AnonymBruker Skrevet 10. april 2015 #1 Skrevet 10. april 2015 Vil gjerne utveksle oppussingserfaringer. Jeg har fått meg egen leilighet jeg endelig skal flytte inn i Den er på 73 kvadrat med to soverom i Oslo og jeg har brukt mye tid på å planlegge hvordan ting skal bli. Her planer om å bygge om peisen, legge nytt gulv, skifte bad m.m. Jeg er klar over at dette er store forandringer som vil koste mye og som jeg vil spare opp til og evt. ta mer lån for å endre. Bare så dette er sagt - jeg er fullstendig klar over at oppussingspriser er fullstendig avhengig av hvor fint man skal ha det, hvor stor, hva slags materiale osv. Og at den eneste måten å få eksakte priser på er å legge ut anbud og få tilbakemeldinger. Men jeg er fortsatt i researchfasen og vil bare utveksle litt meninger. Gjerne for de som er opptatt av innredning og ikke bare pusser opp fordi de må. Så; - hva har du endret ved din bolig, i hvilket omfang og til hvilken pris? - hva er den viktigste forandringen ift. trivsel og estetikk? - hva hadde du endret om du hadde pengene tilgjengelig og til hvilken pris? Anonymous poster hash: 6f398...d3f
AnonymBruker Skrevet 11. april 2015 #2 Skrevet 11. april 2015 Renoverte kjøkkenet på 10 m2. malte taket, veggene ble revet, rettet opp, tapetsert og malt. Brannmuren ble rettet opp med helsparkling og malt. Gulvet ble revet, støpt med varmekabler og la parkett. Flere nye kurset og helt nytt elektrisk anlegg. Nye rør og nytt opplegg. Innredning fra Kvik med integrerte hvitevarer. Vi gjorde absolutt alt selv, og med elektriker og rørlegger i nær familie, betalte vi kun for delene. Vi var kjempesøte hele tiden, og resultatet ble utrolig bra og vi er kjempefornøyd, men det tok et halvt år. Totalpris ble ca. 140 000.Anonymous poster hash: a841d...cbc 1
AnonymBruker Skrevet 12. april 2015 #3 Skrevet 12. april 2015 Renoverte kjøkkenet på 10 m2. malte taket, veggene ble revet, rettet opp, tapetsert og malt. Brannmuren ble rettet opp med helsparkling og malt. Gulvet ble revet, støpt med varmekabler og la parkett. Flere nye kurset og helt nytt elektrisk anlegg. Nye rør og nytt opplegg. Innredning fra Kvik med integrerte hvitevarer. Vi gjorde absolutt alt selv, og med elektriker og rørlegger i nær familie, betalte vi kun for delene. Vi var kjempesøte hele tiden, og resultatet ble utrolig bra og vi er kjempefornøyd, men det tok et halvt år. Totalpris ble ca. 140 000.Anonymous poster hash: a841d...cbc Ser det ble litt autokorrekturfeil. Vi var ikke kjempesøte, men kjempenøye. Vi har også malt et par rom, og tatt gulv, vegger og tak i stua, men dette var ikke like omfattende som kjøkkenet. Den viktigste endringen er vel kjøkkenet, som tidligere var svært slitt, upraktisk og umoderne. Man måtte f.eks. skru av varmtvannsberederen når man skulle bruke stikkontaktene over kjøkkenbenken. Det var nesten ikke skap/skuffeplass eller benkeplass. Stua var også slitt, ukoselig og det elektriske gikk på kryss og tvers. Tidligere eiere har kun malt på gammel tapet eller lagt ny tapet oppå den gamle, og det var derfor godt og nødvendig å få tatt bort alt og bygd opp en ny vegg. Vi har prioritert rom vi bruker mye og oppholder oss mye i. Spesielt viktig var kjøkkenet, som var svært ufunksjonelt. Soverommet oppholder vi oss lite i, og selv om veggene også her er slitt og klare for å skiftes ut, valgte vi å male det i en mørkere farge slik at vi sover bedre (sover dårlig i hvite rom. Totalt har vi brukt ca. 180 000 på oppussingen, og med det mener jeg materialer. I tillegg kommer verktøy til å utføre arbeidet. Ved å gjøre absolutt alt selv (med hjelp fra familien) har vi spart svært mye, og bare elektriker- og rørleggerarbeidet ville sikkert nærmet seg 80-100 000. Det beste rådet jeg har er å ta ett rom om gangen og gjøre det helt ferdig før man går videre. Vær tålmodig, og ta en pause mellom hvert rom slik at du ikke blir utslitt.Anonymous poster hash: a841d...cbc 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå