AnonymBruker Skrevet 11. april 2015 #1 Skrevet 11. april 2015 Reiseburet til marsvinet mitt har ikke vannflaske, klarer det seg uten vann i 7 timer? Det har høy og "vitaminball" i buret. Aviser og spon som underlagAnonymous poster hash: ee78a...3aa
spektralkatt Skrevet 11. april 2015 #2 Skrevet 11. april 2015 det går nok fint, men du kan ta med noe vått for, salat med høyt vanninnhold, agurk, tomat, etc, så får marsvinet i seg en del væske gjennom dette 1
AnonymBruker Skrevet 11. april 2015 #3 Skrevet 11. april 2015 En vannflaske vil bare dryppe vann utover hele buret, og er derfor ikke anbefakt når man skal reise med dyr. Legg noen agurkbiter i en liten plastskål i buret, og ha noen ekstra i en plastpose. Du kan gjerne variere med crispysalat (viktig at det ikke er isberg!) og rød paprikaAnonymous poster hash: ebe79...4b7
AnonymBruker Skrevet 11. april 2015 #4 Skrevet 11. april 2015 Ååå Jeg har ikke med noen av disse tingene. Jeg hentet dette marsvinet i dag, for det har ikke hatt det så godt. Jeg har lite ærfaring med marsvin, men har kjøpt inn vitaminer, godt mat og høy av godt kvalitet. Alt er lagt til rette for det hjemme også, men denne reisen kom litt uforberedt. Jeg har hatt det mye på fanget, virker så stusselig nedi buret. Men vil det gå greit uten vann og agurk? det eneste dette marsvinet har levd hittil i livet på er isbergsalat og gnagerblanding fra butikken. Håper det får noen fine år hos megAnonymous poster hash: ee78a...3aa
AnonymBruker Skrevet 11. april 2015 #5 Skrevet 11. april 2015 Vitaminer trengs ikke. Hvis du har pellets av god kvalitet (oxbow eller burgess) får de i seg de vitaminene de trenger, og c-vitamin får de i seg gjennom grønnsaker (som skal være en del av den daglige dietten) som rød paprika og gulerot (gulerot skal ikke gies i store mengder, maks en halv per dag) Anonymous poster hash: ebe79...4b7
AnonymBruker Skrevet 11. april 2015 #6 Skrevet 11. april 2015 Tror nok du må stoppe på veien og tilby vann i så fall (hell litt vann i en skål), den vil nok bli veldig tørst av å gå 7 timer uten vann Isbergsalat og gnagerblanding er nok ikke det sunneste du kan gi til marsvin, nei.. Bor h*n alene?Anonymous poster hash: ebe79...4b7
AnonymBruker Skrevet 11. april 2015 #7 Skrevet 11. april 2015 Men det har aldri fått annet enn isbergsalat. Så de jeg har forhørt meg med sa at jeg burde få marsvinet litt "opp" igjen. Det er også veldig, veldig tyntAnonymous poster hash: ee78a...3aa
spektralkatt Skrevet 11. april 2015 #8 Skrevet 11. april 2015 Ååå Jeg har ikke med noen av disse tingene. Jeg hentet dette marsvinet i dag, for det har ikke hatt det så godt. Jeg har lite ærfaring med marsvin, men har kjøpt inn vitaminer, godt mat og høy av godt kvalitet. Alt er lagt til rette for det hjemme også, men denne reisen kom litt uforberedt. Jeg har hatt det mye på fanget, virker så stusselig nedi buret. Men vil det gå greit uten vann og agurk? det eneste dette marsvinet har levd hittil i livet på er isbergsalat og gnagerblanding fra butikken. Håper det får noen fine år hos megAnonymous poster hash: ee78a...3aa Du har fått 'kke mulighet til å stikke innom en dagligvarebutikk og kjøpe en agurk iløpet av dagen? Trenger ikke skjære. Den opp. Evt få med litt salat etter noe av den tidligere eieren..?
