Gå til innhold

Kan man leve lykkelig i alle sine dager?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Del gjerne råd og tips om hvordan man kan holde sammen i tykt og tynt. :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ja, det går an. Ikke nødvendigvis i den forstand at hver eneste dag er bare roser og solskinn, men at man kan ha et godt, tett og kjærlig forhold som varer livet ut, har jeg sett flere eksempler på i nær familie. Har blandt annet foreldre som ennå tafser på hverandre og flørter etter snart 40 år sammen.

Jeg tror mye av hemmeligheten ligger i raushet. Velg å se det beste i den andre, velg å tolke deres handlinger i beste mening, gi dem rom til å være den de er, med feil og skavanker. Ikke det at man ikke kan bli irritert på hverandre, eller at man ikke skal gi beskjed om man er misfornøyd, men vær romslig!

Og som jeg leste et sitat fra et veldig gammelt ektepar som hadde vært gift i over sytti år: "every day, try to outlove each other" :-)

AnonymBruker
Skrevet

Leve lykkelig i alle sine dager tror jeg ikke noe på, i den forstand at man bare har gode dager. Men jeg tror at det går an å leve godt sammen med ett menneske til man dør fra hverandre ja. Men det fordrer at man jobber med ting, kommuniserer, tar hensyn til hverandre, respekterer hverandre og går inn for å leve sammen. Tror nok mange fler kunne opplevd dette om de 1) brukte LITT lenger tid på å finne noen og "settle down" og 2) Jobbet mer med de små konfliktene, som etterhvert er de som blir størst.

Anonymous poster hash: e3934...150
Skrevet

Takk for 2 fine svar :)

Det er beundringsverdig når man møter på de som har levd sammen i 40 år!

Å selvfølgelig har det nok mye med raushet å gjøre. jeg er også enig med deg anonym som nevner at man burde bruke tid på å finne noen å slå seg til ro med, helt rett, for slik det har blitt så er det nesten som om skillsmisse har blitt en trend å med mine og dine barn. selvfølgelig er det mange som er uheldige og ikke kan velge men dette har virkelig slått fyr. hva er det som gjør det slik? er det at man ikke har respekt, egoistisk? lettere å være utro? man kan miste hele troa på ekteskap når man ser hvordan folk lever å hvor lite respekt de har til hverandre. jeg tror den viktigste følelsen til ett menneske er å kunne bety noe, føle seg betydningsfull. enten det er i jobb, venner eller i forhold, å kunne føle seg viktig. men så MÅ man være to for å få ett forhold med respekt, raushet og omsorg, å det kan være vanskelig å finne.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...