Gå til innhold

Snart tråkker jeg på katten min :(

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Okey, les gjerne hele innlegget og uten noe forvridde tolkninger av overskriften før dere svarer, please :) lei av at det nesten alltid blir noe trolling/hetsing her på kjæledyrforumet nesten uansett hva man skriver om livet til pusen sin.

Jeg er ikke en dum dyreeier, og ja, jeg vet at det nesten ikke går å komme med råd her, men jeg er bekymret.

Katten min på ca. 10-11 mnd er en sånn type som er "avhengig" av eieren sin, han henger oppi meg hele tiden og skal bli med på absolutt alt som skjer, så derfor løper han alltid inni bena mine nesten. Spesielt når jeg skal i retning der matskålen hans er. (Han får den maten han skal ha, er en kastrert og veldig matglad hannkatt som må ha et regulert kosthold for ikke å overspise seg.)

Jeg prøver alltid å gå rolig sånn at jeg ikke skal tråkke på han, men noen ganger er det nære på uansett. Som i stad når jeg skulle opp av sofaen en tur for å hente noe, så smetter han lynraskt opp fra under bordet uten at jeg så han. Var noen centimetere fra å tråkke han i ryggen! Vet det sikkert ikke skjer særlig ofte, men hvis et slikt uhell skulle skje så vet jeg ikke hvor mye skade vekten fra et menneske kan gi?!

Noen som har opplevd/opplever det samme og kjenner til bekymringen?

Anonymous poster hash: aafc4...900
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Skaff deg en ergobaby og bær katten med i den, så har du kontroll på familiens yngste.

Anonymous poster hash: 20ae8...9fa

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Skaff deg en ergobaby og bær katten med i den, så har du kontroll på familiens yngste.

Seriøst? Har du ikke bedre å finne på nå som det er fredag?

• Liker 8
AnonymBruker
Skrevet

Jeg lo. God helg

Anonymous poster hash: 9d673...263

AnonymBruker
Skrevet

Jeg lo. God helg

Anonymous poster hash: 9d673...263

Tydeligvis lite med tidsfordriv du også

Skrevet

Kjenner meg godt igjen. Hunden min av liten type er en slik som trives best når han får nesten krype inn i meg. Reiser jeg meg opp så er han plutselig rett foran meg. En gang kom han foran meg akkurat i det jeg skulle ta foten fram og der "fløy" jammen meg hunden litt framover også... Frustrerende og nesten nervepirrende til tider.
Aner ikke hva som kan gjøres med det, men det å konstant bære dyrene når man skal noe kan da ikke være en god løsning på lang sikt.

Gjest Margit Spat
Skrevet

Jeg har dessverre ingen andre råd enn å se seg ekstremt godt for, og passe ekstremt godt på hvor man setter ned føttene, hele tiden.

Alternativt kan man ha en leke for hånden og kaste den avgårde i motsatt retning av der man skal gå selv, men det er jo ikke bestandig man har en leke i lommen.

AnonymBruker
Skrevet

Har trødd på en av kattene flere ganger, de har aldri blitt skadet, man merker at man trør på dem før hele kroppsvekten blir satt ned

Anonymous poster hash: fcc81...50b

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Kjenner meg godt igjen. Hunden min av liten type er en slik som trives best når han får nesten krype inn i meg. Reiser jeg meg opp så er han plutselig rett foran meg. En gang kom han foran meg akkurat i det jeg skulle ta foten fram og der "fløy" jammen meg hunden litt framover også... Frustrerende og nesten nervepirrende til tider.

Aner ikke hva som kan gjøres med det, men det å konstant bære dyrene når man skal noe kan da ikke være en god løsning på lang sikt.

Godt at jeg ikke er alene om bekymringen! Man kan jo ikke akkurat leve i slow motion heller.. Men prøver å trå veldig varsomt nå fordi jeg vet at han plutselig kan være under bena mine. Går jo ikke å prøve å få dyra til å forstå at det kan være farlig heller?

Nei jeg kan ihvertfall ikke drive å bære på pus, da hadde han blitt gal til slutt.. Og kan ikke akkurat dra han med makt fra under bordet heller:p

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har dessverre ingen andre råd enn å se seg ekstremt godt for, og passe ekstremt godt på hvor man setter ned føttene, hele tiden.

Alternativt kan man ha en leke for hånden og kaste den avgårde i motsatt retning av der man skal gå selv, men det er jo ikke bestandig man har en leke i lommen.

Ja, jeg må jo bare nødt til å være forsiktig. Men er så skummelt når han plutselig er der. Ikke dum idé å kaste en leke, men han er så kjapp på foten at jeg vet ikke om det hadde hjulpet uansett:p

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Har trødd på en av kattene flere ganger, de har aldri blitt skadet, man merker at man trør på dem før hele kroppsvekten blir satt ned

Anonymous poster hash: fcc81...50b

Okei, det var lettende å høre!

Virker forøvrig som de kattedyra tåler endel også da, sånn som i går skulle han hoppe opp i fanget mitt når jeg satt på do(!) og tilfeldigvis slo jeg armen min ut akkurat da siden jeg ikke var forberedt på at han hoppa opp, og deisa til han midt i panna så han tryna bakover... De er nok ikke porselensvaser heller akkurat :)

AnonymBruker
Skrevet

*Men han var like fin etterpå glemte jeg å skrive :) og jeg slo ut armen fordi jeg skulle ta dopapir, hehe

Skrevet

Jeg har sendt begge kattene våre flygende fordi de har plassert seg like foran beina mine når jeg går raskt gjennom huset. De ser ikke ut til å ha tatt skade av det, selv om jeg får litt dårlig samvittighet hver gang det skjer. :fnise:

Har også tråkka på en del haler siden de har en tendens til å sette seg rett bak meg i blindsonen min, slik at når jeg tar et halvt steg bakover er det en hale i veien..

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Har flere ganger opplevd å tråkke på pus, dog som noen over her sier, ikke med full kroppsvekt. Har også noen få ganger greid å få pus i klem fordi jeg ikke så noen firbente i nærheten da jeg skulle lukke en dør. Verdens verste samvittighet hver gang, som bøtes på med masse kos.

Anonymous poster hash: 4637d...68d
  • Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Tydeligvis lite med tidsfordriv du også Anonymous poster hash: aafc4...900

Og du har veldig lite humor! :ler:

Anonymous poster hash: d4420...740

AnonymBruker
Skrevet

Og du har veldig lite humor! :ler:

Og du er et troll.

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Og du er et troll.Anonymous poster hash: aafc4...900

Hvorfor?

Skrevet (endret)

Jeg har to katter som går i beina på meg, særlig når jeg er på kjøkkenet for å lage middag. De kommer løpende straks jeg slår på komfyren.... Uhell har skjedd, og jeg har både (ufrivillig såklart!) tråkket på og sparket i de. Men som sagt tidligere i tråden så merker du det før du legger hele kroppsvekten på. Ender i et høyt og fornærma MJAU fra katten før den stikker av.

Tror det er større fare for at jeg kommer til å tryne og slå meg enn at kattene og bikkja får vondt (bikkja er av stor rase og 50kg, men hun har det med å legge seg ned foran foran meg sånn at jeg snubler i henne).....

Her også føyk katten i gulvet på badet........den hoppet opp i fanget på meg mens jeg satt på do, men uheldigvis for katten så feilberegnet den og hoppet opp akkurat idet jeg reiste meg opp. Den har forsåvdt også ramlet i do ved en anledning. Hoppet opp bak minstejenta i huset da hun satt på do, men siden hun ikke har så stor rumpe så datt den nedi do da den havnet mellom stumpen hennes og doringen. Gikk bra det også, endte med en tur i dusjen (det endte forsåvidt ikke så bra for meg, da jeg ble helt oppklønet....) og dypt fornærmet katt.

De tåler mere enn vi tror disse firbeinte :)

Edit:

Vi bruker ikke å invitere med katten på badet når vi skal på do liksom, men den ene katten vår elsker å sove under vasken på badet, da det er godt og varmt på flisene på gulvet. Også blir hans såklart superkjælen og skal ha kos når han oppdager at noen sitter på do.

Endret av skruf
  • Liker 5
Skrevet

Jeg har tråkket på både hund og valp :( Man får, som noen sier, stoppet opp litt. Men jeg er ikke i tvil om at de fikk vondt begge to.

Valpen haltet en times tid etterpå..

Hunden min ble litt flinkere til å passe seg da hun er bittelitt klokere.

Som med oss er det ofte ufrivillig opplevelser vi lærer av. Vanskelig å forebygge slike uhell selv om man for det meste av tiden er forsiktig.

AnonymBruker
Skrevet

Jeg gjorde motsatt av flere her jeg. Når katta var ung, og alltid fløy i beina mine, så var jeg ikke redd for å "sparke" borti katta. Katta fikk lære seg at mine ben flytter seg og at de derfor ikke kan løpe i mine bein. Så jeg var ikke den som lista seg igjennom huset men som heller var litt mer voldsom i mine bevegelser. Så klart under kontrollerte former. Men heller la kattungne trille litt bortover gulvet som lite, enn at en av oss skal skade oss senere fordi den flyr i beina på folk. Jeg vil ikke tryne pga katt i beina og jeg vil heller ikke skade en katt pga det samme.

Anonymous poster hash: d5d1d...3bc

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...