Gå til innhold

stemødre, hva er tanker/erfaringer om dette???

Anbefalte innlegg

Skrevet

Noen som skrev et sted:

""Unger som er annehverhelg hos f.eks far vil synes det er ekstra stas å være der. Klart man kan gjøre "allt" den helga og skjemme bort ungen, men har du ungen ellers er det klart at man ikke er bare blid og gjør det ungen vil..""

Det er jo ikke kult å være stemor da! Ha bortskjemte stebarn og når VÅRE barn kommer, som er hos oss HELE tiden, de skal derfor få mindre oppmerksomhet, MER kjeft og MINDRE spesielle?!?!

Ble kjempelei meg av å lese dette.... For en tragisk framtid... :veldigsur: :veldigsur:

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Nå er det vel mer enn en måte å lese det innlegget du referer til på. Jeg tror nok at det, spesielt rett etter et brudd, er om å gjøre for BEGGE foreldrene å legge tingene mest mulig til rette for at barna skal ha det ok.

De tilfellene jeg kjenner til med besøksforeldre og omsorgsforelder fungerer IKKE slik at det bare er "få-få-få" hos den ene parten og "bråk-bråk-bråk" hos den andre.

Så slapp av du, og la være å male fanden på veggen før problemstillingen er aktuell for deg!

Gjest Anonymous
Skrevet

Nå må du slappe litt av da :)

Jeg er stemor, og kan trøste deg med at det kommer ann på deg og mannen din hvordan disse tingene skal fungere hos dere :)

Hvis samværsbarna er uhøflige og umulige bør dere jo si ifra om at dette er uakseptabelt - slik dere ville gjort med fellesbarn?

Dere er sikkert ikke på tivoli med samværsbarna hver gang de er hos dere? Dere har sikkert normale kose/hjemmehelger?

La f.eks ALLE lørdager være dagen for taco og pizza, ikke bare de lørdagene samværsbarna er der :)

Vi har mitt, ditt og vårt barn - og er enige om oppdragelse og rettferdighet, og at vi ikke skal være noen "tivolifamilie" for min manns sønn som er her til samvær. Han får se hverdagen her, og må dekke bord og rydde rom i likhet med de 2 som bor her :)

Personlig tror jeg det aller viktigste er at DU og DIN MANN er enige om hvordan barna skal oppdras FØR dere flytter sammen og før dere får felles barn :wink::wink:

(hvilke regler det skal være i deres felles hus, leggetider, innetider, hvem skal rydde hva, hvem skal ha ansvar for hva osv)

LYKKE TIL

Skrevet
Nå må du slappe litt av da :)

Jeg er stemor, og kan trøste deg med at det kommer ann på deg og mannen din hvordan disse tingene skal fungere hos dere :)

Hvis samværsbarna er uhøflige og umulige bør dere jo si ifra om at dette er uakseptabelt - slik dere ville gjort med fellesbarn?

Dere er sikkert ikke på tivoli med samværsbarna hver gang de er hos dere? Dere har sikkert normale kose/hjemmehelger?

La f.eks ALLE lørdager være dagen for taco og pizza, ikke bare de lørdagene samværsbarna er der :)

Vi har mitt, ditt og vårt barn - og er enige om oppdragelse og rettferdighet, og at vi ikke skal være noen "tivolifamilie" for min manns sønn som er her til samvær. Han får se hverdagen her, og må dekke bord og rydde rom i likhet med de 2 som bor her :)

Personlig tror jeg det aller viktigste er at DU og DIN MANN er enige om hvordan barna skal oppdras FØR dere flytter sammen og før dere får felles barn :wink::wink:

(hvilke regler det skal være i deres felles hus, leggetider, innetider, hvem skal rydde hva, hvem skal ha ansvar for hva osv)

LYKKE TIL

Takk..... det hjalp... Uff jeg ble bare så redd....Er så redd det skal gå gale.. tenker nok for negativt av og til..

Skrevet

Det tror jeg også er veldig viktig :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...