AnonymBruker Skrevet 11. april 2015 #9 Skrevet 11. april 2015 Tror nok du må stoppe på veien og tilby vann i så fall (hell litt vann i en skål), den vil nok bli veldig tørst av å gå 7 timer uten vann Isbergsalat og gnagerblanding er nok ikke det sunneste du kan gi til marsvin, nei.. Bor h*n alene?Anonymous poster hash: ebe79...4b7 Ja, han er alene Stakkar. Vurderer å kjøpe et marsvin til, så han kan få en venn, men siden han er 2-3 pr gammel, kan det kanskje by på problemer?Anonymous poster hash: ee78a...3aa
AnonymBruker Skrevet 11. april 2015 #10 Skrevet 11. april 2015 Du har fått 'kke mulighet til å stikke innom en dagligvarebutikk og kjøpe en agurk iløpet av dagen? Trenger ikke skjære. Den opp. Evt få med litt salat etter noe av den tidligere eieren..? Jeg sitter på toget Jeg kan jo kjøpe vann her, men har ikke noe å ha det i Anonymous poster hash: ee78a...3aa
Sylvari Skrevet 11. april 2015 #11 Skrevet 11. april 2015 (endret) . Endret 23. august 2017 av Sylvari
Gjest Lille-pus Skrevet 11. april 2015 #12 Skrevet 11. april 2015 (endret) Hva har du i kjøleskapet? Eple er de fleste marsvin glade i, og epler inneholder ganske mye væske. Da kutter du båter og har klare, eller tar med deg en kniv skil at du kan skjære båter underveis. - ellers er jo en lynrask sprint innom i en dagligvare smart. Agurken trenger du ikke dele opp før reisen, du kan knekke av biter og gi. Crispy- eller rapid salat har de aller fleste dagligvarer også, men væskeinnholdet er høyere i agurk og epler enn i disse salattypene. Edit: Ser du sitter på toget. Er det et mellomdistanse elelr langdistansetog med kiosk? Tenker kiosken har epler, og eventuelt påsmurt mat med agurk som pynt? - så kan dere dele, du skyller agurkpynten med vann, marsvinet får agurken og du spiser baguetten eller smørbrødet? Endret 11. april 2015 av Lille-pus
spektralkatt Skrevet 11. april 2015 #13 Skrevet 11. april 2015 Jeg sitter på toget Jeg kan jo kjøpe vann her, men har ikke noe å ha det i Anonymous poster hash: ee78a...3aa Ok, forstår. Det er ikke helt optimalt, men det går nok bra. Tenker den får det godt når dere kommer hjem 😊
Sylvari Skrevet 11. april 2015 #14 Skrevet 11. april 2015 (endret) . Endret 23. august 2017 av Sylvari
AnonymBruker Skrevet 11. april 2015 #15 Skrevet 11. april 2015 Hva har du i kjøleskapet? Eple er de fleste marsvin glade i, og epler inneholder ganske mye væske. Da kutter du båter og har klare, eller tar med deg en kniv skil at du kan skjære båter underveis. - ellers er jo en lynrask sprint innom i en dagligvare smart. Agurken trenger du ikke dele opp før reisen, du kan knekke av biter og gi. Crispy- eller rapid salat har de aller fleste dagligvarer også, men væskeinnholdet er høyere i agurk og epler enn i disse salattypene. Edit: Ser du sitter på toget. Er det et mellomdistanse elelr langdistansetog med kiosk? Tenker kiosken har epler, og eventuelt påsmurt mat med agurk som pynt? - så kan dere dele, du skyller agurkpynten med vann, marsvinet får agurken og du spiser baguetten eller smørbrødet? Det er ingen stopp Så har ikke mulighet til å gå innom butikk. På kiosken her har de ingenting med agurk, jeg spurte til og med. De hadde salat på baguetter, men det var jo både smør og krydder påAnonymous poster hash: ee78a...3aa
AnonymBruker Skrevet 11. april 2015 #16 Skrevet 11. april 2015 Hør med de som jobber der om de kanskje har en kopp du kan skjære toppen av ? Det var lurt! Jeg skal spørre Er bare livredd for at det får sjokk av hele turen. Jeg vil sånn at det skal komme trygt frem til meg. Der får han et kjempestort bur med alt han trenger. Til og med kjøpt en lekegrind han kan kose seg rundt i.Anonymous poster hash: ee78a...3aa
Gjest Lille-pus Skrevet 11. april 2015 #17 Skrevet 11. april 2015 (endret) Det er ingen stopp Så har ikke mulighet til å gå innom butikk. På kiosken her har de ingenting med agurk, jeg spurte til og med. De hadde salat på baguetter, men det var jo både smør og krydder påAnonymous poster hash: ee78a...3aa Menyfolderen deres sier at de skal ha frukt. Hør om de har et eple? - og fortell dem hvorfor du spør....folk strekker seg gjerne litt ekstra for å hjelpe et dyr Meny Endret 11. april 2015 av Lille-pus
AnonymBruker Skrevet 11. april 2015 #18 Skrevet 11. april 2015 Fikk delt en kopp! Så nå drakk han litt Tusen takk, dere!! Gjerne gi tips til gode ting jeg kan gi han siden han er underernært Anonymous poster hash: ee78a...3aa 1
Gjest Lille-pus Skrevet 11. april 2015 #19 Skrevet 11. april 2015 Skikkelig høy er grunnpilaren i et godt kosthold for marsvin, og så spesialblanding for marsvin (ikke smågnagerblanding). Oxbow er av god kvalitet - de har høy av ulike typer og forblandinger både for unge og for voksne marsvin
AnonymBruker Skrevet 11. april 2015 #20 Skrevet 11. april 2015 Fikk delt en kopp! Så nå drakk han litt Tusen takk, dere!! Gjerne gi tips til gode ting jeg kan gi han siden han er underernært Anonymous poster hash: ee78a...3aa Bare pass på å gi han nok mat, for spesielt tilpasset Marsvin og ikke gnagerblanding, fritt tilgang på høy, og varierende blanding av grønsaker hver dag. Så vil den nok legge på seg vekt av seg selv. Vet ikke om Marsvin tåler nøtter, men om de kan ha dette kan du jo gi noen nøtter og solsikkefrø hver dag også, mye fett i nøtter og frø, altså mye kalorier, men du må søke opp om marsvinet kan spise dette først så klart. Spør også om de har eple eller noe slikt du kan gi den på reisen. men pass på å ikke gi eplefrøene!Anonymous poster hash: 2ccc9...455
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå