AnonymBruker Skrevet 11. april 2015 #1 Skrevet 11. april 2015 Svigers har 4 barnebarn; våre 2 og di to barna til svigerinna og svogern min. Svigermor er stadig vekk barnepike for tantebarna mine. Hun tilbringer veldig mye tid med de andre barnebarna sine, og minimal tid med våre barn.. Blir så lei meg! Og irritert. Og frustrert! Måtte bare få det ut... Idag feks skal svigermor tilbringe dagen med de to andre barnebarna, igjen. Mannen min skal bort og jeg sliter med å få dagen til å gå opp alene med de to (pga fritidsaktivitet). Men svigermor tilbyr ingenting. Grrrrr!!!Anonymous poster hash: facbe...d40
AnonymBruker Skrevet 11. april 2015 #2 Skrevet 11. april 2015 Og hvor er dine foreldre? Dessuten så syns jeg din innstilling sier mye og det er kanskje derfor hun ikke tilbyr seg. Det høres ikke bra ut og omtale tantebarna som "di to barna til svigerinna" og hvis svigerinna di er datteren hennes så har de muligens et nærere forhold enn dere har. Sånn er livet!Anonymous poster hash: d5e7c...0b2 4
AnonymBruker Skrevet 11. april 2015 #3 Skrevet 11. april 2015 Klart det kan være frustrerende, men du har jo i grunnen bare tre valg: 1) Ta det opp (kanskje det blir bedre da, eller kanskje du bare lager sur stemning) 2) Være mer frampå og spørre, i steden for å vente på at hun tilbyr seg. Kanskje hun ikke kommer på det? 3) La det fare, det er som det er. Mine svigerforeldre kjøpte bil til mine to nevøer da de ble myndige. Regner ikke med at det samme skjer for våre barn, for å si det sånn. Men sånn er det, gidder ikke lage noen sak ut av det. Anonymous poster hash: 7ade1...e36
SiMa Skrevet 11. april 2015 #4 Skrevet 11. april 2015 Det går an å spørre om de vil være barnevakt/ta med barna på noe/invitere dem til å bli med hvis dere og barna skal ut på noe.
AnonymBruker Skrevet 11. april 2015 #5 Skrevet 11. april 2015 Slik er det her å. Hun klager på at hun ser barnebarnet så lite, så jeg kom med TRE(!!) dager vi ikke skulle noe så hun kunne være litt med han.. Alle dagene skulle hun passe min nevø (bare fordi hun hadde lyst).. Da tenkte jeg bare "jaja, du får velge selv, ditt tap!" Hun skal ikke komme her å klage på at hun ikke kjenner barnebarnet hvertfall! Hev deg over det! Selv om det kan føles urettferdig og kjipt er det hennes tap! Hun som går glipp av å skape gode minner og relasjoner med barnebarnet sitt.. Har du egen familie i nærheten kan kanskje de stille opp ? Anonymous poster hash: f6ff6...f65
AnonymBruker Skrevet 11. april 2015 #6 Skrevet 11. april 2015 Svigers har 4 barnebarn; våre 2 og di to barna til svigerinna og svogern min. Svigermor er stadig vekk barnepike for tantebarna mine. Hun tilbringer veldig mye tid med de andre barnebarna sine, og minimal tid med våre barn.. Blir så lei meg! Og irritert. Og frustrert! Måtte bare få det ut... Idag feks skal svigermor tilbringe dagen med de to andre barnebarna, igjen. Mannen min skal bort og jeg sliter med å få dagen til å gå opp alene med de to (pga fritidsaktivitet). Men svigermor tilbyr ingenting. Grrrrr!!!Anonymous poster hash: facbe...d40 Det kommer nok an på hvor mye kontakt dere voksne har med henne også. Vi er tre søsken, hvor jeg var den som har vært mest hos moren min når barna mine vokste opp. Det er da naturlig at hun har et nærer forhold til dem. Alder på barnebarna har også noe å si. Sjalusi er aldri noe det kommer noe konstruktivt ut av. Vær aktiv, besøk henne oftere og ha med barna. Spør henne om hun vil passe dem osv. Anonymous poster hash: cc7dc...37a 1
Gjest Olivia Benson Skrevet 11. april 2015 #7 Skrevet 11. april 2015 Spør dere om hun vil tilbringe tid med barnebarn da? Eller venter dere bare på at hun skal komme på døra av seg selv? 3
Jade Skrevet 11. april 2015 #8 Skrevet 11. april 2015 Er dere mye hos svigermor? I forhold til de andre som hun passer barna til? Vet hun at dere ønsker at hun passer barna deres mer? Kanskje hun har kjempelyst på mer kontakt med dere, men vil ikke mase? 2
AnonymBruker Skrevet 11. april 2015 #9 Skrevet 11. april 2015 Mine foreldre tilbringer og mer tid med noen av sine barnebarn. Bare fordi søstra mi spør mer enn meg. Forendrene tenker nok de trenger mer avlastning siden de spør oftere også. Du må jo faktisk spørre.Anonymous poster hash: 1ae8f...0c0
AnonymBruker Skrevet 11. april 2015 #10 Skrevet 11. april 2015 Slik var det hos meg tidligere også.svigermor likte aldri meg.å xen ville ikke lage styr.han var på "team"mamma/svigermor hele tiden.å når vi fikk barn.var det forskjellsbehandling fra svigermor til våre barn.jeg giddet ikke mer.så jeg flyttet.hater forskjellsbehandling. Hvertfall når det er snakk om barnaAnonymous poster hash: a6748...001
AnonymBruker Skrevet 12. april 2015 #11 Skrevet 12. april 2015 Svigermor har 7 barnebarn, 5 gutter og 2 jenter. Svigerinna mi har 4 gutter, og det er kun den miste (7 mnd) som er av interesse for svigermor. De eldste guttene kjenner henne nesten ikke. Den andre svigerinna har ei datter på 3 år, og svigerinne og barnebarn har et nært forhold til svigermor. Hun passer barnebarnet ofte. Jeg og mannen fikk ei lita jente for 4 mnd siden, men hun har besøkt oss bare en gang, og det var da vi kom hjem fra sykehuset. Ellers har hun truffet baby under dåp eller et familieselskap. Tror mye av det er pga at mannen og svigrmor ikke har et nært forhold, derfor har ikke jeg heller fått det til henne. Mannen har et barn fra tidligere forhold også som bor langt unna oss, men det er ikke like stor stas med han eller når han først kommer. Vi og svigermor har et helt ok forhold. Jeg gidder ikke å tvinge henne til å besøke barnebarnet sitt... mine foreldre derimot er hos oss titt og ofte Anonymous poster hash: 1da69...4fe
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå