AnonymBruker Skrevet 10. april 2015 #1 Skrevet 10. april 2015 Bør man det?Anonymous poster hash: 32715...a0f
AnonymBruker Skrevet 10. april 2015 #2 Skrevet 10. april 2015 Hehe, nei :DAnonymous poster hash: a1e35...98a
AnonymBruker Skrevet 10. april 2015 #3 Skrevet 10. april 2015 Man bør det ja. Det er ett typisk sted å få lekkeasje fra Kjenner flere som har opplevd det. Vannskade er noe herk! Anonymous poster hash: 4aedb...e50 1
AnonymBruker Skrevet 10. april 2015 #4 Skrevet 10. april 2015 gjør ikke det nei. Men stenger vannet til vaskemaskinen når den ikke er i bruk da, men det er mest fordi kranen er rett ved siden av og at det derfor tar bare 1 sekund å stenge det. Hadde helt sikkert stengt vannet til oppvaskmaskinen også om kranen hadde vært lett tilgjengelig. Anonymous poster hash: 69123...dc0
Gjest tsejG Skrevet 10. april 2015 #5 Skrevet 10. april 2015 Normalt bør det ikke være nødvendig å stenge kranen til verken oppvask eller vaskemaskinen hvis disse er i teknisk god stand (nyere) og man er i huset til daglig. Oppvaskmaskiner av nyere modell er dessuten utrustet med autostopp om noe skulle ryke. Vaskemaskinen er det gjerne ikke så farlig med, da den som oftest er plassert på bad/vaskerom som da har sluk i gulvet. Her i huset stenger vi kun hovedkranen når vi reiser bort for lengre perioder, da det finnes flere muligheter for lekkasjer enn kun disse to når uhellet først er ute.
AnonymBruker Skrevet 11. april 2015 #6 Skrevet 11. april 2015 Ja, både vaskemaskin og oppvaskmaskin har lettvinte stoppekraner som gjør at det tar ett sekund å stenge/åpne vannet, så det gjør jeg. Ingen av maskinene er splitter nye og oppvaskmaskinen som fulgte med leiligheten vet jeg ingenting om, så det føles tryggest. Det er ikke sånn at jeg får panikk hvis jeg er borte og kommer på at jeg har glemt det, men rutinen er at jeg bruker stoppekranen. Anonymous poster hash: 4bbe0...17b
Zzyzx Skrevet 11. april 2015 #7 Skrevet 11. april 2015 Nei, det har jeg aldri gjort. Her vi bor nå har jeg også spurt to rørleggere om jeg bør gjøre det. De har tatt en titt på opplegget, og så svart at jeg ikke trenger det.
Løvefrøken Skrevet 11. april 2015 #8 Skrevet 11. april 2015 Ja, vi gjør det... Kranen er på vasken, så det koster oss ikke mange sekunder 1
Cata Skrevet 11. april 2015 #9 Skrevet 11. april 2015 Nei, jeg har autostopp på vannet inn til oppvaskmaskinen. Men jeg stenger alltid kranen til vaskemaskinen, og skal jeg bort for en lengre periode så stenger jeg hovedkranen inn til leiligheten.
AnonymBruker Skrevet 11. april 2015 #10 Skrevet 11. april 2015 Ja, vi gjør det. Men kranen er på vasken, rett vedsiden av oppvaskmaskinen, så det er fort gjort. Tror vi har autostopp på oppvaskmaskinen vi også, men jeg synes det er greit å være sikker jeg Anonymous poster hash: 497ca...fa7
AnonymBruker Skrevet 11. april 2015 #11 Skrevet 11. april 2015 Jeg vet at man visstnok bør det, men jeg gjør det aldri. Anonymous poster hash: ef9bd...59e
AnonymBruker Skrevet 11. april 2015 #12 Skrevet 11. april 2015 Alltid. Men kun oppvaskmaskin. Det tar kun 1 sek å stenge av, så hvorfor ikke være føre var? Vaskemaskin er ikke så farlig, da den står på badet, hvor det er et sluk som eventuelle lekkasjer kan renne gjennom. Oppvaskmaskinen er det verre med. En stor lekkasje der, feks om du skulle være bortreist i flere dager, ville være katastrofal. Da snakker vi om gulv, parkett, integrerte kjøkkenmøbler, etasjeskiller, vegger..i stue/kjøkken. Som da ved en stor lekkasje måtte totalrenoveres. Skjer det ofte? Nei. Men har oppvaskmaskinen stått å gått i mange år med dertil slitasje i gummipakninger og koblinger uten at dette er skiftet.. Anonymous poster hash: 0a236...0e7
Gjest Sunhands Skrevet 11. april 2015 #13 Skrevet 11. april 2015 Jeg har sånn WaterGuard, så jeg pleier ikke å stenge den annet enn hvis jeg er på ferie. Faren min stenger for både oppvaskmaskin og vaskemaskin mellom hver gang han bruker dem. Er ikke dumt å gjøre det, siden det jo er typiske steder å få lekkasje fra.
Kragebein Skrevet 11. april 2015 #14 Skrevet 11. april 2015 (endret) Skrur alltid av vannet til vaskemaskinen og oppvaskmaskinen etter at vaktmesteren vår sa at vi bør det. Begge kranene er lett tilgjengelig, så det tar ikke mange sekunder å gjøre uansett. Endret 11. april 2015 av Kragebein
AnonymBruker Skrevet 11. april 2015 #15 Skrevet 11. april 2015 Ja, jeg gjør det da den ligger på vasken vanesak mest, heheAnonymous poster hash: 21d39...eb2
Gjest Lille-pus Skrevet 11. april 2015 #17 Skrevet 11. april 2015 Gjør nok det gitt. Både til oppvask- og vaskemaskinen, selv om oppvaskmaskinen har aquastop. Tar meg mindre enn ett sekund så det har blitt en rutine som går på automatikk.
Million Skrevet 11. april 2015 #18 Skrevet 11. april 2015 Bør man det?Anonymous poster hash: 32715...a0f Nei, ikke vanligvis. Ikke i det daglige. Men skal man bort en helg eller en uke, evt lenger, på ferie, så er det naturlig å stenge av vannet på den, ja.
AnonymBruker Skrevet 11. april 2015 #19 Skrevet 11. april 2015 Ja, dvs jeg skrur vannet på når jeg starter oppvaskmaskinen og så skrur det seg av igjen etter at maskinen er ferdig.Anonymous poster hash: 5ce51...5c3
Gjest imperio Skrevet 11. april 2015 #20 Skrevet 11. april 2015 (endret) Nei, For å være ærlig så vet jeg ikke hvor kranene er :S Det er en kran på selve vasken.. er det den som går til oppvaskmaskinen? Vaskemakskinen ligger så rart til, så det er et smalt mellomrom hvor en knapp er.. til sånn vannsensor som piper om det lekker vann. Vet ikke om kranen også er der. Må ringe pappa å høre, for vaskemaskinen kan jeg fint slå av etter bruk. Da jeg vasker flere maskiner på en dag, i stedet for å vaske flere ganger i uken. Men oppvaskmaskinen brukes nesten vær dag. Endret 11. april 2015 av imperio
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå