Gå til innhold

Oppussing

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Vil gjerne utveksle oppussingserfaringer.

Jeg har fått meg egen leilighet jeg endelig skal flytte inn i :) Den er på 73 kvadrat med to soverom i Oslo og jeg har brukt mye tid på å planlegge hvordan ting skal bli. Her planer om å bygge om peisen, legge nytt gulv, skifte bad m.m. Jeg er klar over at dette er store forandringer som vil koste mye og som jeg vil spare opp til og evt. ta mer lån for å endre.

Bare så dette er sagt - jeg er fullstendig klar over at oppussingspriser er fullstendig avhengig av hvor fint man skal ha det, hvor stor, hva slags materiale osv. Og at den eneste måten å få eksakte priser på er å legge ut anbud og få tilbakemeldinger. Men jeg er fortsatt i researchfasen og vil bare utveksle litt meninger.

Gjerne for de som er opptatt av innredning og ikke bare pusser opp fordi de må.

Så;

- hva har du endret ved din bolig, i hvilket omfang og til hvilken pris?

- hva er den viktigste forandringen ift. trivsel og estetikk?

- hva hadde du endret om du hadde pengene tilgjengelig og til hvilken pris?

Anonymous poster hash: 6f398...d3f
AnonymBruker
Skrevet

Lagt nytt gulv i hele leiligheten (kjøpte gulv på tilbud, og som i utgangspunktet var ganske rimelig, uten at jeg synes det har hatt innvirkning på kvaliteten). Betalte ca. 9000 for gulvet og rundt 10 000 for jobben.

Helsparklet vegger i stue, gang og kjøkken,malt hele leiligheten og karmer etc. (betalte 14 000 for jobben).

Skiftet dører (3 stk.) - alt av materialer og jobb (måtte skifte karmer også) kom på ca. 11 000.

Nytt kjøkken (innredning, montering, hvitevarer, flislegging etc.) kostet til sammen ca. 80 000

Nytt skap, servant, servantskap etc. på bad - ca. 6000.

Fjernet radiator, fikset noen rør etc. - ca. 4000

Automatsikringer, ny kurs, oppgradert en god del elektrisk, dimmere etc. - ca. 20 000

Det er vel omtrent det. Balkongen står for tur, der skal jeg legge gulv og bygge noen møbler. Beregner ca. 4000 kroner for det.

Det viktigste jeg har gjort er definitivt å få nye gulv og nytt kjøkken.

Anonymous poster hash: ba9c3...5c6

AnonymBruker
Skrevet

Totalrenoverte et bad på 3 kvm, arbeid og materialer for 180 000 kr.

Anonymous poster hash: 7fc85...918
AnonymBruker
Skrevet

Forrige leilighet:

Bad 80 000,-

Ny vedovn 10 000,-

Nytt gulvbelegg i 1 etg+en ny vegg ca 10 000,-

Noe oppgradering på kjøkken 5 000,-.

Påbegynt i nytt hus:

Bad kr 200 000,-

Planlagt i løpet av 1-2 år:

Drenering

Gjerde

Nytt el-anlegg

Skifte av div vinduer/dører

Div kosmetisk

Mye egeninnsats legges ned.

Anonymous poster hash: 9e4e3...35d

AnonymBruker
Skrevet

Totalrenoverte et bad på 3 kvm, arbeid og materialer for 180 000 kr.

Anonymous poster hash: 7fc85...918

Hva slags fliser har du? :) Har du lagt noe penger i dusj og toalett?

AnonymBruker
Skrevet

Vil gjerne utveksle oppussingserfaringer.

Jeg har fått meg egen leilighet jeg endelig skal flytte inn i :) Den er på 73 kvadrat med to soverom i Oslo og jeg har brukt mye tid på å planlegge hvordan ting skal bli. Her planer om å bygge om peisen, legge nytt gulv, skifte bad m.m. Jeg er klar over at dette er store forandringer som vil koste mye og som jeg vil spare opp til og evt. ta mer lån for å endre.

Bare så dette er sagt - jeg er fullstendig klar over at oppussingspriser er fullstendig avhengig av hvor fint man skal ha det, hvor stor, hva slags materiale osv. Og at den eneste måten å få eksakte priser på er å legge ut anbud og få tilbakemeldinger. Men jeg er fortsatt i researchfasen og vil bare utveksle litt meninger.

Gjerne for de som er opptatt av innredning og ikke bare pusser opp fordi de må.

Så;

- hva har du endret ved din bolig, i hvilket omfang og til hvilken pris?

- hva er den viktigste forandringen ift. trivsel og estetikk?

- hva hadde du endret om du hadde pengene tilgjengelig og til hvilken pris?

Jeg er midt i oppusningsfasen av leiligheten min. Det dyreste var badet, da det måtte ordnes mye med rør, legges nye fliser og masse sånt.

Det som jeg må si at jeg syns har gjort mest forandring så langt er at jeg la nytt gulv og malte veggene hvite :)

Anonymous poster hash: 132d8...550

Skrevet

Denne leiligheten (nettopp solgt) på 30 kvm + innglassert veranda på 7 kvm:

* Totalrenovert bad - 110 000 kr (blant annet flytting av sluk, flislegging, varmekabler, legging av membran, nye dusjdører, ny servant, nytt toalett, opplegg for vaskemaskin osv).

* Nytt kjøkken - 80 000 kr (skiftet alle sikringer til kjøkken, rev hele det gamle kjøkkenet og satte inn nytt, monterte integrerte hvitevarer - kjøleskap, komfyr, platetopp, oppvaskmaskin og mikrobølgeovn, ny vannlås, komfyrvakt, nye stikkontakter, opplegg for vaskemaskin osv)

* Gulv i gang 1000 kr

* Maling av alle vegger og tak på kjøkken, stue, gang og walk-in-closet

Ny leilighet (nettopp kjøpt, flytter inn 01.05) på 85 kvm + balkong på 8 kvm:

* Male stue/spisestue, kjøkken, gang og 3 soverom

* Legge smartpanel på et par av veggene, deriblant kjøkken

* Male lister og dører

Av alle tingene jeg har gjort er nok badet det som trengtes aller mest siden det gamle badet var fra 1965.

Mvh Yvonne :heiajente:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...