, koselig det. Helt til man innser hva slags vesen man har kjøpt. En hund som alltid vil slite med sopp og fuktighet mellom rynkene, trang hals og neseveier, kort snute, konstant dårlig kondis, en hund som vil ha problemer med å regulerer temperaturen sin og listen fortsetter. Anonymous poster hash: 24f78...85f 2
AnonymBruker Skrevet 12. april 2015 #5 Skrevet 12. april 2015 ...og som promper de verste illeluktende prompene du noensinne kan forestille deg, minst en i timen. Fysj, glemmer aldri hvor mye det lille dyret til eksen min stinka. Hofteproblemer, hadde eksen sin. Og den spiste bæsj og gav eksen ringorm. Fantastisk liten skapning...Anonymous poster hash: f3196...be0
AnonymBruker Skrevet 12. april 2015 #6 Skrevet 12. april 2015 ...og som promper de verste illeluktende prompene du noensinne kan forestille deg, minst en i timen. Fysj, glemmer aldri hvor mye det lille dyret til eksen min stinka. Hofteproblemer, hadde eksen sin. Og den spiste bæsj og gav eksen ringorm. Fantastisk liten skapning...Anonymous poster hash: f3196...be0 Må legge til At jeg har aldri sett et mer nervøst dyr noensinne. Den skalv og klarte aldri å slå seg til ro. Mistenker nesten at den ble misbrukt, men det er en annen sak.Anonymous poster hash: f3196...be0
MissPierce Skrevet 14. april 2015 #7 Skrevet 14. april 2015 Å så har du venninnen min sin tispe som er med på ski turer, toppturer, joggeturer. Rampen har aldri vært syk. Sliter ikke med pusten så lenge det ikke er 25+, men hvem gjør ikke det. Å da er det kun da hun er veldig aktiv. Hun er super lydig, selv om hun absolutt har staheten til frallene. Hun sjarmerer alle hun møter, og elsker både store og små. Hester er favoritten da hun er fast inventar i stallen Hun er nå 8år. Det er absolutt ikke den friskeste rasen, det er ikke det jeg vil frem til. Men blir feil å bare si det negative, da det også er så mye positivt. Har selv veldig lyst på en , men venter til avelen er kommet enda mer på rett vei. Er medlem av Fransk Bulldog- Norge. Så følger mye med på rasen der.
Gjest Belle âme Skrevet 14. april 2015 #8 Skrevet 14. april 2015 Inge av dei fire bulldogene eg har kjent, har ikkje levd lengre enn fylte 7 år i alle fall.
AnonymBruker Skrevet 14. april 2015 #10 Skrevet 14. april 2015 Dessuten er de urstygge! Hva du synes om utseende dems har jo absolutt ingenting å si for TS sitt valg angående hunderase, så den kommentaren synes jeg du kunne spart deg for. Anonymous poster hash: f217d...34c
Gjest Margit Spat Skrevet 14. april 2015 #11 Skrevet 14. april 2015 Hva du synes om utseende dems har jo absolutt ingenting å si for TS sitt valg angående hunderase, så den kommentaren synes jeg du kunne spart deg for. Anonymous poster hash: f217d...34c Du er inne på noe. Jeg burde jo frarådet denne rasen, enten det gjelder som førstegangshund eller ei. Egentlig burde jeg startet en egen tråd om hvorfor i huleste så mange velger en så til de grader ihjelavlet (og stygg) hunderase når det finnes så mye annet å velge mellom.
Gjest Pheel Skrevet 14. april 2015 #12 Skrevet 14. april 2015 (endret) Veldig leit de sliter fryktelig med helsen og er blitt avlet så ekstremt utseendemessig, for gemyttmessig er egentlig alle disse rasene gjerne fantastiske. Det innebærer alltid stor helserisiko med ekstreme trekk utseendemessig, som ingen/lite snuteparti, lang rygg på korte bein, ekstremt overflødig hud, de med veldig lange ører sliter ofte med øreproblemer etc., men det verste for dyrene selv er nok det med snutepartiet gjerne, innebærer ofte mye lidelse. Tenk selv hvordan det er å nærmest ikke få puste på normalt varme sommerdager her i Norge, det burde aldri normaliseres... Endret 14. april 2015 av Pheel
AnonymBruker Skrevet 15. april 2015 #13 Skrevet 15. april 2015 Hvorfor folk vil ha disse stygge misfostrene av noen hunder, er meg en gåte. De klarer knapt å puste etter en 20 meters gåtur, og har mange andre svakheter også. Listen over helseproblemer er lang. Bl.a. kan øynene deres falle ut ved anstrengelse, fordi de er så utstående. Gemyttet deres er det også så som så med. De har tendensen til å bli hissige dersom de blir aktivisert for mye. Dessuten er de direkte stygge. Må bare si jeg tenker mitt om de som eier slike hunder. Anonymous poster hash: 95333...dc9
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå