Gå til innhold

Vanlig med snacks i bryllup?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Vi skal ha "festen" i et tilhørende lokale ved en herregård. De har sagt ja til at vi kan ta med snakcs om vi vil. Men så slo deg meg; er det nødvendig? Er dette vanlig? Forventes det at man har litt snakcs?

Dette blir ikke noe partyparty bryllupsfest. Det er få antall gjester og kvelden avsluttes til midnatt.

Anonymous poster hash: b3b20...388

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Tja, kommer an på. Hvis brudeparet f eks skal ta bilder mellom vielse og middag, må jo gjestene vente et eller annet sted, eller gjøre noe i mellomtiden. Hvis de da skal vente på herregården (og dere kanskje bruker 1 time eller mer på bildene), kan det være kjekt at det er noe småsnacks + drikke tilgjengelig. Hvis ikke blir det gjerne lenge å vente og gjestene kan bli veldig tørste, så ha minimum noe mineralvann/kaffe e.l :)

Alternativt, hvis det blir noen timer fra middagen er ferdig til midnatt, kan det være kjekt med noe småsnacks på bordene, men det er kanskje ikke noe poeng hvis det ikke blir lenge.

Men viktigst av alt, det er deres bryllup :)

Anonymous poster hash: c4e3b...ae7
Skrevet

Vi skal ha snacks til velkomstdrikken. Er det mer enn et par timer mellom vielse og middag er det nok forventet ja.

AnonymBruker
Skrevet

Vi skal ikke til fotografering :)

Jeg mente snacks til selve festen på kvelden (type potetgull).

Uansett, vi kom på en litt annen løsning; krukker med ulike typer peanøtter (ingen som er allergiske heldigvis). Ser kanskje litt bedre ut enn store glassboller med diverse potetgull (jepp, såpass detaljefreak er jeg!).

AnonymBruker
Skrevet

Jeg trodde det var normalt å servere noe lett snakcs og en velkomstdrikk før selve middagen i bryllupet? Altså; at gjestene har det mens brudeparet er hos fotografen.

Hvordan gjør dere det med å få tatt bilder av dere om dere ikke skal til fotograf?

Når det gjelder kvelden er jeg vant med å få servert hovedsaklig kaker, men også andre godsaker. Det bør i det minste være noe annet utvalg enn kun nøtter.

Anonymous poster hash: 53485...e0a
Skrevet

Vi skal selvfølgelig gi gjestene noe snacks ved ankomst. Blir noe fingermat( lefseruller, ost o.l). Men vi skal ikke ha kakebord(kun bryllupskake), men Godtebord og snacks og nøtter på bordene. Kjenner ofte når jeg er i bryllup at det hadde vært godt med nøtter og snacks, så jeg gir blanke i hvordan det ser ut i forhold til bordpynt 😜

AnonymBruker
Skrevet

c374db7faab320273af25f13e83cdda3.jpg

Vi skal ikke til fotografering :)

Jeg mente snacks til selve festen på kvelden (type potetgull).

Uansett, vi kom på en litt annen løsning; krukker med ulike typer peanøtter (ingen som er allergiske heldigvis). Ser kanskje litt bedre ut enn store glassboller med diverse potetgull (jepp, såpass detaljefreak er jeg!).

Anonymous poster hash: 42270...09c

Anonymous poster hash: 42270...09c
AnonymBruker
Skrevet

Jeg trodde det var normalt å servere noe lett snakcs og en velkomstdrikk før selve middagen i bryllupet? Altså; at gjestene har det mens brudeparet er hos fotografen. Hvordan gjør dere det med å få tatt bilder av dere om dere ikke skal til fotograf? Når det gjelder kvelden er jeg vant med å få servert hovedsaklig kaker, men også andre godsaker. Det bør i det minste være noe annet utvalg enn kun nøtter. Anonymous poster hash: 53485...e0a

Nå omhandlet ikke spørsmålet mitt om man burde servere snakcs før middagen :) Våre nærmeste tar bilder av oss forøvrig, vi gjør ikke noe stor seanse ut av det.

Det blir selvfølgelig kake på kvelden. Og det blir kun ulike sorter nøtter (dette er i utlandet så det blir ikke "bare" salte peanøtter og chilinøtter, utvalget er MYE større enn hva man finner på en butikk her til lands ;) )

AnonymBruker
Skrevet

Rettelse; ser jeg har skrevet peanøtter lengre oppe men mente altså ulike typer nøtter :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...