Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har gått ned jevnt og trutt de siste 3 månedene, fra 84 til 73, og er veldig fornøyd med det. Nå har imidlertid vekten stått bom på samme tall de siste to ukene. Ingen krise det altså, jeg vet jo at man kan nå et platå under slanking, men jeg lurer på om andre vil dele erfaringer rundt dette? Kan legge til at jeg er 170 cm høy, og har lyst å gå ned så mye som mulig.

Hvor lenge stod du på et vektplatå da du skulle ned i vekt? Gjorde du noen endringer i trening eller kosthold?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vektplatå eksisterer ikke - enten spiser du til vedlikehold (en mindre kropp (du har slanket deg) trenger mindre energi), eller du holder på vann/ufordøyd mat i systemet.

• Liker 1
Skrevet

Jeg kunne stå på stedet hvil i 2-3 uker innimellom, men så "løsnet" det igjen. Gjorde ikke noe spesielt med det, jeg bare fortsatte å trimme og holde orden på kaloriinntaket til vekta begynte å bevege seg nedover igjen.

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har fra Mai 14 - Desember 14 slanka vekk 23 kg (80-57kg er 155 høy). Er ingen ekspert og snakker kun av egne erfaringer.

Møtte en del "platåer". Følte vekta stagnerte hele tiden etter de ti første kg forsvant. I virkeligheten stagnerte jo ikke vekta, men de ti første går så fort da kroppen har litt opprør, man ser forandringene, man føler dem på kroppen og man ser dem i speilet hver eneste uke ...og på vekta hver eneste dag. Jeg stressa veldig når jeg så '68kg' dag etter dag i 1,5 uke. Jeg begynte å fokusere mer på på treninga (jogging for min del) fordi jeg trengte motivasjon, å se fremgang. Og da det forsvant noen sekunder fra hver rundetid begynte vekta og bevege seg og. Samtidig som jeg begynte å ha 1-2 dager i uka hvor jeg kunne spise litt mer, men man bør være forberedt på at etter -10kg går det mer sakte. Men ikke gi opp, du er superflink. Husk at om det var enkelt så hadde alle gjort det :D

Anonymous poster hash: 5bc30...5bb

AnonymBruker
Skrevet

Traff også sånne platå selv om jeg ikke kunne se at jeg hadde endret noe. Men jeg fortsatte akkurat som jeg hadde gjort, og så løsnet det:)

Anonymous poster hash: f4d7c...b3d

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...