Gå til innhold

Skrik og Madonna stjålet fra Munch museet

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vi får håpe de som gjorde dette ikke kommer særlig langt. Dette er jo bare pinlig at to av verdens mest kjente og verdifulle malerier lar seg stjele slik midt på lyse dagen i museets åpningstid.

Skrevet

Håper de blir tatt snart... ahh :evil:

Munch sine malerier er noen av de flotteste..

Skrevet

Jada, alt er tydeligvis mulig.

Ingenting overassker meg lengre.

Skrevet

Jeg elsker Munch, jeg er så heldig og ha ett av hans arbeider i mitt eie (ett lite litografi) og det er noe av det kjæreste jeg eier.

Gjest Anonymous
Skrevet

Er vel samme gjengen som forige gang? de er vel de første som blir sjekket.

Forige gang, da gjorde de innbrudd, og da kom det frem at det var dårlig sikret. Hva nå da? midt i åpningstiden?

Skrevet

Jeg husker de bildene av den lange stigen opp mot veggen på Nasjonalgalleriet i 1994. Hele tyveriet ble den gang fanget opp av ett overvåkningskamera.

Skrevet

Faktisk helt latterlig at våre kulturskatter ikke er bedre sikret.

Får håpe de får de tilbake!

Skrevet

haha, den var bra :wink::wink::wink:

:ler:

Hørte om det på radioen.

For det første er det helt sinnsykt at verdenskjente malerier som disse ikke er bedre sikret.

For det andre: hvor dum er du om du stjeler noe sånt og tror du kommer unna med det?

Skrevet

haha, den var bra :wink::wink::wink:

:tunge1:

Jeg mente faktisk ikke å være morsom, fikk bokstavelig talt hakeslepp da jeg leste det på vgnett...

Så først sammenhengen nå *ør*

Skrevet

Den gangen det er dere selv som står med et våpen i fjeset, så skal vi se hvor lett det er å stå på krava.

Skrevet

Sikring er en variabel, tilgjengelighet for folk en annen. Det skal godt gjøres å sikre malerier mot væpnede ranere uten at de til daglig gjøres utilgjengelige for publikum. Og hele hensikten med et museum (og med kunst!) er jo at kunstverkene skal være tilgjengelige for et publikum.

Skrevet

:ler:

Hørte om det på radioen.

For det første er det helt sinnsykt at verdenskjente malerier som disse ikke er bedre sikret.

For det andre: hvor dum er du om du stjeler noe sånt og tror du kommer unna med det?

Slike tyverier er som regel bestillingstyverier. Det kan gjøre det svært vanskelig å finne igjen tyven, den nye "eieren" og maleriet. Det er selvfølgelig helt umulig å omsette disse maleriene på noen annen måte.

Skrevet

Det jeg lurer på, er hvordan de fikk med seg bildene med RAMMENE. Svigers er tannleger, og de har et venterom. Etter å ha sett bilder forsvinne litt for mange ganger fra venterommet, fikk de tak i lange skruer, som de skrudde bildene fast i veggen med. Ingen bilder stjålet. Når private tannleger kan ha slikt, hvorfor har ikke Munch-museet brukt noe tilsvarende? Slik at du må enten ha riktig verktøy for å skru ut skruene, eller må skjære ut bildet? Begge tilfeller ville sette ned farten på tyveriet ganske betraktelig.

Catzy

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...