AnonymBruker Skrevet 10. april 2015 #1 Skrevet 10. april 2015 Er det noen som helt skjønner hvordan et virker? Jeg vil ha fine klær i store størrelser, men Zalando had kjempelite utvalg. Fant kjempefine klær på Asos med gratis levering til Norge, men det ble kjempe mye i toll. Dessuten så står det noe om fortollingskostnader og det skjønner jeg ikke helt. Kan det være at man må betale enda mer enn toll?! Toll er jo dyrt til å begynne med. Jeg endte opp med å bare kjøpe en top til rundt 180 kroner og betale 25 kroner i porto siden jeg ikke handlet for mer. Jeg hadde jo lyst på to par jeans og en genser helst, men jeg ble så usikker. Hvis det hadde fantes et fint utvalg av stope klær i Norge, så ville ikke dette vært noe problem. Men alle de kule klærne må man jo kjøpe hos Torrid eller Asos. Anonymous poster hash: 04a50...6cf
nicoles Skrevet 11. april 2015 #2 Skrevet 11. april 2015 du kan kjøpe ting opp til 350kr uten å betale toll
AnonymBruker Skrevet 11. april 2015 #3 Skrevet 11. april 2015 du kan kjøpe ting opp til 350kr uten å betale toll Jo, men buksene kostet over 350. Og de var skikkelig fine og... Anonymous poster hash: 04a50...6cf
AnonymBruker Skrevet 11. april 2015 #4 Skrevet 11. april 2015 Du betaler 25% av totalen i moms. Klær har vel og en tollsats som lagt til. I tillegg kommer fortollingsgebyret på 125.-Anonymous poster hash: 8a0e3...7af 1
Gjest Lille-pus Skrevet 12. april 2015 #5 Skrevet 12. april 2015 (endret) Bruk Tollvesenets Importkalkulator, så får du en grei oversikt fort og enkelt. - det er mva. som uansett utgjør den største delen av avgiftene ved import av varer over 350,- inkl. pakking og porto/forsendelse. Tollsatsen på bukser er 10,7% og mva. er 25%, så totalt blir det 35,7% . Jeg synes ofte utvalget er større i Danmark, for ikke å snakke om England... Om du har muligheten til å ta en jentetur til London med noen venninner som opplever samme utfordringer, så kan det være noe å tenke litt på Endret 12. april 2015 av Lille-pus 1
kills Skrevet 12. april 2015 #6 Skrevet 12. april 2015 Du betaler 25% av totalen i moms. Klær har vel og en tollsats som lagt til. I tillegg kommer fortollingsgebyret på 125.-Anonymous poster hash: 8a0e3...7af Må bare legge til at denne varierer litt etter hvilket selskap som fortoller varen. Det blir ofte dyrere å bestille varer fra utenlandske nettbutikker, så jeg prøver å unngå dette med mindre jeg vet at jeg virkelig ønsker og får bruk for plagget. Dessuten er det jo stas at sannsynligheten for å møte på noen med samme antrekk er litt mindre.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå